היסטורי: 30 מנכ"לי פרלמנטים מהעולם יגיעו לכנסת ישראל

    איתי גדסי No Comments on היסטורי: 30 מנכ"לי פרלמנטים מהעולם יגיעו לכנסת ישראל

    השבוע: הכנס הגדול ביותר בתולדות הכנסת; יותר מ- 30 מנכ"לים ומזכ"לים של פרלמנטים מכל רחבי העולם יגיעו למשכן | יו"ר הכנסת אדלשטיין: "גאה שהכנסת היא פרלמנט מוביל, אליו מגיעים מכל קצוות תבל כדי לדון בהתפתחות הפרלמנטים בעולם"

    הכנסת צילום: Orel Cohen/FLASH90
    12:40
    18.04.24
    אתר קול חי No Comments on למה דרעי מתנגד לתקיפה באיראן: המגיש תקף, בש"ס הגיבו מיד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כ-30 מדינות ייוצגו בכנס מנכ"לים ומזכ"לים של פרלמנטים מרחבי העולם, אשר יתקיים בכנסת, בימים שלישי עד חמישי הקרובים.

    את הכנס, הגדול ביותר שהתקיים אי פעם במשכן, בהשתתפות למעלה מ-50 בכירי מינהל פרלמנטרי, יארחו מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ, ומזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ.

    יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין, אשר יפתח את הכנס בנאומו: "יוזמת הכנסת לארח כנס כה גדול מסוג כזה, והעובדה כי אנחנו בין הפרלמנטים הבודדים בעולם שעשו זאת, מלמדת על ההערכה הרבה שפרלמנטים בעולם רוחשים לנו. מכל קצוות תבל באים לשמוע על עבודת הכנסת ולדון בהתפתחות הפרלמנטים בעולם. זו גאווה לכנסת וליכולותיה ולמדינת ישראל בשנת ה- 70".

    האורחים יזכו לקבלת פנים מיוחדת, וישתתפו בפאנלים בראשות מנכ"ל הכנסת, מזכירת הכנסת ועובדים בכירים בנושאי נגישות במשכן ויוזמת הכנסת לקיים פורום נגישות בין-פרלמנטרי, שקיפות פרלמנטרית, פיקוח פרלמנטרי, "כנסת ירוקה", משמר הכנסת, תקשורת ודוברות, מרכז המבקרים ועוד. הם יסיירו בין השאר, בכותל המערבי, במוזיאון "יד ושם" בירושלים ובמוזיאון בית התפוצות בתל אביב וייפגשו עם השר זאב אלקין.

    מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ אומר: "הכנסת כולה, על כלל מחלקותיה, נערכת לאירוח החגיגי ולהיענות הרבה של מדינות העולם להזמנה. זוהי כמות שיא של משתתפים בכנס שנערך במשכן הכנסת". במהלך הכנס צפוי סחרוביץ להכריז על יוזמת הכנסת להקים פורום נגישות בין-פרלמנטרי: "הכנס הוא הזדמנות מצוינת להציג בפני בכירי הפרלמנטים את מהפכת הנגישות במשכן, שהיא מהמתקדמות בעולם. שיתוף הפעולה בין הפרלמנטים בנושא זה ישפר את חווית הביקור בבתי הנבחרים ברחבי העולם, לרווחת כלל האוכלוסיות".

    מזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ, תרצה במהלך הכנס על שקיפות פרלמנטרית במשכן: "זהו נושא חם, המעסיק פרלמנטים רבים. הציבור מבקש לדעת מה עושים נבחריו וכיצד הם מייצגים אותו. נחשוף בפני המשתתפים את שלל הפעולות שזיכו את הכנסת בפרס השקיפות השלטונית, בהם שידורים ישירים של דיוני מליאת הכנסת והוועדות, פורטלים בהם פירוט מלא של פעילויות ועדות הכנסת, דף אישי לכל ח"כ באתר הכנסת ובו פירוט הפעילות הפרלמנטרית שלו, פירוט און-ליין של נוכחות חברי הכנסת ואופן הצבעתם, צפייה בקובץ אודיו-וידאו של הכנסת במקביל לפרוטוקול כתוב ועוד".

    רשימת המדינות והארגונים המשתתפים: ארמניה, בלרוס, ברזיל, קנדה, קפריסין, צ'כיה, הפרלמנט האירופי, גרמניה, גאנה, הונגריה, לטביה, ליטא, מלטה, מקסיקו, מולדובה, פולין, פורטוגל, רוסיה, רואנדה, שבדיה, שוויץ, הולנד, אוקראינה, האסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה.



    0 תגובות