"פיתוח בהתנחלויות – לא המכשול העיקרי לשלום"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on "פיתוח בהתנחלויות – לא המכשול העיקרי לשלום"

    ממשל טראמפ בהצהרה תקדימית במונחים מדיניים, במכתב רשמי במענה ליזמה ישראלית אמריקאית לחיזוק יהודה ושומרון נכתב כי פיתוח ההתנחלויות לא מהוות מכשול לשלום | המכתב המלא

    צדוק וחבר הקונגרס
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות יזמתו של הכלכלן הישראלי ארז צדוק, ממשל טראמפ מגיב לדרישת חברי הקונגרס לפתח את התעשייה ביהודה ושומרון.

    במכתב שייצא מלשכתו של מזכיר המדינה האמריקאי רקס טילרסון, מתנער טירלסון מבקשה של מספר חברי קונגרס לקדם ולפתח את התעשייה הישראלית ביהודה ושומרון – אך מודה כי פיתוח ההתנחלויות היא לא המכשול העיקרי לשלום. מלשכתו של טילרסון נטען כי ממשל טראמפ פועל בתיאום עם גורמים שונים, כולל הפלשתינים, במטרה להגביר את הסחר ולסייע לכלכלה המקומית, ופיתוח נוסף בהתנחלויות עלול לייצר מכשול להשגת הסכם שלום שיסיים את הסכסוך בין ישראל לפלסטינים.

    לפני מספר שבועות שלחו ארבעה חברי קונגרס ובראשם נציג מדינת קולרדו דאג למבורן מכתב למזכיר המדינה האמריקאי רקס טילרסון, ובו הם מתארים את יתרונות התעשייה ביהודה ושומרון ודורשים לקדם הקמת מפעלים ואזורי תעשייה חדשים ביהודה ושומרון ולא להקפיא את האזור, במטרה לאפשר פיתוח כלכלי שיספק פרנסה הן לישראלים והן לפלשתינים.

    הפנייה אל ממשל טראמפ היא פרי יוזמתו של ארז צדוק, תושב אלקנה, כלכלן במקצועו ומנכ"ל 'קרנות אביב'. אשר פעל יחד עם חברי הקונגרס באופן אינטנסיבי ואף נפגש עם אותם חברי הקונגרס בארה"ב והציג בפניהם תכנית כלכלית שחיבר בשם 'תעשייה וקיימות ביהודה ושומרון'.

    ארז צדוק הגיב: "המכתב שנשלח לחבר הקונגרס דאג למבורן משקף למעשה את העובדה שממשל טראמפ טרם גיבש את עמדתו לגבי עתיד יהודה ושומרון. מזכיר המדינה מדבר במכתב על אופטימיות הממשל באשר לסיכויי הסכם שלום בין ישראל לפלשתינים, אבל לא מזכיר כלל את פתרון שתי המדינות. מזכיר המדינה לא פוסל בנייה בהתנחלויות, טוען שבנייה לא מרוסנת בהתנחלויות תפריע לתהליך אבל גם זה לא המגבלה העיקרית לשלום. המכתב בהחלט משקף את הפער העצום מממשל אובמה העוין, וגם את ההזדמנות של ישראל לנצל את התקופה הזאת, לשכנע את הממשל לרדת מפתרון שתי המדינות ולבנות את הארץ שלנו, כולל תעשייה משגשגת וישובים חדשים ביהודה ושומרון".

    מכתב

    תרגום המכתב:
    "לכבוד: חבר הקונגרס דאג למבורן

    תודה על מכתבך בנושא מדיניות הממשל לגבי פיתוח מפעלים ואזורי תעשייה בגדה המערבית. אנחנו ממשיכים לעבוד עם ישראל, הפלשתינים ואחרים כדי להפחית מכשולים ולהגביר את המסחר בין ישראל, הגדה המערבית ושכנים באזור לצורך שיפור הכלכלה המקומית.

    הנשיא טראמפ מחויב להשיג הסכם שלום יציב בין ישראל לפלסטינים, והוא אופטימי לגבי סיכויי השגת השלום. למרות שזו לא המגבלה העיקרית לשלום, הנשיא אמר שפעילות בלתי מרוסנת בהתנחלויות לא תעזור לתהליך. בזמן שהממשל ממשיך לחפש את הנוסחה הטובה ביותר להסכם שלום כולל, שיסיים את הקונפליקט הישראלי-הפלשתיני, הנשיא קרא לשני הצדדים להימנע מפעולות שעלולות לחבל במטרה".



    0 תגובות