בן גביר דורש לחקור את רג'וב: "אוזלת יד לא מובנת"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on בן גביר דורש לחקור את רג'וב: "אוזלת יד לא מובנת"

    עו"ד איתמר בן גביר דורש לפתוח בחקירה כנגד בכיר הרשות הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב, לאחר שהאחרון תועד אתמול כשהוא מקלל חיילים בחברון

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עורך דין איתמר בן גביר, מראשי עצמה יהודית, פנה במכתב ליועץ המשפטי לממשלה ודרש לפתוח בחקירה נגד ג'יבריל רג'וב מבכירי הרשות הפלסטינית שתועד אמש במערת המכפלה מקלל חיילי מג"ב, מטיח בחייל שהוא מטורף, ומקלל חיילת "תשתקי ולכי לעזאזל, חוצפנית, שבי בשקט".

    במכתבו כתב עורך דין בן גביר כי: "מעבר לשפלות המוסרית אליה הגיעו שוטרי משמר הגבול ולא באשמתם כאשר לא הגיבו לדברי רג'וב (פרט לחצי משפט על "התערבות משטרתית מוגברת"), הרי שברור לך שהדברים נעשו בניגוד לחוקי מדינת ישראל. סעיף 152 לחוק העונשין קובע כי מי שהחל לבצע הפרת השלום שיש בה כדי להטיל אימה על הציבור דינו מאסר של שנתיים, סעיף 275 עוסק בהפרעה לשוטר במילוי תפקידו שהמפר אותו צפוי למאסר על עד שלוש שנים ואילו בצו בדבר הוראות ביטחון (1651) סעיפים מפורשים העוסקים בהפרעה לחיילים ואיומים על חיילים (ולדוגמא סעיפים 215, 218, 219, 222), במעשיו של רג'וב הוא הפר הוראות חוק אלה וקשה להבין מדוע החיילים והשוטרים בשטח או לכל הפחות הקצינים האחראים לא הורו על מעצרו באופן מידי".

    עורך דין בן גביר מוסיף במכתבו: "כפי שידוע לאדוני, לרג'וב אין כל חסינות המאפשרת לו לבצע עבירות פליליות כלפי חיילי צה"ל, שוטרי מג"ב ואזרחים ישראלים. לפי כללי המשפט הבינלאומי ופסיקה שהתגבשה במיוחד בשנים האחרונות במדינת ישראל  עולות שאלות לא פשוטות בדבר המעמד של מה שמכונה "הרשות הפלסטינית", אלא שבכל מקרה אין להשלים עם מצב שבו יו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית עובר עבירות פליליות במדינת ישראל וקצינים שעומדים במקום מחליטים להבליג על כך".

    בן גביר הוסיף: "מכל מקום, אני דורש שתיפתח חקירה במהלכה ייעצר רג'וב והוא יועמד לדין. כל תוצאה אחרת יש בה לא רק פגיעה בריבונות הישראלית, זילות חיילי צה"ל, פגיעה בכבוד ישראל, עידוד למעשה אלימות ורוח גבית לטרור אלא הפרת חוק שמתרחשת בעיר חברון סמוך למערת המכפלה כאשר  פעם אחר פעם הדגשתם את החשיבות של קיום שלטון החוק דווקא במקום זה".



    0 תגובות