הושקה שדולת הפארמדיקים בכנסת ישראל

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הושקה שדולת הפארמדיקים בכנסת ישראל

    בכנסת התקיים כנס השקת השדולה למען מערך החירום הרפואי. חלק ממטרות השדולה: הסדרה חוקית של מעמד הפארמדיקים בישראל. חכי"ם מכל סיעות הבית הגיעו לתמוך

    אילוסטרציה צילום: דוברת הדסה
    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במשכן הכנסת התקיים טקס השקת השדולה החדשה למען הפרמדיקים ומערך רפואת החירום, אין זה סוד שמערך רפואת החירום אינו מוסדר בארץ, ואין קביעה מוסדרת בחוק מה הם תחומי הפעילות של הפארמדיק והסדרת המעמד המקצועי של כל פרמדיק ומתנדב, מטרת השדולה היא לחזק את מעמד רפואת החירום שהיא חיונית במעלה הראשונה בהצלת חיים, ולתת למערך הסדרה חוקית כמו כל גוף חירום שקיים בארץ.

    לכנס פתיחת השדולה הגיעו רבים מחברי הכנסת מכל המחנות הפוליטים מימין ומשמאל, מהקואליצה ומהאופוזיציה, וכל זה בשביל לתמוך בגוף החשוב שיש עליו קונצנזוס מכל הסיעות.

    יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין (הליכוד) שפתח את האירוע אמר בדבריו: "כשאדם מן היישוב רואה אירוע עם נפגעים, התגובה היא לרוץ לכיוון ההפוך מהאירוע, לאו דווקא אל תוך האירוע, פאראמדיקים – אם במדים ואם לא, רצים ישר אל תוך האירוע, לראות איך הם יכולים לסייע. בישראל, לצד אירועי השגרה יש גם אירועי טרור, ובמקרים האלו נוכחות של פאראמדיק, אם בתפקיד או שלא בתפקיד, היא חשובה ביותר, פאראמדיק פשוט מציל חיים".

    אחד מהרגעים המרגשים שחוו הנוכחים במהלך הכנס, הוא סיפורם של שני אנשים שסיפרו את הסיפור המטלטל שלהם, כך הצילו המתנדבים של מד"א את חיינו. מייקל קוסופסקי תיאר כיצד פארמדיק מד"א ישראל ויינגרטן, החזירו לחיים פעמיים, פעם אחת כאשר התמוטט במהלך משחק כדורסל ובפעם השניה כעבור כשנתיים כשלקה בדום לב במהלך פעילות גופנית בחדר כושר.

    עמית שטיינהרט שנפצע קשה בפיגוע בהר אדר סיפר בהתרגשות "אחרי שנפצעתי התקשרתי לאישתי ונפרדתי ממנה, כבר חשבתי 'פה אני הולך למות' ופתאום המלאכים בלבן עם המגן דוד על החזה הגיעו אלי, הם נתנו לי את הכוח והאנרגיה להילחם על החיים". בנוסף חולקו תעודות הוקרה והערכה לחמישה פאראמדיקים ותיקים שמצילים חיים בניידות לטיפול נמרץ של מד"א ברחבי הארץ.

    יו"ר ומייסד השדולה ח"כ ד"ר אכרם חסון: "ביקרתי במד"א, ראיתי את העשייה הברוכה שלכם והרגשתי מחויבות מצפונית אישית להקים את השדולה הזו במטרה לסייע לכם. חשוב שכל אזרח במדינת ישראל ידע שאתם הפאראמדיקים אנשי מקצוע מצילי חיים שעושים עבודת קודש למען כולנו. אנחנו מחויבים לכם, המטרה שלנו בהקמת השדולה הזאת היא בכדי לקדם חקיקה שתיתן לכם מענה אחראי מטעם החברה בישראל. הצעד הזה חשוב מאוד, חיי אדם הם ערך עליון."

    סמנכ"ל המבצעים באיחוד הצלה, הפרמדיק דובי מייזל, מסביר כי "כאחד הגופים הגדולים במדינה שמפעילים פרמדיקים, אנו רואים חשיבות גדולה להסדרת מעמד הפרמדיק בחוק בישראל. הדבר יגדיר בפעם הראשונה את תחומי הפעילות של הפרמדיק, יחזק את המעמד המקצועי של התפקיד ויביא יותר ויותר אנשים טובים לעבור הכשרת פרמדיקים".

    השדולה זכתה לחיזוק מכל סיעות הבית, ביניהם: יו"ר הכנסת ח"כ יולי יואל אדלשטיין (הליכוד) יו"ר השדולה והמייסד ח"כ ד"ר אכרם חסון (כולנו), ארבעת חברי השדולה – סגנית יו"ר הכנסת ח"כ נאוה בוקר (הליכוד), ח"כ פרופ' יוסי יונה (המחנה הציוני), יו"ר הועדה המיוחדת לזכויות הילד ח"כ יפעת שאשא-ביטון (כולנו), ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) וחברי כנסת רבים נוספים ובהשתתפות מנכ"ל מד"א אלי בין, נציגי צה"ל, משטרת ישראל, שב"ס, משרד הבריאות, נציגי קופות החולים, הנהלת מד"א ועשרות פאראמדיקים ממגן דוד אדום.



    0 תגובות