במטה הארצי: נחנכה לשכת רב המשטרה

    בנצי לייזרוביץ No Comments on במטה הארצי: נחנכה לשכת רב המשטרה

    הרחיבי מקום אהליך: במעמד מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך נחנכו משרדי רבנות המשטרה ולשכת הרב הראשי למשטרה במטה ארצי בירושלים

    המפכ"ל בקביעת המזוזה
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב הראשי למשטרה נצ"מ הרב רמי ברכיהו שנכנס לתפקידו לפני למעלה משנה חנך את לשכתו החדשה במעמד מפכ"ל המשטרה הסמפכ"ל, ראש אמ"ש, קצינים בכירים ורבני המשטרה. רגעים מספר לאחר שהמפכ"ל קבע את המזוזה על פתח הדלת אמר הרב ברכיהו כי: "העובדה שלרבנות המשטרה יש לשכה במטה הארצי מלמדת מצד אחד שרבנות המשטרה שותפה מלאה בליבת העשייה המשטרתית כמו כל מטה בארגון. ומצד שני עובדה זו מלמדת על המקום שארגון המשטרה נותן למערך הרבנות. אנו מתפללים ששותפות זו תביא ברכה לשוטרי משטרת ישראל בני כל הדתות ולארגון כולו".

    הרב ברכיהו ערך טקס סיום מסכת ברכות והרחיב את הדיבור על המימרא האחרונה של המסכת שתלמידי חכמים מרבים שלום בעולם תפקיד שרבני המשטרה שותפים לה יחד עם כלל ארגון המשטרה. הרב ברכיהו החל בחודשים האחרונים להתמודד עם מאות שאלות הלכתיות שהועברו לו על ידי השוטרים ולתת מענה עם גדולי הפוסקים. עיקר השאלות נסובות על קדושת השבת בארגון הפועל 24 שעות ביממה ובכל ימות השבוע ובנושאים מבצעיים שונים.

    הרב ברכיהו חזר לא פעם על כך שלמעשה ישנה התייחסות מועטה מאוד מבין הפוסקים לגבי תחום משטרה במדינה דמוקרטית וכי האתגרים ההלכתיים גדולים עד מאוד. מאות שאלות מתקבלות בלשכת הרב בנושא השבת.

    לאתר קול חי נודע כי רב המשטרה כבר עוסק בימים אלו בהכנות להכשרת תחנות המשטרה לקראת חג הפסח ומתן מענה לכלל השוטרים המשרתים במשטרה במהלך החג עם הכשרויות המהודרות. כאן המקום להזכיר את שיתוף הפעולה המלא בין רב המשטרה ברכיהו לרבני מחוזות המשטרה ומג"ב , כשמידי שבוע מתקיימים התיעצויות בין רבני המחוזות לרב ברכיהו וכל זה לשפר את מערך הרבנות של המשטרה שללא ספק לדעת הרבה, משהו חיובי עובר ברבנות המשטרה לטובת שוטרי משטרת ישראל.

    הרב ברכיהו



    0 תגובות