זירה מקומית – תורג'מן: "אני רץ לראשות העיר בתיאום עם ברקת"

    איתי גדסי No Comments on זירה מקומית – תורג'מן: "אני רץ לראשות העיר בתיאום עם ברקת"

    האם, סופית, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, יתמודד לכנסת? אם מקשיבים טוב לדברי סגנו, מאיר תורג'מן, נראה שהתשובה חיובית מאד • וגם: ביתר מאוחדת ומחולקת וסקרי זירה מקומית • תכנית בחירות שבועית

    ראש מועצת קרית יערים, יצחק רביץ צילום: שוקי לרר
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מגיש: איתי גדסי.

    מגיש אורח: ישראל פריי.

    יצחק רביץ יו"ר דגל התורה בביתר עילית בראיון ל"זירה מקומית":

    האם דגל התורה צריכה להתמודד לראשות עיריית ביתר?

    בבוא היום ניכנס למועצת גדולי התורה, ואציג בפניהם את המצב: מאיר רובינשטיין עשה מהפך של ממש בכל מה שנוגע בעזרה למוסדות התורה לכלל הקהילות בעיר, והעזרה לפרט, ואין שום סיבה שלא ימשיך. כאשר ישאלו אותי, אני אומר שאני חושב שמאיר רובינשטיין צריך להמשיך בכל הכוח לקדנציה נוספת.

    נציגי הציבור לא נבחרים על פי הישגיהם, אז איפה הרצון שלכם לקדם את דגל התורה להשיג את משרת ראשות העיר

    כל מי שנמצא בפוליטיקה בוודאי רוצה להתקדם וחושב שהוא יכול להיות ראש עיר. אבל עדיין אני לא מתבייש לומר שמאיר רובינשטיין הוא האיש המתאים. וזה לא נכון לומר שאנחנו לא יכולים לנצח. בביתר כן יש אפשרות להתמודד ולנצח, אבל עדיין מאיר רובינשטיין הוכיח שהוא יכול לעשות למען התושב.

    כדי שנוכל להבין האם יש סיכוי למועמד אחר, מה חלוקת המצביעים אצלכם?

    אגודת ישראל קרוב ל-50%, דגל התורה כ-30% והשאר זה ש"ס, זו התמונה בערך. יש עוד נעלם של כל היחידות דיור שהתווספו לעיר ואין עדיין מידע בדוק בעניין.

    ביתר הייתה העיר היחידה שקיימה פריימריז בדגל התורה עם בתי הכנסת. האם צריך להעביר את הנוהג הזה לכל הארץ?

    אני חושב שזה לא דבר נכון, יש לזה דברים טובים ודברים שפחות טובים, אבל הנהלת המפלגה עם רבני העיר הם אלו שצריכים לקבוע את זהות הנציגים. לא פריימריז.

    האם תשקלו ריצה עצמאית למועצת העיר ולא במסגרת רשימה מאוחדת כמו בבחירות האחרונות?

    ככה"נ דגל התורה תרוץ בנפרד לא מתוך רצון להתפצל אלא להתייחד כדי שכל סיעה תביא את הקהל שלה. אך לראשות העיר אמליץ על רובינשטיין.

    ביתר: כבר לא מאוחדת, הסיעות ירוצו בנפרד

    לאחר שבקדנציה האחרונה התמודדו כל הסיעות החרדיות ברשימה אחת בעיר ביתר, בניסיון לחסל את האופוזיציה הפנימית ולחסום את האופוזיציה של מנחם זיידה המתמודד העצמאי שהצליח להכניס שני מנדטים וחבר המועצה חיים ויסברג שהביא מנדט, מתכוון ראש העיר מאיר רובינשטיין להוביל לפיצול הסיעות בעיר בכדי שכל קבוצה תצטרך להילחם על מאגר המצבעים שלה ובכך להפחית את כוחו של זיידה העצמאי וכל חסידות תוכיח כמה הביאה אל הקלפי.

    טרם ברור אם הסיעות שמרכיבות כיום את הקואליציה של רובינשטיין יסכימו עם התוכנית. ראשי החסידויות של קרלין ובאיאן רמזו שהם לא מוכנים ללכת עם התוכנית.

    בתוך כך הודיע ראש העיר מאיר רובינשטיין בראיון לעיתון המקומי 'שערים' שהוא מתכונן לפריימריז על ראשות העיר בקרב החסידויות בעיר.

    מנחם זיידה: "נגדיל את כוחנו"

    חבר המועצה מנחם זיידה מצדו אומר שאינו מייחס חשיבות לכל הניסיונות הללו משום שלדעתו הציבור בביתר עצמאי כאשר הוכח בבחירות הקודמות, כל זאת בעקבות דעתם של רבני העיר שלדעתם בחירות לעירייה זה כמו בחירות לוועד בית שאין מה להתערב בהם מלמעלה.

    זיידה טוען כי צבר השפעה בעיר במשך כל השנים בהם היה ראש החזית למען התושבים והוא בטוח בהגדלת כוחו.

    בראיון ל"זירה מקומית" אומר זיידה כי "מנחם זיידה נבחר בגלל הרעיון שהוא מוביל יחד עם רבני העיר, "לא עסקונה – כן תושבים", צריכים אנשים שמבינים מה התושבים רוצים. רב העיר ביתר הרב אורדנטליך אמר שכל אחד יכול להצביע לפי מצפונו.

    "התוכנית של רובינשטיין שכל סיעה תרוץ לבד זה בעיה, כי איך תפצל את הסיעות? בכל מפלגה אם תשים במקום הראשון את החסידויות הגדולות אז לא יהיה להם גם עכשיו סיבה להצביע.

    "תוסיף לזה את מנויי הפלס שאין להם עניין להצביע לדגל, וגם את אנשי אלי ישי שלא יצביעו לש"ס. זה אומר שיש הרבה אנשים שהתוכנית הזאת לא תשפיע עליהם.

    כמה מנדטים תקבל בבחירות הקרובות?

    "בבחירות האחרונות אמרו לנו שאין לנו סיכוי, והבאנו שני מנדטים, כעת אני מרגיש שהציבור מתחבר יותר. ערכתי סקרים פנימיים, אבל אני לא מתבסס על זה, אני צופה עלייה גדולה, ואנחנו בהחלט נגדל".

    מפלגת יחד, לא אלי ישי: למרות שלא ברור אם מפלגת יחד של אלי ישי תתמודד גם בביתר, למרות שהביאה כ-2000 קולות, השם יחד תפוס על ידי מפלגתו של חיים ויסברג, שהתמודד עם השם בבחירות האחרונות. עם זאת לא ברור אם ויסברג יתמודד בשנית לקדנציה נוספת.

    ביתר עילית כניסה

    מאיר תורג'מן: אתמודד לראשות העיר ירושלים

    סגן וממלא מקום ראש העיר ירושלים, מאיר תורג'מן, השיק אתמול את קמפיין הבחירות שלו לראשות העיר ירושלים תחת הסלוגן 'ירושלים זה אופי', במטה הבחירות שלו בעיר, בנוכחות של כ- 150 פעילים.

    תורג'מן הודה לניר ברקת על כל שנות פעילותו למען העיר: ניר התמודד בנחישות ובכבוד עם אתגרים ואיומים רבים בזירה הבינלאומית ומנע פגיעה בשלמות העיר. אני מאחל לו הצלחה גדולה בהמשך דרכו. עוד ניעזר בו רבות.

    תורג'מן: ירושלים צריכה איש ביצוע שמחובר גם להנהגה הארצית, מנהיג רגיש, שיודע להקשיב, שיכול לחבר. כל השנים הרבות שלי למען העיר – הכשירו והכינו אותי להובלת את המשימה הלאומית הזו.

    תורג'מן סיכם כי "'ירושלים זה אופי' חברים. והיא תישאר כזו. אנחנו הולכים לנצח!

    תורג'מן: אני רץ בתיאום עם ברקת

    מאיר תורג'מן בראיון ל"זירה מקומית" בקול חי: אני לא הכרזתי על התמודדותי לפני שבדקתי עם ראש העיר ברקת. לא הייתי עושה שום דבר בלי לתאם. אני רץ בתיאום עם ניר ברקת ולא הייתי יוצא להתמודדות הזאת אם הוא היה נשאר. קיבלתי ממנו את ברכת הדרך.

    "מצבי בציבור הדתי  מצוין, ואני בטוח שהחרדים יצטרפו להצלחה, הם תמיד הולכים עם המנצח. אני אהיה ראש עיר של כולם. ברוך השם יש לי תמיכה גדולה בקרב רבנים, גם ספרדים וגם אשכנזים.

    "היחסים בינך לבין נציגי החרדים בירושלים לא מהמשופרים, כמו מה שקרה עם הגן ילדים ברמות.

    "היחסים שלי מצויינים עם חברי המועצה החרדים, יש כאלה פחות ויותר, אבל עם המנהיגים אני חבר, והתקשרו לברך אותי.

    "אני מתמודד עד הסוף. לא בכדי החלטתי להודיע היום בערב ראש חודש אדר.

    מאיר תורג'מן

    פינת המבזקים

    בדגל התורה מתכוונים לרענן את רשימות הנציגים ברחבי הארץ, בין היתר יכניסו את יאיר אייפרמן ויוסי גולדהירש בבית שמש, ואת דודי זלצ בביתר.

    גורמים בדגל התורה בבית שמש אומרים, כי הרכב רשימת דגל התורה לעירייה ייקבע רק לאחר שיתקיים הליך התייעצות עם כלל רבני הקהילות הליטאיות בעיר, כפי שהיה במערכות הבחירות הקודמות.

    בשס ודגל מתכוונים להעתיק את ההסכם הקואליציוני של ב"ב לכל הארץ. הקובע כי סיעה פורשת לא תצורף לקואליציה. זה משרת את שס (יחד) ודגל (עץ).

    הסקר השבועי של "זירה מקומית" בקול חי

    תוצאות הסקר השבוע:

    בהנחה ויתקיימו בעיר בני ברק בחירות בין מועמדי שלושת המפלגות המובילות, מי צריך לדעתכם להיבחר לראשות העיר?

    מועמד ש"ס – 44%

    מועמד דגל התורה – 31%

    מועמד אגודת ישראל – 14%

    מועמד אחר – 11%

    ==========

    והשבוע, שאלת הסקר הטלפוני שלנו היא:

    מבין נציגי דגל התורה בבני ברק, מי הוא המועמד המועדף עליכם בבחירות הקרובות לראשות העירייה?

    1. אברהם רובינשטיין

    2. מנחם שפירא

    3. מרדכי קרליץ

    4. יעקב אשר

    מעוניינים להשפיע? חייגו עכשיו לתיבת הסקרים של התכנית "זירה מקומית": 039-039-039 שלוחה מספר 3. (ההצבעה תיסגר ביום שני בשעה 22:00).

    יש לכם רעיון לסקר או אייטם לתכנית? ניתן להשאיר הודעה בתיבת ההודעות של התכנית. 039-039-039 שלוחה מספר 3.

    מועמדים, חדשות, מסמכים, הודעות תשדירי בחירות וזמרירים מהבחירות הקודמות ניתן לשלוח לתיבת המייל של התכנית: [email protected]



    0 תגובות