שוחד מרמה והפרת אמונים • מסקנות המשטרה מתפרסמות

    בנצי לייזרוביץ 2 Comment on שוחד מרמה והפרת אמונים • מסקנות המשטרה מתפרסמות

    "לא היה כלום כי אין כלום" הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו שמן הסתם עוד דבק בעמדתו הנחרצת אך המשטרה מפרסמת הערב את המלצותיה • ראש הממשלה בנימין נתניהו חשוד בשוחד, מרמה והפרת אמונים

    נתניהו צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חקירות נתניהו. המלצות המשטרה בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתפרסמות. המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש הממשלה נתניהו בשני התיקים בהם נחקר.

    בפרשת המתנות – תיק 1000, ממליצה המשטרה להעמיד לדין את ראש הממשלה על שוחד, מרמה והפרת אמונים. כזכור בפרשייה זו נחקר ראש הממשלה על מתנות שקיבל הוא ורעייתו, על פי החשד, מארנון מילצ'ן. בתיק זה כאמור, ממליצה המשטרה להעמיד את ראש הממשלה נתניהו על שוחד.

    בפרשת מוזס – תיק 2000, ממליצה המשטרה להעמיד לדין את ראש הממשלה על בקשת שוחד, הצעה למתן שוחד, מרמה והפרת אמונים. כזכור, בפרשייה זו על פי החשד התנהל שיח בין ראש הממשלה למו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, במטרה להחליש את העיתון המתחרה – ישראל היום – שנתניהו נחשב למקורבו של בעליו – שלדון אדלסון. בפרשייה זו נחקר גם ח"כ איתן כבל בחשד שקידם את חוק "ישראל הים" תמורת סיקור אוהד.

    חוק ישראל היום ביקש לאסור חלוקת עיתונים יומיים בחינם ובכך למעשה לאסור על ישראל היום להמשיך ולהתנהל על ידי חלוקת העיתונים חינם אין כסף.

    כזכור, סביב המלצות המשטרה התנהלה סערה תקשורתית ופרלמנטרית בחודשים האחרונים עם חוק ההמלצות שהונח ע"י יו"ר הקואליציה, אז יו"ר ועדת הפנים, דודי אמסלם. החוק ביקש לאסור על המשטרה לפרסם את המלצותיה בטענה שחלק ניכר מהמלצותיה נסגרות והמואשמים לכאורה בהמלצות המשטרה יוצאים בלא כלום. בשמאל טענו שחוק זה נועד להגן בעיקר על ראש הממשלה בנימין נתניהו ולאחר דיונים רבים הוחרג ראש הממשלה מהחוק שעבר במליאת הכנסת.

    ראוי לציין, כי על אף המלצות המשטרה, קביעת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה, שי ניצן, היא שתכריע האם יוגש כתב אישום כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיקים אלו.

    עוד חשוב לציין בערב זה כי על פי החוק, ראש ממשלה מכהן מחויב להתפטר רק לאחר הרשעה בבית משפט.

    היום התייחסה שרת המשפטים לחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמרה כי היא מקווה שהקואליציה הנוכחית לא תסתיים על רקע כתב אישום.

    בערב שכזה בו מתפרסמות המלצות המשטרה ראוי לציין כי בעבר, בפרשת בר-און חברון, המליצה המשטרה להעמיד, בין היתר, את ראש הממשלה בנימין נתניהו שהיה אז בכהונתו הראשונה, לדין. אך היועץ המשפטי לממשלה דאז, אליקים רובינשטיין החליט כי אין מקום להעמיד את ראש הממשלה נתניהו לדין ואכן כך היה.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      היה צפוי מראש רק יש "טעות"בכותרת זה המלצות התקשורת