- רדיו קול חי - -

פטור גיוס לנשים: תקנות חדשות אושרו; החכי"ם החרדיים הגישו רביזיה

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת דנה בשעה האחרונה בסוגיית תקנות פטור גיוס נשים לצה"ל מטעמי דת.

הדיון מתקיים על רקע טענות מגורמים בציבור החרדי על החמרת תנאים בצה"ל כלפי בנות חרדיות ודתית המבקשות את הפטור המגיע להם על פי החוק. בפתח הדיון הדגיש חבר הכנסת אורי מקלב את מעורבותם של גדולי ישראל בהנחיות הניתנות לחברי הכנסת החרדיים, ביתר שאת, בנושא זה.

בפתח הדיון הוצגו הנתונים הבאים: ‏מתוך 19,000 הצהרות דת שהוגשו בשנת 2017, 723 לא אושרו ו-33% הגישו תצהיר כוזב על פי טענת צה"ל.

"לא נבחרנו על ידי פריימריז אלא על ידי גדולי ישראל" אמר מקלב "אנחנו סרים רק למרותם. אנחנו לא זזים בעמדה שלנו לא ימין ולא שמאל. אנחנו לא יכולים לא להקל ולא להחמיר. מה שאנחנו עושים זה הוראה שלהם ישירות". מקלב התייחס להפגנות תחת ביתו הבוקר, במהלכן קראו לעברו אף "רוצח" ואמר: "במקרה שלנו כל הפגנה שיש, רק מגביהה את החומות של מי שאני מייצג לבין מי שאני לא מייצג. לא כל מי שלבוש הוא אותו דבר. זה מחזק אותנו. אנחנו פועלים רק לפי מי שמורה את דרכנו".

סגן השר מאיר פרוש אמר: "היום בבוקר ב-8:40 הפגינו ליד דלת ביתי. חבריי ואני נבחרנו על ידי קרוב לרבע מליון איש ואישה שצייתו לדעת גדולי ישראל. אלה שמפגינים לא הלכו להצביע בבחירות. אנחנו יודעים שגדולי ישראל לא שולחים אותם. אני רוצה לומר שאם אנחנו יושבים פה זה מכיוון שגדולי ישראל שלחו אותנו לכאן. אנחנו עושים את השליחות שלנו על פי הציווי שלהם".

התקנות החדשות אושרו בוועדה אך הוועדה התכנסה שוב לדיון ברביזיות שהוגשו על ידי החכי"ם החרדיים.