ליברמן: "זה לא הזמן לנבוח, זה הזמן לנשוך"

    קובי פינקלר No Comments on ליברמן: "זה לא הזמן לנבוח, זה הזמן לנשוך"

    שר הביטחון אביגדור ליברמן מתייחס ללינץ' שאירע אתמול בג'נין והסתיים בנס: "גם הפלסטינים מבינים שתיאום ביטחוני זה אינטרס הדדי וזה אינטרס משותף, לכן גם הם וגם אנחנו משמרים את התיאום הביטחוני" • וגם: ההסלמה בצפון, ארה"ב ורוסיה

    המתפרעים סביב הרכב הצבאי
    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון אביגדור ליברמן מתייחס ללינץ' שאירע אתמול בג'נין לעבר שני חיילים שהסתיים בנס עם היחלצותם מהעיר ומהמהומה. "אירוע לא פשוט, אבל בסופו של דבר החייל והחיילת נמצאים כולם בחיים" ליברמן.

    "לגבי שיתוף פעולה והתיאום הביטחוני ראינו את תוצאות, פה מגיעה כמובן גם מילה טובה לאותו תיאום ביטחוני וגם לשוטרים הפלסטינים, אבל גם הפלסטינים מבינים שתיאום ביטחוני זה אינטרס הדדי וזה אינטרס משותף, לכן גם הם וגם אנחנו משמרים את התיאום הביטחוני וגם החיילים, וגם העובדה שהנשק הוחזר לפנות בוקר גם זה אומר על תיאום ביטחוני עמוק בשטח ואני מקווה שזה יישמר" אמר ליברמן תוך שהוא מתחמק מהתייחסות לדברי בן משפחתו של החייל שטען כי המשטרה הפלסטינית היא היא שהחלה במהומה.

    בהתייחסות לסוריה אומר ליברמן: "השתדלתי לא לדבר בימים האחרונים, אני לא חושב שהזמן לדבר זה הזמן לעשות ואני לפחות מנסה להתמקד בעשייה. אנחנו מנהלים את העניינים גם בנחישות וגם באחריות, אין שום מגבלות ואנחנו לא מקבלים שום מגבלות, פעלנו בצורה נחושה וצריך להבין שלכל צעד שאנחנו נעשה פה קודמת עבודה רבה. הכל צריך לעשות באופן מדויק, מתוכנן, מחושב, אנחנו נגיב על כל פרובוקציה, אנחנו נמשיך להגן על האינטרסים הביטחוניים החיוניים שלנו ובכלל. אם אני רוצה לעשות פרפרזה על הפתגם הידוע – 'זה לא הזמן לנבוח, זה הזמן לנשוך' ואנחנו ננשוך חזק, אני מקווה שלא נצטרך לעשות את זה".

    ובאשר לרוסיה ולקשר עמה, אומר ליברמן: "קודם כל זה קשר שמוכיח את עצמו, זה קשר יעיל, גם כשאנחנו לא מסכימים עצם העובדה שיש דיאלוג פתוח וכן מונע הרבה חיכוכים מיותרים, זה ברור שלכל צד יש אינטרסים משלו, כל צד רואה את התמונה אחרת, אבל יחד עם זה בשנים של מלחמת אזרחים בסוריה הצלחנו להימנע מחיכוך ישיר וזה גם הישג בפני עצמו".

    בכל הנוגע למעורבות ארה"ב בנעשה בסוריה ולבנון אומר ליברמן: "זו שאלה קצת נאיבית, מה זה מרוצה, ארה"ב פועלת לפי האינטרסים שלה, זו בעלת הברית הכי חשובה אסטרטגית שלנו, ראינו גם לאחר הפעולה לפני כשלושה ימים שארה"ב התייצבה בגלוי, נתנה גב למדינת ישראל ואנחנו מודים על כך. הם לא מבקשים את העצות שלנו וקטונתי מלתת להם עצות איך לנהל את ענייני הביטחון ומדיניות החוץ שלהם, אבל בהחלט אנחנו מאוד מרוצים מהגיבוי שארה"ב נתנה למדינת ישראל".



    0 תגובות