בעקבות ההסלמה: חוק הריבונות נדחה; סמוטריץ' תקף, גבאי בירך

    איתי גדסי No Comments on בעקבות ההסלמה: חוק הריבונות נדחה; סמוטריץ' תקף, גבאי בירך

    בעקבות ההסלמה בצפון הארץ, הוחלט בישיבת ראשי הקואליציה כי חוק הריבונות שאמור היה היום לעלות לדיון – יידחה | סמוטריץ': "במזרח התיכון מריחים חולשה ומנצלים אותה ומאידך יודעים לזהות מצוין עוצמה ולהעריך אותה"

    סמוטריץ' צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות האירועים הביטחוניים וכדי לאפשר המשך ניהול מגעים מדיניים בנידון, הוחלט פה אחד בישיבת ראשי הקואליציה לדחות את העלאת חוק הריבונות.

    ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הגיב לדחיה ואמר: "‏האירועים בצפון היו אמורים להיות דווקא זרז להעברת חוק הריבונות ולא תירוץ לדחייתו, אלא אם מישהו מראשי הקואליציה חושב שמשהו טוב יצא למדינת ישראל מהקמת גרורה איראנית מטר מנתב"ג. במצב כזה לא יהיה לאיראנים צורך במל"ט לריגול, אפשר יהיה לעשות את זה מצוין בעזרת משקפת רגילה".

    לדבריו: "במזרח התיכון מריחים חולשה ומנצלים אותה ומאידך יודעים לזהות מצוין עוצמה ולהעריך אותה. החלת הריבונות היא המהלך הנכון ביותר גם ערכית וציונית וגם ביטחונית. נמשיך לקדם אותה בכל הכח במטרה להצליח ולהעביר את החקיקה בעניין. משוכנע שגם חבריי בליכוד לא ירימו ידיים ויחד נכתוב את ההסטוריה".

    מנגד, יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, בירך על כך ואמר: "טוב שהצעת החוק המופרכת לסיפוח יהודה ושומרון ירדה מסדר היום של הממשלה. סיפוח יהודה ושומרון יהיה פיגוע מדיני ואסון לישראל ומוטב שלא יחזור לעולם שוב לשולחן הממשלה – לא בגלל ההתחממות הנוכחית בצפון, אלא כי היפרדות מהפלסטינים היא אינטרס ישראלי מובהק".

    "לצערי, אני בספק רב אם הדיל "שטחים תמורת שחיתות" – שבו נתניהו קונה שקט תעשייתי מחבריו בקואליציה וסלחנות לשחיתות תמורת סיפוח – ירד מהשולחן. כל עוד נתניהו טובע עד צוואר בחקירות, הוא ינסה לשמר את יציבות הקואליציה ואת שתיקת חבריה. בעבור זה, כנראה שאין מחיר שהוא לא יהיה מוכן לשלם. אמר כבר מי שאמר: "ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות, אין לו מנדט ציבורי ומוסרי לקבוע דברים גורליים למדינת ישראל". הוא צדק" אמר גבאי.



    0 תגובות