דרעי ליהודים בצרפת: "נקים קונסיסטואר בישראל"

    איתי גדסי No Comments on דרעי ליהודים בצרפת: "נקים קונסיסטואר בישראל"

    במפגש ראשון מסוגו עם ראשי הקהילות היהודיות בפריז אמר שר הפנים אריה דרעי המבקר במדינה כי ארגון הגג החדש בישראל יפעל להקמת מוסדות חינוך מתאימים לעולים הצרפתיים המבקשים לשמר את תרבותם הייחודית • השר דרעי נפגש עם שר הפנים הצרפתי ושיבח אותו על מאבקו הנחוש בתופעת האנטישמיות במדינה ועל שימור זיכרון השואה

    דרעי באירוע
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הפנים אריה דרעי קיים היום (ראשון) מפגש מיוחד עם ראשי הקהילות היהודיות בפריז. במהלכו אמר: "אני רגיש מאד כלפי העולים מצרפת המגיעים לישראל. יש להם אורח חיים תרבותי מיוחד אותו הם מבקשים לשמר. אני יודע שהם צריכים מוסדות חינוך מותאמים שישמרו את ההווי הזה ועדיין הם לא קיימים. לכן, חשבתי יחד עם מר יואל מרגי, להקים בישראל גוף כמו הקונסיסטואר בצרפת, שיהווה ארגון גג ישראלי-צרפתי שידאג לכל צרכי הקהילה הצרפתית בישראל".

    מדובר באירוע ראשון מסוגו, במהלכו נערך רב שיח פתוח בין השר אריה דרעי לבין ראשי הקהילה היהודית בצרפת. יצוין, כי זו הפעם בו מתיישב שר ישראלי עם המנהיגות המקומית לשמוע על הבעיות והאתגרים של יהודי צרפת המקומיים והעולים לארץ. ראשי הקהילה, הרואים בשר דרעי את הכתובת המובילה בשל היכרותו העמוקה עם יהודי הקהילה, העלו במשך שעה ארוכה את צרכי הקהילה בצרפת ובישראל.

    השר דרעי דן עימם בפירוט על התכנית להקמת ארגון הגג הצרפתי בישראל, שהיא צורך הכרחי עבור אלפי העולים בישראל. "הכי נכון, שיוביל את הגוף יהיה נציג מתוך הקהילה הצרפתית המכיר היטב את צרכי הקהילה הצרפתית על כל גווניה, וידע לפעול עבור שימור התרבות הייחודית". דרעי ציין, כי לצורך זה דאג למנות חבר מועצה מהקהילה בעיריית ירושלים, שמואל מרציאנו, הפועל ועושה למען הקהילה הצרפתית בעיר. ראשי הקהילה הודו בחום לשר דרעי ואמרו כי הם חשים שיש להם שותף אמיתי.

    את ביקורו בצרפת פתח השר דרעי ביום חמישי האחרון, בסיור במוזיאון השואה בפריז. את השר לוו מנכ"ל המוזיאון ז'אק פרג' והציר המדיני של ישראל מרק אטלי. השר סייר ב"קיר השמות" הנושא את שמותיהם של 76,000 יהודים, בהם 11,000 ילדים שגורשו מצרפת כחלק מהתוכנית הנאצית להשמדת יהודי אירופה. בתום ביקורו באולמות ההנצחה והזיכרון אמר השר קדיש לע"נ ששת המיליונים הי"ד וחתם בספר המבקרים.

    ביום שישי בבוקר קיים השר דרעי פגישה בשגרירות ישראל בפריז, עם השגרירה הגב' עליזה בן נון. בפגישה זו עלו נושאים רבים הקשורים ליחסי ישראל צרפת, וכן מצב היהודים במדינה מבחינה ביטחונית וכלכלית. כמו כן, הוצגו בפני השר האתגרים המיוחדים של יהודי המדינה בנושא העליה לישראל.

    בהמשך נפגש השר דרעי עם מקבילו הצרפתי, שר הפנים ז'ראר קולומב, ודן עמו על מצב היהודים במדינה מבחינת ביטחונית, על העליה באירועי האנטישמיות ונושאים נוספים. השר דרעי הודה לעמיתו הצרפתי שנחשב ידיד ישראל, בשל מאבקו הבלתי מתפשר באנטישמיות, ובהגברת הטבאחה על בתי הכנסת ומוסדות יהודיים. השר אף הודה לעמיתו על שימור זכר השואה, כאשר בניגוד לפולין הם מחייבים בתכניות הלימודים את לימוד השואה ולקחה. לסיום, הזמין השר דרעי את עמיתו הצרפתי לביקור בישראל, לועידה החגיגית שעורך השלטון המקומי לציון 70 שנה לישראל.

    מר ז'ראר קולומב שיבח את השר דרעי על מעורבותו במצב יהודי צרפת, ואמר כי הוא פועל ככל יכולתו למגר את תופעת האנטישמיות המנסה להרים ראשה. השר הצרפתי הזכיר את השתתפותו בטקס האזכרה שנערך לפני כמה שבועות לזכרם של הרוגי הפיגועים במדינה, ואף הודה לישראל על שירותי הביטחון המיוחדים שהיא מעניקה לצרפת, שסייעו לסכל כמה וכמה פיגועים.

    במסגרת נאומו בפני חברי הקונסיסטואר הצרפתי שהתכנסו לכבודו, אמר השר דרעי: "התפעלתי לראות את הצעירים שלנו דבקים במורשת היהודית, גודשים את בתי הכנסת, יהודים חמים ומאמינים", אמר השר והוסיף, "אני יודע שיש יהודים רבים פה בצרפת שלא זכו לשמור על המסורת, אני מודה לכם על העבודה שלכם כן, בקרב הצעירים לחיזוק הזהות היהודית". השר דרעי הודה ליואל מרגי, יו"ר הקונסיסטואר, ולסגניו מר דוד עמאר וז'ק איב בוחבוט, על קבלת הפנים החמה.

    השר דרעי התייחס אף לאירועים הביטחוניים שהתרחשו בסוף השבוע בגבול הצפון ואמר: "ישראל היא מדינה ריבונית ולא תיתן לאד אחד לפגוע בשלומה או בריבונותה. ישראל היא אי של שפיות במזרח התיכון, ובחסדי ה' אנחנו מצליחים לסכל ניסיונות רבים לחבל בנו".

    דרעי דרעי בצרפת



    0 תגובות