גל קור חריג ברוסיה; מרכז חסד יהודי מסייע

    שלמה ריזל 1 Comment on גל קור חריג ברוסיה; מרכז חסד יהודי מסייע

    רוסיה: מוקד סיוע חירום נפתח ב"מרכז החסד היהודי" במוסקבה להתמודד עם סופת השלגים הגדולה ביותר במאה השנים האחרונות | צי רכבים ומתנדבים משנעים ארוחות חמות למאות קשישים וגלמודים ברחבי העיר הגדולה ומתנדבים עומדים בקשר רצוף עם הזקוקים לעזרה

    מרכז החסד היהודי שערי צדק
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו 1 Comment on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מוסקבה בירת רוסיה, הרגילה לקור ושלג, מתמודדת בימים אלו עם שלגים גדולים וחריגים במיוחד, כאשר השלג שירד במשך מספר ימים ברציפות, מתנשא לגובה רב, ומקשה על הליכה ונסיעה לכלל הציבור, ובייחוד לאוכלוסייה המבוגרת והנזקקת.

    למעלה מאלפיים עצים נפלו, אדם אחד נהרג ומספר אנשים נפצעו וטופלו בידי כוחות הביטחון וההצלה המקומיים.

    "מרכז החסד היהודי – שערי צדק"' הפועל במשך כל ימות השנה לעזרתם של אלפי יהודים נזקקים במוסקבה, הגדיל את הפעילות בימים אלו, בייחוד במערך המשלוחים של מנות מזון חם ומזין לקשישים וגלמודים, אשר אינם יכולים לצאת באופן עצמאי כדי לרכוש לעצמם מזון, וכל פנייה שמגיעה אל מוקד החירום של המרכז, מטופלת באופן מיידי באמצעות צי הרכבים והעובדים המסורים של מרכז החסד.

    "מרכז החסד – שערי צדק", הוקם ע"י רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א, ובו ריכוז של עשרות ארגוני חסד וסיוע לכל פונה ונזקק בכל תחום אפשרי, כאשר ההנהלה ומאות המתנדבים פועלים ללא הרף למען הזולת, מתוך תחושת שליחות קודש, בהכוונת מייסד המרכז הגר"ב לאזאר שליט"א, המדרבן כל העת את הנהלת המרכז להגדיל ולהרחיב את הפעילות המקיפה, בשביל כל שכבות הציבור היהודי הגדול בבירת רוסיה.

    חלוקת המזון הקבועה אף בקור העז והשלג הגדול, מתווספת לחלוקת שמיכות, תנורי חימום, איטום חלונות מהקור בבתי הקשישים, ועד חלוקת תרופות והפעלת מועדוני ריפוי ועיסוק לצד מרכז רפואי משוכלל, חלוקת בגדים חמים ועוד עשרות רבות של תוכניות סיוע ועזר לכל פונה ונזקק, בתוך המבנה הרחב והמרשים של המרכז, השוכן בטבורה של השכונה המפורסמת "מארינה רושצ'ה" שבמרכז מוסקבה.

    באגף מיוחד 'קול החסד' שבמרכז החסד, בו יוצרים מוקדנים קשר טלפוני לפחות פעם בשבוע עם כל ניצול שואה, תוגברו בימים אלו העמדות, בכדי לשוחח עם הקשישים לפחות פעמיים בשבוע ולהתעדכן על מצבם ועל צרכיהם.

    בימים אלו נשלמות ההכנות לקראת הפרויקטים לכבוד פורים ופסח, שיכללו קונצרטים, קריאות מגילה, חלוקת סלי מזון רבים וכן מצות, וסדרי פסח ציבוריים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חרתה!
      עכשיו חזרתי מאומן יש כרגע מינוס 5
      לא רציני בכלל!!!