מיוחד: הגאון רבי ראובן אלבז מספר על חתונתו

    קלמן טלר No Comments on מיוחד: הגאון רבי ראובן אלבז מספר על חתונתו

    ביקורו של הגר"ח רבי במעונו של מרן הגר"ש כהן וסיפורו המפתיע של חבר מועצת חכמי התורה הגר"ר אלבז בימי צעירותו על יום חתונתו וההצעה לה סירב לשמש כרבה של חולון עד להקמתה של ישיבת אור החיים

    הגר"ר אלבז והגר"ח רבי צילום: יהודה דביר
    12:16
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on נעצרו מחבלים שהיו מעורבים בפיגועי ירי ומטענים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת המעמד לחיזוק מוסדות עטרת חכמים ולרגל ארבעים שנה להקמתם שייערך בשבוע הבא, הגיע הגאון הגדול רבי חיים רבי שליט"א ראש ישיבת "עטרת חכמים" למעונו של נשיא מועצת חכמי התורה מרן הגר"ש כהן שליט"א והזמינו למעמד הגדול. מרן שליט"א בירכו שיזכה להמשיך לקדש שם שמים ולהאיר את אור התורה בעיר חולון.

    לאחר מכן הגיע הגר"ח רבי למעונו של חבר מועצת חכמי התורה מורנו הגאון הגדול רבי ראובן אלבז שליט"א ראש ישיבת "אור החיים". גדולי התורה שוחחו במשך דקות ארוכות בעניינים הקשורים לעולם התשובה. הגר"ר אלבז שלא חש בטוב ביקש מהגר"ח רבי שאף יחליפו בשיעורו הקבוע בהיכל הישיבה.

    בתחילה פתח הגר"ר אלבז בדברים ואף הרחיב לספר על היכרותו רבת השנים עם הגר"ח רבי והעלה זיכרונות מימים ימימה והכרת הטוב אותה הוא חייב לגר"ח רבי על מסירות נפשה של אמו בחתונתו של ראש ישיבת אור החיים.

    "לא ציפיתי וחשבתי להגיע לשיעור היום. אם הייתי יודע שיש כזה קור, אבל הקב"ה משלם לי על הטרחה". אמר הגר"ר אלבז. "אני לא יודע איך השם יתברך משלם לאדם. אני אמרתי אם אני לא ימסור מי ימסור, אם זה יהיה מישהו שהכין או לא הכין, אינני יודע. אז באתי לכאן והקב"ה שלח לי מלאך משמיים מוכן בכל מכל כל".

    בדבריו העלה הגר"ר זכרנות מצעירותו ומיום חתונתו, "אמו עליה השלום הייתה הטבחית של הישיבה, ישיבת נוברדהוק, והיא ידעה שהייתי מגיע מאוחר. הייתי לומד פרק תנ"ך עם מלבי"ם בזמן הזה עד שייכנסו לחדר האוכל, והיא רואה שאני לא בא, אז הייתה לוקחת את המנה שלי ומכסה אותה בשתי צלחות ושמה בצד והייתה אומרת אני שומרת לך שתבוא וככה אני יביא לך את זה חם. זה מצוה אחת גדולה שבזכותה למדתי כל יום כמעט חצי שעה והנה השכר שלה, בנה רבי חיים". סיפר הגר"ח כשהקהל מאזין בשקיקה להנהגות של רבם הדגול בימי נעוריו.

    "עוד דבר אחד", הוסיף הגר"ר, "בחתונה. עשיתי חתונה יצאתי ידי חובה. הלכתי לבית ספר, יש להם אולם גדול של חדר אוכל אמרתי להם. חמותי למדה כאן אני צריך את האולם. והיא הביאה לי את האולם בחפץ לב. אל תיתן כלום. תן לשמש שהיה מנקה כמה לירות שינקה למחר וזהו".

    "והיה אחד צוברי הביא לי אקורדיון. ואחד היה פצוע מלחמה היה מתופף טוב אמר שיבוא. עכשיו נשאר רק אוכל. בבני ברק יש מפעל שובע שעושים פסטרמות משהו יפה. דיברתי איתם אם אתם רוצים לעזור. אמרו לי בשמחה. נשאר רק אורז, ואז באה הצדקת הזאת אמא שלו ועשתה את האורז וב"ה היה חתונה שמחה. והנה זוכרה השם לטובה את הצדקת הזאת וזכתה למאור גדול. שהאיר את חולון".

    בהמשך סיפר הגר"ר אלבז על המהפכה בחולון שעשה הגר"ח רבי וציין בפני הקהל את בואו לחולון על מנת לשמש כרב עיר אך בסוף סירב לכך, "אני יגיד לכם את האמת, חולון לפני ארבעים שנה ביקשו ממני לבוא לשם, לא היה רב, אמרו לי תבוא יש לך הסמכה, מרן ממליץ עליך, בא תהיה רב בחולון. הלכתי מה אני יגיד לכם, רבי חיים, אל תשאלו אני מסתכל מה זה. אז אני כבר קבלתי רב שכונה בבית ישראל, אמרתי מה אני עושה פה, אין אחד עם כיפה. חוץ מראש המועצה הדתית, ר' חנניה. אמרתי זה מחליף פרה בחמור חס ושלום. אני נשאר כאן בירושלים. אמרתי לא זז מהתורה וב"ה מי יודע, ב"ה בזכות זה הקמנו את הישיבה הקדושה כאן". אמר הגר"ר שליט"א.

    לאחר מכן נשא דברי התעוררות הגר"ח רבי שליט"א שעורר את הציבור בעבודת השם ובהתמדה בלימוד התורה.

    הרב אלבז הרב רבי הרב רבי הרב אלבז הרב רבי חכם שלום קהל אור החיים



    0 תגובות