ח"כ אייכלר על השפוט ברק: "דיקטטור"

    איתי גדסי 1 Comment on ח"כ אייכלר על השפוט ברק: "דיקטטור"

    ח"כ ישראל אייכלר במליאת הכנסת: "אהרן ברק שחולל הפיכה דיקטטורית חושש לדמוקרטיה הסובייטית"

    ח"כ ישראל אייכלר צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדיון על הודעת הממשלה באשר לכהונת ראש הממשלה בנימין נתניהו כשר הבריאות, אמר ח"כ ישראל אייכלר, כי עצם העובדה שבמדינת היהודים נוצר מצב שיהודי שומר תורה ומצוות כמו השר יעקב ליצמן, אינו יכול להיות שר בגלל חילולי השבת ובגלל "המרד של המשטר החילוני בכל מצוות התורה", כלשונו, זהו דבר עצוב ביותר.

    לדבריו: "במצב שנוצר אין ברירה אלא לכהן כסגן שר, כי צריך לדאוג לבריאותו של העם גם כשהמשטר הוא אנטי דתי".

    בהמשך ציטט ח"כ אייכלר דברים שאמר השבוע השופט לשעבר אהרן ברק לתקשורת בהם ציין לדברי אייכלר כי ישנה סכנה לדמוקרטיה בגלל חוק המרכולים והחקיקה הדתית. "מדינת ישראל איננה מתנהלת כמדינה יהודית על פי התורה, אך לפחות עליה להיות דמוקרטית" אמר אייכלר, "הדברים שאמר השבוע לתקשורת הדיקטטור אהרן ברק – זה שחולל הפיכה דיקטטורית לפני עשרים שנה, זאת הסכנה לדמוקרטיה".

    "לולי הייתי זוכר את הדיקטטורה הסובייטית שקראה לעצמה דמוקרטיה עממית לא הייתי מאמין שאדם שמרכז את כל הכוח השלטוני בידי שופטים שלא נבחרו על ידי העם ושולל את זכותם של שרים וחברי כנסת לשלוט במדינה מדבר על סכנה לדמוקרטיה. רק מי שמכיר את סיפורי הדמוקרטיה הסובייטית יכול להבין את דבריו של ברק שאומר על חושך דיקטטורי – אור של דמוקרטיה, ועל או היהדות – חשיכה".

    ח"כ אייכלר הזכיר את מכתבו ליו"ר וועדת הכנסת עליו חתומים עשרות חברי כנסת מהסיעות השונות: "ביקשתי מיו"ר וועדת הכנסת לקיים דיון על חברי כנסת שמשתתפים במשחק הפרלמנטרי, ואם מצליחים להשפיע את עמדתם – זה מקובל עליהם, אבל אם לא – הם פונים לבג"ץ שיבוא להשליט את דעתם על הכנסת והממשלה. זו פגיעה חמורה בתקנון הכנסת שם כתוב "ינהג בדרך ההולמת את מעמדו בכנסת ויעשה לטיפוח אמון הציבור הכנסת".

    "אין לך פגיעה באמון הכנסת יותר מחבר כנסת שעותר לבג"ץ נגד חוקים שהעבירה הכנסת" אמר אייכלר והוסיף "אני מקווה שוועדת הכנסת תטיל על וועדת האתיקה להפעיל את סמכותה נגד חבר כנסת שיגיש עתירה נגד חוק שהתקבל בכנסת יועמד לדין בפני הוועדה ויזכה לסנקציה ראויה".



    1 תגובות

    מיין תגובות