קצין: "לחיזבאללה טילים שמכסים את השטח הימי"

    קובי פינקלר No Comments on קצין: "לחיזבאללה טילים שמכסים את השטח הימי"

    קצין בכיר בחיל הים חושף: "בידי החיזבאללה טילים שמכסים את כל השטח הימי של ישראל" | וגם, כמות הצוללות והספינות | צפו:

    תמונת אילוסטרציה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשעה שרוחות המלחמה מנשבות באוויר והרמטכ"ל מצנן את האווירה בישיבת הממשלה, קובע גם קצין בכיר בחיל הים שאין באוויר שום רוחות מלחמה ולא נראה בשטח שום סימן לכך. "צריך תמיד לזכור שאנחנו בשכונה הים תיכונית", אומר הקצין ומוסיף, "אבל אין שום סימן לאווירת מלחמה. אנחנו תמיד ערוכים לכל תרחיש וגם בחיל הים שמים דגשים על ההערכות והמוכנות".

    הזרוע הימית וחיל הים השתנו מאד בשנים האחרונות. העובדה ש 99% מכלכלת ישראל מגיע דרך הים (ובעיקר התיכון), מעידה על כך יותר מכל דבר אחר "יש לנו מספר נמלים מצומצם ועוד מספר נתיבי שיט מצומצמים דבר המצריך את נוכחותינו בגזרות רבות ועל פני שטח נרחב" אומרים בחיל הים ומסבירים שבעקבות הטכנולוגיה המודרנית התעשר מאד משק הגז הישראלי ושטח המים הכלכליים פרץ גבולות אדירים.

    "מאגרי הגז החדשים נמצאים במרחק של כמאה מייל מקו החוף דבר המצריך הרבה יותר שמירה,יותר אמצעי הגנה ויותר יכולת" אומרים בחיל.

    המים הכלכליים הם משאב אדיר. רק כדי לסבר את האוזן כבר היום כשבעים אחוזים ממשק החשמל מופק מגז והתוכנית היא שבתוך שנתיים מספר זה יעלה ל 80%. איך מגינים על משק אדיר זה שהפך כבר מזמן לאיום של ממש? "מכיוון שאנו יודעים שבידי החיזבללה מצויים טילים המכסים את כל השטח הימי שלנו נערכנו לכך והיום כל אסדה מוגנת בשתי מערכות נפרדות" אומר בכיר בחיל הים.

    לדבריו: "גם בכיפת ברזל ימית וגם בטילי הברק 8 מערכות שאמורות לנטרל את האיום אם יבוא. מצאנו גם פתרונות לאיומים האויריים בצפון ובדרום וגם לסוגיית הקומנדו הימי של חמאס בדרום. הנושא מוכר ותפיסת העולם הביטחונית שלנו לא משאירה פרצה שאינה סגורה. עם הגעתן ארצה בשנים הקרובות של ספינות הסער 6 נימצא במקום אחר. זוהי ספינה שעליה מגוון רב של אמצעים גם התקפיים וגם הגנתיים,דבר שישפר מאד את ההגנה על אסדות הגז,הן הקיימות כמו תמר ולויתן והן אלו שבתכנון כמו כריש ותנין".

    הקצין הבכיר התייחס גם לנושא הצוללות ואומר כי אנו בשלב של הצטיידות. "5 צוללות הן המינימום שנדרש לנו כדי לבצע את כל הפעולות ואם יהיו 6 כפי שאנו מתכננים זה יהיה אופטימלי" קובע הקצין ומסכם "השינויים שעברנו בתחום הימי הם כך כך מהירים שאנו תמיד מסתכלים הרבה שנים קדימה כדי להיערך לכל".



    0 תגובות