שריפה ברוממה; בחסדי שמים ללא נפגעים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on שריפה ברוממה; בחסדי שמים ללא נפגעים

    בשכונת רוממה שבירושלים פרצה היום שריפה ככל הנראה כתוצאה מהתלקחות בלוני גז | השריפה התפשטה במהירות ובחסדי השם הסתיימה ללא נפגעים

    18:31
    25.04.24
    אבי יעקב No Comments on מעקב קול חי: תקלת כשרות נוספת ברשת יש חסד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חמישה צוותי כיבוי בפיקודו של להב מוטי מלמד סגן מפקד משמרת תחנה אזורית רוממה, פעלו היום (שבת) בשריפה בבניין ברחוב ירמיהו. השריפה שהחלה ככל הנראה במצבור מיכלי גז בין שני בניינים, התפשטה במהירות וגרמה נזק למספר דירות.

    לוחמי האש שהגיעו למקום, הבחינו במיכלי הגז הבוערים שהיו קרובים לפיצוץ, ותוך כדי סיכון חיים גדול, חתרו למגע עם הלהבות ומיכלי הגז שלהטו ובערו בעוצמה, כיבו אותם ומנעו אסון כבד במקום.

    במקביל לפעולות כיבוי מיכלי הגז, פעלו צוותים נוספים לכיבוי הדירות שנפגעו מהשריפה, סריקה אחר לכודים ואוורור המבנים מהעשן שהצטבר בהם. לאחר כמחצית השעה, הוכרזה שליטה באירוע וכעת מתבצעות פעולות כיבוי סופי של מוקדי הבעירה. ברוך השם, לא דווח על נפגעים באירוע.

    במקום פעלו שוטרים שאבטחו את הזירה, וסייעו להרחיק אזרחים שהתקרבו למקום. בכבאות והצלה תחנה אזורית ירושלים, נפתחה חקירה לבירור נסיבות פרוץ השריפה.

    טפסר משנה רוני סונינו מפקד תחנה אזורית רוממה שפעלה באירוע מסר: "סמוך לשעה 14:20 הוזנקו צוותי כיבוי והצלה רבים לרחוב ירמיהו בעקבות דיווחים על שריפה בסמוך לבניין. כשהגיעו הצוותים למקום, הם הבחינו במיכלי גז בוערים בעוצמה ועלולים להתפוצץ בכל רגע, ולגרום לאסון בקנה מידה גדול".

    "סגן מפקד המשמרת ביחד עם לוחמי האש שהיו אתו צמצמו מרחק אל המיכלים שהאדימו מרוב חום והאש נפלטה מהם כמו להביור ענק, ובשיטת כיבוי ייעודית למיכלי גז בוערים, כדי לא לגרום להלם טרמי למיכלי הגז הלוהטים, ביצעו כיבוי של המיכלים ולאחר מכן איטום של דליפת הגז. במקביל לפעולות הכיבוי של המיכלים, צוותים נוספים החלו בכיבוי דירות סמוכות למיכלים שהאש אחזה בהן, ביצעו סריקות מקיפות לשלילת הימצאות לכודים או נפגעים ואווררו את המקום מהעשן הרב שהצטבר בו".

    סונינו הוסיף ואמר: "אני יכול לומר ללא ספק, אלמלא הפעילות המהירה, המקצועית, ואומץ הלב האופייני ללוחמי האש, היינו עדים היום לאסון עם נפגעים רבים. רק הודות לפעילות אמיצה זו של לוחמי האש חייהם של רבים ניצלו" אמר.



    0 תגובות