גלנט: "ענף הבניה – נכשל טכנולוגית"

    איתי גדסי No Comments on גלנט: "ענף הבניה – נכשל טכנולוגית"

    השר גלנט: "הענף הנכשל ביותר מבחינה טכנולוגית הוא ענף הבנייה. אני פונה לתעשייה הטכנולוגית – תרימו את הכפפה ותחשבו על רעיונות וסטארט-אפים חדשים"

    צילום: Miriam Alster/FLASh90
    21:49
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on ישי כהן: "התלהבנו מהרפורמה והזנחנו את חוק הגיוס"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכנס השנתי של התאחדות התעשיינים בישראל התייחס שר הבינוי והשיכון, אלוף (במיל'), יואב גלנט להתפתחות ענף הבנייה: "מדינת ישראל היא אחת המדינות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם בהמון תחומים – תחבורה, רפואה, חקלאות וכמובן תעשיות ביטחוניות. אבל, הענף הנכשל ביותר מבחינה טכנולוגית הוא ענף הבנייה. כבר 50 שנה שאנחנו בונים באותן שיטות טכנולוגיות, אנחנו צריכים לעשות פה קפיצת דרך. אנחנו משתמשים בברזל ובבלוקים בבניינים פשוטים כפי שהשתמשו לפני 100 שנה. מדינת ישראל נמצאת בין המקומות הנמוכים ביותר בעולם בהתפתחות ענף הבנייה".

    "אנחנו במשרד הבינוי והשיכון קוראים לשיתוף פעולה עם כל מי שיביא רעיונות פורצי דרך בתחום הבנייה במטרה שבעוד כמה שנים נקדים את כל העולם בתחום. עלינו לחשוב על פתרון שיוזיל את עלויות הבנייה באופן דרמטי".

    גלנט אמר: "אם הצלחנו להיכנס כמובלים בתעשיית הרכב עם טכנולוגיות כמו מוביליי, וייז ועוד, אנחנו יכולים להוביל ולפרוץ דרך גם בתחום הבנייה. אני פונה לתעשייה הטכנולוגית – תרימו את הכפפה. תחשבו על רעיונות, סטארט אפים ופטנטים חדשים. לא יכול להיות שלוקח לבנות בניין שנתיים-שלוש וזה לא כולל את תהליך התכנון ואישורי הבנייה. המציאות הזו חייבת לעבור שינוי. דבר אחד ברור לי – לא ימשיכו להתקיים ולבנות בשיטה הנוכחית בעתיד. ישראל חייבת להוביל בתחום הזה. דבר זה יוביל לקיצור, הפחתה וייעול של עלויות הבנייה ויגדיל את הפריון. יש לנו את המוחות הטובים בעולם יכולים לעשות את זה".

    כמו כן, התייחס השר גלנט לחוק הפולני שאושר הלילה: "אני חושב שאף אחד מאיתנו לא יכול להישאר אדיש לנוכח החוק ההזוי שאושר הלילה בפרלמנט הפולני. המציאות שבה מדינה שעל אדמתה התרחשה השואה, אמנם לא יזמה אותה, אך רבים מבני עמה הפולני שיתפו פעולה, לא תשחרר ולא תנתק אותם מאחריות, זוהי הכחשת שואה והחוק הזה לא ינתק אותם מאחריות ההיסטוריה. אנחנו חייבים לבצר את כוחה של מדינת ישראל וחוזקו של צה"ל כדי להיות מסוגלים להגן על עצמנו."



    0 תגובות