נאום "מצב האומה" של טראמפ הביס את הדמוקרטים

    שלמה ריזל No Comments on נאום "מצב האומה" של טראמפ הביס את הדמוקרטים

    נאומו השנתי של נשיא ארצות הברית לאומה האמריקאית הותיר את מחוללי תעשיית הפייק ניוז מובסים למדי. גם תגובתו של קנדי היתה חלושה | שלמה ריזל בעקבות נאום טראמפ ותעשיית הפייק ניוז האמריקנית

    דונאלד טראמפ צילום: פייסבוק
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "נאום האומה" שנישא אמש על ידי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הוא אירוע מרגש עבור הדמוקרטיה האמריקנית.

    "נאום האומה" – שתי מילים שמכילות בתוכן עולם עמוק, מרתק ומרגש מאוד עבור האזרח הקטן. "נאום האומה" הוא נאום שנתי שאותו נותן נשיא ארה"ב פעם בשנה לציבור האמריקני, בפני שני בתי הנבחרים של ארה"ב, ובמהלכו הוא סוקר את מצבה של האומה האמריקנית בשנה האחרונה.

    הפעם הגיע תורו של טרמאפ.

    החיוך המזלזל שעלה על שפתי עיתונאי "הפייק ניוז" בימים שלפני הנאום הזה התהפך גם הפעם מול נאום ברור, יציב ומרשים ביותר. הניסיונות לזלזל בטרמאפ הפך עבורם לחרב פיפיות: 48% מהצופים אמרו בסקר שערכה רשת התקשורת האמריקנית 'סי.אן.אן' שהתגובה שלהם לנאום טראמפ היא "חיובית מאוד". זהו נתון גבוה ומרשים, אשר זהה לתגובות של נאום ברק אובמה בשנת 2010 ושל ג'ורג' בוש הבן בשנת 2006. נוסף אליהם, 22% מהציבור האמריקני אמרו כי דעתם חיובית במידה מסוימת.

    אם חיפשתם נתון נוסף שיצביע על הנאום ההיסטורי של טראמפ, תגלו זאת בעובדה שנאום התגובה של המפלגה הדמוקרטית – טקס בפני עצמו השמור בכל פעם לנציג המפלגה שלא אוחזת בשלטון – שנישא על ידי הדור השלישי של משפחת קנדי, ג'וזף קנדי השלישי כמעט ולא זכה לכותרות. לפני הנאום של טראמפ כלי התקשורת בארה"ב דיברו שוב ושוב על הנאום התקיף שישא קנדי בן ה-37 – מתנגד ידוע לטראמפ, אבל נאומו של הסנאטור הג'ינג'י החוויר מול טראמפ.

    אז מה היה בנאום הזה?
    טראמפ היה גאה כמובן בהישגי הממשל בשנה האחרונה: "בשנה העולם ראה כי אף עם בעולם לא חסר פחד ובלתי ניתן להרתעה כמו האמריקנים. מאז הבחירות יצרנו 2.4 מיליון מקומות עבודה חדשים, כולל 200 אלף מקומות עבודה בייצור לבד. אחרי שנים של קיפאון בשכר, אנחנו סוף סוף רואים את השכר עולה". במאמר המוסגר חובה לציין שמלבד מיליוני מקומות העבודה החדשים, טראמפ גרם גם לקיצוצים משמעותיים במיסים שיורגשו היטב בכיסי האזרח האמריקני הממוצע כבר ממשכורת חודש ינואר.

    טרמאפ דיבר גם על הטוב שגרם לאוכלוסייה האפרו-אמריקנית שהתקשורת אוהבת לצייר אותה כאויבת מרה שלו. "שיעורי האבטלה הגיעו לשפל של 45 שנה. זה משהו שאני מאוד גאה בו. שיעור האבטלה באוכלוסייה השחורה הוא הנמוך ביותר אי פעם. שוק המניות מנפץ שיא אחר שיא, והוסיף לערכו שמונה מילארד דולר. הפנסיות והחסכונות טיפסו מעל ומעבר. וכמו שהבטחתי, סיפקנו את קיצוצי המס הגדולים בהיסטוריה".

    אבל נשיא ארה"ב היה קשוב גם לרחשי הציבור ולתקשורת שמנסה לשסות בו את ההמונים וקרא לעם האמריקני להתאחד. "אני קורא לכולנו לשים בצד את המחלוקות, לחפש את המשותף ואת האחדות שאנחנו צריכים".

    הוא דיבר גם על האיומים הברורים מקוריאה הצפונית ומאירן וחלקים בנאום שלו ערבו מאוד לאוזניים ישראליות, בפרט בנוגע להכרזה ההיסטורית על ירושלים כבירת ישראל ועל הפסקת הכספים לאו"ם. נתניהו לא היה אומר אותם טוב יותר. "מדינות רבות באו"ם הצביעו נגד ההחלטה הריבונית של ארצות הברית לקבל את ההחלטה הזו, אחרי שקיבלו 20 מיליארד דולר ב-2016 (כשהכוונה היא להצבעה נגד החלטת טרמאפ) ואני מבקש מהקונגרס להבטיח שכספי המסים האמריקניים ילכו תמיד לידידים של אמריקה, לא לאויבים של אמריקה, ולוודא שכספים אלה משרתים את האינטרס האמריקני".

    טרמאפ דיבר גם על חוקי ההגירה והרפורמה שהוא מקדם בנושא וכן כך שאמריקה לא תכנע יותר בצורה כלכלית למדינות אחרות. "העידן של כניעה כלכלית נגמר. אנחנו מצפים לעסקאות הוגנות".

    הנאום הזה מוכיח דבר אחד: טרמאפ חזק, ההצלחות שלו ברורות ומפעילי תעשיית ה"פייק ניוז" יאלצו להזיע שעות נוספות.



    0 תגובות