זירה מקומית • ש"ס תתמודד עצמאית בת"א – יהדות התורה בסיכון

    יו"ר ש"ס בתל אביב נתן אלנתן: אחדות זה דבר חשוב, עשינו את זה למען המטרה החשובה. אבל מניתוח התוצאות הסתבר שאנחנו עבדנו קשה והבאנו את מירב הקולות. יהדות התורה הביאה את הבסיס מצביעים שלה, אבל לא עבדה להביא קהלים נוספים. והבית היהודי, חלק לא מבוטל מהם הצביעו לסיעת דרום העיר, שעמד בראשה מישהו מהציבור הדתי לאומי. לכן הגענו למסקנה שהדבר הנכון יהיה לרוץ בנפרד כדי למצות את הפוטנציאל שלנו.
    איתי גדסי 2 Comment on זירה מקומית • ש"ס תתמודד עצמאית בת"א – יהדות התורה בסיכון

    יו"ר ש"ס בתל אביב נתן אלנתן: נתמודד עצמאית למועצת העיר, כדי למקסם את התוצאות • חבר מועצת עיריית ירושלים אברהם בצלאל: אני מעריך שניר ברקת בדרך לזירה הארצית. אני בטוח ששס תגדיל את כוחה • חבר המועצה יוחנן ויצמן: צריך להריץ מועמד חרדי לראשות העיר, דגל התורה לא הביאה את בסיס הכוח שלה • תוכנית בחירות שבועית

    יו"ר ש"ס בתל אביב נתן אלנתן: אחדות זה דבר חשוב, עשינו את זה למען המטרה החשובה. אבל מניתוח התוצאות הסתבר שאנחנו עבדנו קשה והבאנו את מירב הקולות. יהדות התורה הביאה את הבסיס מצביעים שלה, אבל לא עבדה להביא קהלים נוספים. והבית היהודי, חלק לא מבוטל מהם הצביעו לסיעת דרום העיר, שעמד בראשה מישהו מהציבור הדתי לאומי. לכן הגענו למסקנה שהדבר הנכון יהיה לרוץ בנפרד כדי למצות את הפוטנציאל שלנו.

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במגזר החרדי ידוע שההכרעה על זהות הנציגים והרשימות לקראת הבחירות ברשויות המקומיות מתרחשים ברגע האחרון. עם זאת, התוכנית החדשה "זירה מקומית" תלווה מידי יום שלישי בשבוע את מערכת הבחירות המוניציפלית יחד עם הנציגים ונבחרי הציבור לאורך השנה הקרובה עד למועד הבחירות, ותספק למאזין ולתושב את היכולת להציץ את מאחורי הקלעים של הבחירות, הנבחרים, הספינים, ועד רגע ההכרעה בהגשת הרשימות. זאת לצד היכולת להשפיע על התהליך ולהשמיע את קול המאזין באמצעות מערכת הסקרים וההודעות לשידור.

    מגיש: איתי גדסי.

    מגיש אורח: חיים פרידלנדר

    האזינו לתוכנית

     

    ירושלים: האם צריך להריץ מועמד לראשות העיר?

    פאנל עם חברי מועצת עיריית ירושלים אברהם בצלאל (ש"ס) ויוחנן ויצמן (אגו"י).

    חבר המועצה יוחנן ויצמן: צריך להריץ מועמד חרדי לראשות העיר, אבל צריך להבין גם מה הסיכויים שלנו. צריך למצוא מועמד שיכול לאחד את כל הכוחות של הציבור הדתי בירושלים, את כל שומרי המסורת ולתקן את הנזקים שקרו בשנים האחרונות.

    חבר המועצה אברהם בצלאל: בציבור החרדי לא חסרים אנשים שיכולים להיות מועמדים ראויים לראשות העיר ירושלים. אני מאמין שבבוא העת בהחלטת מועצות חכמי וגדולי ישראל הם יתמודדו וגם יצליחו.

    "אני נמצא הרבה בבניין העירייה, לפי מאבקי הכח שברקת וכחלון מנהלים בניהם על התקציב, שכל המאבקים האלו מתנהלים על הציבור הכללי של ירושלים, אני חושב שהוא לא ממשיך לקדנציה שלישית, נראה שפניו לכיוון הפריימריז. אנחנו נמצאים עם ניר בהרבה פגישות ולא נראה שהוא הולך להמשיך פה".

    יוחנן ויצמן: "אם הציבור החרדי יהיה מאוחד, הוא יכול לנצח גם את ניר ברקת בקלות. אם ניקח את הבחירות האחרונות אני חושב שמה שגרם לזה שהציבור החרדי לא התאחד מאחורי ליאון, זה העובדה שהיה פיצול בציבור הליטאי שגרם להרבה אנשים להבין שאין סיכוי למועמד מאוחד כי נידו חלק מהציבור החרדי, וזה הכריע את הבחירות".

    אתם מוכנים לבחירות כבר?

    אברהם בצלאל: לאור ההישגים והעשייה, אני יכול לומר בביטחון מלא, שתנועת ש"ס יותר ממוכנה לבחירות. אנחנו לא מתעסקים בכמה נקבל, השאלה העיקרית היא האם אנחנו עושים את מלאכתנו נאמנה, הציבור הספרדי בירושלים קיבל בקדנציה הנוכחית מה שלא קיבל מעולם, ואין לי ספק שביום פקודה הציבור ישים ש"ס.

    יוחנן ויצמן: אברהם בצלאל בשנה וחצי שהוא נמצא פה עשה עבודה אדירה למען תושבי העיר. עם זאת אני חושב שלהתכונן היום לבחירות זה מוקדם, כי אנחנו צריכים להיות מוכנים כל הזמן, לא דווקא תשעה חודשים לפני הבחירות.

    האם אגו"י ודגל התורה ירוצו יחד בבחירות הקרובות?

    יוחנן ויצמן: להערכתי ירוצו ברשימה אחת. עם זאת, אם תהיה אווירה טובה, שיהיה מועמד אחד לראשות העיר, ובסיעות ירוצו בנפרד באווירה טובה כמו שהיה בבית שמש, וזה כמובן תלוי בהחלטת גדו"י. עם זאת צריך לזכור שדגל התורה לא הביאה בבחירות האחרונות את בסיס הכוח שלה, בגלל מפלגת בני תורה, וחילקנו את המנדטים כאילו בני תורה לא קיימים.

    יוחנן ויצמן

    תל אביב: הסיעה המאוחדת תתפרק – ש"ס תרוץ לבד

    על פי נתוני ההצבעה, עולה כי למרות שהסיעה המאוחדת שכללה את ש"ס, יהדות התורה, והבית היהודי, הצליחה הסיעה המאוחדת להביא כ-13,000 קולות, וזכתה בשלושה מושבים, אחד לכל סיעה. עם זאת, מנתוני ההצבעה לכנסת עולה כי ש"ס לבדה הביאה 10,000 קולות, ויהדות התורה 2,500 קולות. מה שאומר שש"ס מחזיקה לבדה בשני מושבים במועצת העיר.

    יו"ר ש"ס וחבר מועצת עיריית תל אביב נתן אלנתן: "אחדות זה דבר חשוב, עשינו את זה למען המטרה החשובה. אבל מניתוח התוצאות הסתבר שאנחנו עבדנו קשה והבאנו את מירב הקולות. יהדות התורה הביאה את הבסיס מצביעים שלה, אבל לא עבדה להביא קהלים נוספים. והבית היהודי, חלק לא מבוטל מהם הצביעו לסיעת דרום העיר, שעמד בראשה מישהו מהציבור הדתי לאומי. לכן הגענו למסקנה שהדבר הנכון יהיה לרוץ בנפרד כדי למצות את הפוטנציאל שלנו.

    חבר המועצה אלנתן מוסיף כי "ההיסטוריה של הבחירות בתל אביב מראה שכשרצים בנפרד מביאים את התוצאה הטובה ביותר, בשנת 2003 רצו ארבע רשימות דתיות וחרדיות והביאו 6 מנדטים, וזה היה שיא, כי הפיצול גרם לכולם לעבוד קשה. אחרי הבחירות נאחד כוחות, אין לנו הבדלי השקפה גדולים.

    אנחנו יכולים להביא שלושה מנדטים, הבאנו הישגים גדולים, ואין סיבה שלא נחזור לימים האלו כמו ב-2003 שהבאנו 3 מנדטים. אנחנו מקווים לאחד את כל הציבור הספרדי ברשימה אחת.

    האם תתמכו באוכל כלב לראשות העיר?

    לא אני מחליט. מכיוון שאופיר אקוניס לא הודיע שהוא מתמודד אז זה משהו היפותטי. השאלה היחידה שתהיה אם לתמוך בראש העיר חולדאי או לא לתמוך באף אחד. קשה לי לראות שנתמוך בראש העיר ולא בגלל אכילת הכלב, מה שכואב לנו זה הנושא של השבת, אנחנו פרשנו מהקואליציה בגלל חוק המרכולים, ואנחנו עד היום באופוזיציה בגלל זה, ולכן לא נראה לי שנתמוך בחולדאי.

    אשדוד: ליברמן הציב יעד, לכבוד את ראשות העיר

    מאיר ברגר, פרשן עיתון 'המבשר': אנשים נוטים להקל ראש בירידה של ליברמן בשבת לאשדוד, מעבר לעניין המחאה ושבת, אם נדבר על האמירה הפוליטית, יש כאן שתי מפלגות שמזוהות עם הציבור הרוסי, בוריס גיטרמן ואשדוד ביתנו, וליברמן לראשונה רוצה להמר על ראשות העיר, ושמעון כצנלסון מקבל גיבוי שלא קיבל בעבר, ולא מובן מאליו שיחיאל לסרי ינצח בבחירות הקרובות.

    "הציבור החרדי ילך עם יחיאל לסרי, וזוכה לתמיכת כחלון והציבור המסורתי. השאלה הגדולה מה יהיו אחוזי ההצבעה, אם הם יעלו זה יהיה קשה יותר. זה מחדד יותר את הצורך ללכת בכפפות של משי בכל מה שנוגע למאבק על צביון העיר".

    שגב תל אביב 1

    ירושלים: דוב קלמנוביץ', אריה קינג ויוני יוסף ירוצו ברשימה אחת

    לקראת סגירה סופית; חבר מועצת עיריית ירושלים אריה קינג (רשימת שכונות התפר) ירוץ ברשימה אחת עם דב קלמנוביץ ויוני יוסף נכדו של מרן הגר"ע. רשימה אחת שכוללת את הציבור הדתי עם חובשי הכיפות השחורות. גם בבחירות האחרונות חבר קינג לרשימה יחד עם פורשי הבית היהודי בראשות שמואל שקדי, והרשימה זכתה בשני מושבים.

    נצרת עילית: יו"ר המועצה הדתית מיכאל אילוז יעמוד בראש רשימה מאוחדת של חזית דתית.

    נתניה: חבר המועצה עקיבא יצחקי מסיעת קשת יתמודד ברשימה יחד עם אמיר סיני, לשעבר איש ש"ס, וכיום נחשב למזוהה עם רשימתו של אלי ישי.

    חיפה: האיחוד בין הרשימות ש"ס ויהדות התורה עומד בסיכון. בדגל פועלים להביא מועמד נגד יונה יהב, וזה מפריע לאגודת ישראל. מאידך, גם בש"ס לא מתלהבים מהחיבור, וחושבים שיכולים להביא יותר בריצה עצמאית.

    בנוגע לש"ס בחיפה, הרב שי פרי יתן את הטון בנוגע לזהות הנציגים ברשימה הבאה למועצת העיר, והם צפויים להתחלף לקראת הבחירות.

    נתיבות: דרעי עשה איחוד בנתיבות, תמיכה ביחיאל זוהר, תהיה ככה"נ רשימה אחת מרכזית ולא כמו שראינו בבחירות האחרונות.

    חב"ד בראשל"צ תוביל חזית דתית למועצת העיר

    פורום המנהלים של מוסדות חב"ד בראשון לציון ערך מספר פגישות בתקופה האחרונה, בכדי להביא למהלך רחב היקף של ליכוד מוסדות חב"ד הרבים הפועלים בראשון לציון, במטרה להוות כח משמעותי במועצת העיר ראשל"צ בבחירות האחרונות.

    נציגי פורום המנהלים של חב"ד נפגשו מספר פעמים עם סגן שר החינוך ויו"ר 'שלומי אמונים' מאיר פרוש, יו"ר חב"ד אלי ישי ונציגו חבר מועצת העיר לשעבר שמואל ג'מיל, ועם יו"ר ש"ס בראשל"צ אריה כהן, לצד פגישות עם עסקנים דתיים מחוגים אחרים בעיר.

    למרות גודלה וכוחה של חב"ד בראשל"צ, הפועלת בכ-30 שכונות העיר, היא מעולם לא התגבשה לכדי כח פוליטי, אולם כעת, הוחלט בפורום המנהלים כי הגיעה השעה להוות כח משמעותי במועצת העיר ראשל"צ.

    מלבד הדאגה לצרכי הקהילה, בחב"ד מבקשים להוביל חיבור בין מפלגות דתיות וחרדיות, וקהילות שונות בעיר. על פי הערכות שונות מצד גורמים רבים בעיר, חב"ד שווה לפחות מנדט, ובעבודה מאומצת ובחיבורים עם קהילות נוספות, היא תוכל אף להכניס 2 מנדטים במועצת העיר.

    עם זאת קשה לראות את אריה כהן ושמואל ג'מיל מתאחדים לרשימה אחת למועצת העיר.

    האם ש"ס ודגל התורה יהמרו ויסגרו דיל ארצי הכולל את אלעד וביתר ויתמודדו יחד על ראשות הערים הללו בניסיון להדיח את שלומי אמונים מהבכורה? ההערכות הן שזה לא יקרה כי שלומי אמונים יפתחו את כל ההסכמים ברחבי הארץ מול דגל התורה ויתמודדו אף הם בביתר ואלעד מתוך ידיעה שאין להם מה להפסיד. פרוש מחזיק גם בקלף הנורבגי וצפוי לחזור לכנסת ולהדיח את ח"כ יעקב אשר, כך שקשה לראות את דגל התורה תומכת במהלך שיוביל לפיצוץ מול שלומי אמונים.

    ===================================================================

    תוצאות הסקר השבועי של "זירה מקומית"

    שאלת הסקר: במי צריכים החרדים בירושלים לתמוך בבחירות לראשות העיר?

    1. להציב מועמד חרדי מוסכם לראשות העיר – 59.6%.
    2. לתמוך בראש העיר ניר ברקת – 9.2%.
    3. לתמוך במועמד הדתי משה ליאון – 24%.
    4. אסור להשתתף בבחירות – 6.8%.

     

    הצביעו והשפיעו בסקר השבועי של התכנית "זירה מקומית" ב"קול חי".

    והשבוע, שאלת הסקר היא:

    מי המועמד החרדי המועדף עליכם בבחירות הקרובות לראשות עיריית ירושלים?

    1. נציג אגודת ישראל יוסי דייטש.

    2. נציג דגל התורה יצחק פינדרוס.

    3. נציג ש"ס צביקה כהן.

    4. מועמד חדש מחוץ למערכת.

     

    מעוניינים להשפיע? חייגו עכשיו לתיבת הסקרים של התכנית "זירה מקומית": 039-039-039 שלוחה מספר 3.

    ניתן להצביע החל מתחילת התוכנית השבועית ביום שלישי ועד ליום שני הבא. בכל שבוע נעלה בתכנית סקר בנושא אחר הקשור לבחירות המוניציפאליות.

    יש לכם רעיון לסקר או אייטם לתכנית? ניתן להשאיר הודעה בתיבת ההודעות של התכנית. 039-039-039 שלוחה מספר 3.

    מועמדים, חדשות, מסמכים, הודעות תשדירי בחירות וזמרירים מהבחירות הקודמות ניתן לשלוח לתיבת המייל של התכנית: [email protected]

     

     



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      נתן אלנתן הוא מועמד ראוי בתל אביב הצילח להביא השיגים