נחנך: כביש עוקף "נבי אליאס" בשומרון

    איתי גדסי No Comments on נחנך: כביש עוקף "נבי אליאס" בשומרון

    נתניהו באירוע חנוכת הכביש העוקף הראשון ביו"ש: "חזרנו למולדת. נמשיך בפרוייקטים ביהודה ושומרון. יום חג לשומרון" | דגן: "הכבישים העוקפים סוללים את הדרך למליון תושבים ביו"ש"

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בישוב צופים שבשומרון, חנך היום ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם שר התחבורה ישראל כץ, סגן שר הבטחון הרב אלי בן דהן וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, את הכביש העוקף הראשון מבין חמשת הכבישים העוקפים ביו"ש. באירוע נכחו גם המשפחות השכולות מאוהל המחאה האחרון בעקבותיו הושגו הכבישים העוקפים ליו"ש.

    כזכור, סלילת הכביש העוקף "נבי אליאס", סוכמה לאחר אוהל המחאה של ראש מועצת שומרון דגן וראשי ההתיישבות ביו"ש מיד לאחר רצח בני משפחת הנקין לפני 3 שנים.

    ראש הממשלה נתניהו אמר במקום: "ילדים ומורים ומשפחות שנמצאות כאן אנחנו באמת בשר מבשרכם ואתם בשר מבשרנו והילדים ביטוי מרגש מאוד של הנחישות שלנו מול כל מעצור ומיצר להשתמש בארצנו במולדתנו. אם אבי ז"ל היה נמצא איתנו פה היום, ורוחו כן נמצאת איתנו כאן היום, הוא היה מבין שיש כאן מעשה ציוני, יהודי, לאומי והיסטורי, ממש כך. אין כאן הפרזה. החזרה שלנו למולדת היא החזרה שלנו למולדת זה מה שאנחנו עושים כאן בליבה של ארץ ישראל רוצים להבטיח את החיים את העורקים עשינו את זה כאן היום במקום שגבה מאיתנו מחירים קשים הכביש העוקף הזה הוא חלק ממערך הכבישים העוקפים שאנחנו בונים ברחבי יהודה ושומרון משרת את תושבי יהודה ושומרון ואת תושבי ארץ ישראל".

    "גם אנחנו רוצים לבטל, פשוט למסמס, למוסס אומרים בעברית, את מושג הפריפריה ואנחנו מחברים את המדינה מצפון לדרום ממזרח למערב ברשת תחבורתית של כבישים רכבות מנהרות ישראל לא מנהרות טרור מנהרות חיים עורקי חיים שמשנים את פני הארץ ומבטלים את הפריפריה, גם פיזית, גם גיאוגראפית, גם חברתית. פשוט תענוג לראות את הזרימה הזאת זרימה בעורקי החיים במדינה בעורקי התחבורה שלנו ישראל הולכת ונבנית הופכת לכח עולה בעולם למעצמה טכנולוגית קודם כל בונים את ארצנו בונים אותה מפתחים אותה".

    "גדל כאן דור של ילדים נפלאים ואני רוצה לומר שנמשיך עוד השנה להמשיך את העורק הזה ולא רק אותו ולפתוח גם בפרוייקטים רבים אחרים שדיברנו במשך שנים והיום החלטנו אתם יודעים איך מודדים החלטות הם ידידי מתוקצבות קודם ואח"כ מתבצעות. יום חג לשומרון ולמדינת ישראל תודה לכולם ולכל העוסקים במלאכה".

    נתניהו דגן

    שר התחבורה, ישראל כץ אמר: "אנחנו חונכים היום את הכביש הראשון מבין הכבישים העוקפים בתוכנית החומש לפיתוח התשתיות התחבורתיות ביו"ש הכוללת שורה ארוכה של פרויקטים שעם השלמתם ישודרגו באופן משמעותי תשתיות הכבישים ביהודה ושומרון ויתנו מענה לתחזיות הגידול של האוכלוסיה היהודית".

    "אנחנו שמים דגש מיוחד על קידום תכנון וביצוע של מיזמים תחבורתיים אסטרטגיים ביו"ש. לעשייה בשומרון יש חשיבות מיוחדת, כי זה גם ביטחון. אנחנו ממשיכים בעשייה ומחזקים את ההתיישבות".

    ראש מועצת שומרון יוסי דגן, אמר באירוע: "זוהי תחילתו של עידן חדש בהתיישבות. לא ניתן להפריז בחשיבות הכבישים העוקפים ובחשיבות עורקי תחבורה מסודרים להתיישבות. הם המפתח לפיתוחה של ההתיישבות. זו זכות בסיסית של כל תושב במדינת ישראל שנמנעה מאיתנו במשך שנים כבישים מסודרים מוארים. אני רוצה להודות לראש הממשלה לשר התחבורה וסגן שר הבטחון על המנהיגות והחזון ויחד איתם נמשיך להוביל את המהפכה הזו" דגן הודה ליגאל להב, ראש מועצת קרני שומרון שפעל יחד איתו לאישור הכביש ולסלילתו.

    סגן שר הביטחוח אלי בן דהן אמר: "עוקף נבי אליאס זה הכביש העוקף הראשון ביו"ש שהממשלה הנוכחית תכננה וסיימה את סלילתו. בשני כבישים עוקפים גדולים נוספים,עוקף אל ערוב ועוקף חווארה, יתחילו בשבועות הקרובים עבודות סלילה בשטח".

    "התכנית הראשונית לעוקף נבי אליאס ישבה מיותמת שנים רבות. אני שמח שהתגלגלה הזכות בידי להשלים את התכנון המפורט ולקדם את ביצוע סלילת הכביש עד להשלמתו. עוקף נבי אליאס יאפשר לתושבים היהודים והערבים נסיעה בטוחה ובטיחותית יותר".

    "במהלך השנים נוצר פער עצום בנושא התשתיות בין יו"ש לשאר מדינת ישראל. אנחנו התחלנו לצמצם את הפערים. תושבי יו"ש אינם אזרחים סוג ב'".

    הדס מזרחי, ששכלה את בעלה ברוך מזרחי בפיגוע ירי בדרך לקריית ארבע והייתה ממובילי אוהל המחאה להשגת הכבישים העוקפים ביו"ש, אמרה לאחר האירוע: "זה רגע מרגש מאוד. שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. אם נצליח למנוע את העצב והכאב הזה את הילדים היתומים ממשפחה אחת נוספת. דיינו אני מודה לראש הממשלה על עמידתו על חשיבות הנושא. והובלתו את שיפור התשתיות והתחבורה ביהודה ושומרון".



    0 תגובות