מרתק: חלם להיות שאהיד והכשיר את המטבח שלו

    שלמה ריזל 1 Comment on מרתק: חלם להיות שאהיד והכשיר את המטבח שלו

    הצעד המפתיע של הצעיר שגדל כמוסלמי, רצה להפוך ל"שאהיד" וגילה את יהדותו בעזרת יד לאחים

    הכשרת הכלים | אילוסטרציה
    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התמונה הזו נראית שגרתית למדי: הכשרת כלים במטבח בבית יהודי אי שם בארץ. לכאורה תמונה שחוזרת על עצמה עשרות פעמים ביום בבתים רבים. אבל הסיפור העומד מאחוריה מרתק ומפעים.

    ח' בן ה-21 שמתגורר בדירה הזו, גדל בשכונה ערבית בצפון ירושלים כמוחמד. הוא נולד לאם יהודיה ולאב ערבי. אמו היהודיה נפטרה כשהיה בן 6 ולכן לא היה מי שיספר לו מה המשמעות של להיות בן לאם יהודיה. "גדלתי בבית מוסלמי לחלוטין, דיברתי ערבית, התפללתי 5 פעמים ביום. אבי גידל אותי כמוסלמי טוב ומעולם לא הרחיב איתי את הסיפור על מוצאי מצד אימי" סיפר ח'. "בבית הספר סיפרו לנו כמה המחבלים גיבורים וזה דרבן אותי לצאת מידי פעם עם חברים ולזרוק אבנים על בתים ומכוניות של יהודים בסביבה. האמת, חלמתי להיות שאהיד".

    אבל משהו התנפץ יום אחד. ח' עבד בבנייה עם כמה יהודים, וכשאחד מהם שמע על מוצאה של אמו, הוא אמר לו: אתה יהודי.

    מוחמד חשב שמדובר בשטויות אבל הוא בדק את הנושא ברשת והופתע. כשגילה כי גם במשרד הפנים הוא רשום כיהודי, נשבר ויצר קשר עם יד לאחים.

    בשנה האחרונה הוא עומד בקשר רציף עם הרב יואב זאב רובינסון העומד בראש המחלקה להצלה מהתבוללות של יד לאחים ולומד עוד ועוד על יהדותו. השבוע, כאמור, הוא החליט להכשיר גם את המטבח בבית בו הוא מתגורר בשכונה יהודית בעיר, כדי לעשות צעד נוסף בדרכו לחיק עם ישראל. "אני רוצה שגם המזון שנכנס לפה שלי יהיה כשר, כפי שדורשת תורת ישראל" אמר ח'.

    הכשרת כלים



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שימו לב לשניאור סקובלו היקר שמכשיר את בתי ישראל בלו"ז הצפוף שלו…
      ישרכח…