תגובה מעשית לחוק הפולני: תוספת שעות לימוד שואה

    איתי גדסי No Comments on תגובה מעשית לחוק הפולני: תוספת שעות לימוד שואה

    בתגובה לחוק הפולני, הנחה שר החינוך את מערכת החינוך להקצות שעתיים בשבוע הקרוב ללימוד השואה | "התכחשות מבישה לאמת"

    שר החינוך בנט צילום: ששון טירן, פלאש 90
    9:11
    29.03.24
    אתר קול חי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים ל'-ל"א

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות אישור החוק הפולני בבית הפרלמנט התחתון הפולני, שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי), הורה למנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, להקדיש השבוע בבתי הספר שעתיים ללימוד השואה, בדגש על מעורבות עמי אירופה בזוועות השואה ושיתוף הפעולה שלהם ברצח יהודים. זאת בעקבות הצעת החוק בפולין.

    שר החינוך, נפתלי בנט אמר: "מדובר בהתכחשות מבישה לאמת. זוהי עובדה היסטורית שפולנים רבים סייעו לרצח יהודים, הלשינו, הסגירו, רצחו בעצמם יהודים בזמן השואה, ואף לאחריה. זוהי גם עובדה היסטורית שהגרמנים הם שיזמו, תיכננו ובנו את מחנות ההשמדה בפולין. זו האמת, ואף הצעת חוק לא תשכתב אותה. את עובדות אלה יש ללמד ולהשריש בדור הצעיר".

    עוד הוסיף השר בנט: "מסיבה זו, הוריתי למערכת החינוך להקדיש שעתיים כבר השבוע ללימוד הנושא. אני קורא לממשלת פולין לסגת מהצעת החוק שמביישת את זכר השואה ואת מערכת היחסים בין המדינות".

    שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) אמרה: "ההחלטה של הפרלמנט הפולני, דווקא ביום השואה הבינלאומי, היא ניסיון לשכתב את ההיסטוריה ולהסיר אחריות מעל האומה הפולנית".

    לדבריה: "פולנים רבים, כעמים אחרים (הונגרים, אוקראינים ועוד) סייעו ובהתלהבות רבה, לגרמניה הנאצית לרצוח יהודים. על ממשלת פולין לא להתחמק ולקבל אחריות על מעשי הרצח הרבים, הגם שמחנות ההשמדה היו גרמניים על אדמת פולין".



    0 תגובות