ביג סופרייז • בשרית כשרה בטבריה

    אתי קצבורג 1 Comment on ביג סופרייז • בשרית כשרה בטבריה

    התחלנו עם קרפצ'יו פילה בקר, ופטה כבד. כל מילה שהיא לא 'מושלם' תחטא למטרה בתיאור הקרפצ'יו. התיבול המדוייק של שמן זית, לימון ועשבי התיבול • קולינרית כשרה וטעימה בטבריה זה אחת ההפתעות הטעימות והנעימות • ויש גם מתכון שווה

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נסענו לטבריה, טיול וכמובן תפילה על קברי צדיקים, והרעב כרסם בנו, שמועה הגיעה לאוזני על המסעדה החדשה של קיטשן גרג, הבשרי, ולא חלמתי לחוויה שמצפה לי. הוויז הוביל אותי אל החלונות הגדולים, המבנה והצבעים הנעימים של המסעדה עזרו לי לגבש סטיגמה מהירה: אנשים רגועים. כשהוא עיין בתפריט, אני הספקתי להעיף מבט כללי על המקום ולתת ציון גבוה. עיצוב מודרני, תקרה גבוהה, מוזיקה נעימה מהאייטיז והכי חשוב שהמקום נקי. וגם בקבוקי היין ניבטים מכל עבר. ההמתנה הלא ארוכה למנות ראשונות, בישרה על השירות האדיב של הצוות ושל מנהל המקום אור קטן מסתובב בין היושבים, מנהל סמול טוק ועוזר בהגשה.

    התחלנו עם קרפצ'יו פילה בקר, ופטה כבד. כל מילה שהיא לא 'מושלם' תחטא למטרה בתיאור הקרפצ'יו. התיבול המדוייק של שמן זית, לימון ועשבי התיבול, גורמים לי להתאהב ולהתמוסס לתוך עצמו עם כל ביס מהמעדן הזה. מהמנה האיטלקית עברתי לפטה כבד הצרפתי שמוגש עם ריבת בצל וטוסטונים. המנה היתה נדיבה, נימוחה ומצויינת וריבת הבצל במתיקות במידה הנדרשת. טעם הבצל גרם לי לחשוב שאולי הייתי צריכה לטעום את חלת הבצל, אבל זה כבר היה מאוחר.

    עד שיגיעו המנות העיקריות, הוא התפנק עם לחמאבעג'ין, אני העדפתי לשמור מקום. "הבנתי את הפואנטה של המקום", הוא הבריק פתאום "זה קו הגבול שמחבר בין עולמות שונים, בלי לוותר על אף אחד מהם. בין אשדוד מצד אחד לגוש דן מהצד השני ובין קרפצ'יו האיטלקי ללחמ אבעג'ין הטורקי, ואפשר ליהנות מכל העולמות". האמת, הבנתי על מה שהוא מדבר, ואני יכולה להסכים איתו. הנהנתי.

    העיקרית שלי היתה לחמניה טריה עם המבורגר בגריל שהוגש עם צ'יפס פריך , חמוצים, רוטב מושלם . כל ביס שהתפוצץ לי בפה וסחרר את החלמון עם הבשר, גרם לי להרגיש יותר אמריקאית. הקציצה היתה עשויה מבשר בקר משובח, רך ועסיסי במידת עשיה שעל קו התפר בין מדיום למדיום וול.

    מהמנה העיקרית שלו – צלחת יפהפיה עם נתח אסאדו בבישול ארוך, לקחתי רק טעימות. הוא התענג, ראיתי את העיניים שלו מלאות בשביעות רצון. ואכן, הנתח היה רך להפליא והטעמים נעימים לחיך ומאוזנים. גם המצע של השעועית ירוקה והארטישוק בציר בקר הוגש בנדיבות, אך לא בהגזמה.

    לא אלאה אתכם בתיאורים על הקינוחים, רק אמליץ לכם על קינוח הפירות שטבל בקצפת מדהימה עם מקלות מרנג. מצויין, מילה שלי. והוא כמובן רק עם תה ונענע אקורד מושלם לארוחה נהדרת.

    שווה נסיעה נוספת לטבריה

    אלי אור בחור צעיר ונמרץ שעומד ומנהל את הסניף החדש הכשר בביג פוריה ביחד עם השותפים שלו יוסי כהן ויניב צאלח מחייך אל כל מי שנכנס, אנחנו מושיבים אותו לשיחת היכרות לא לפני שאנחנו שומעים איך התחיל לעבוד ברשת גרג, משם הדרך לניהול קפה גרג החלבי היתה קצרה. ואז הוא חיפש להתקדם, ההצעה הגיעה מהר מכפי שחשב. וביחד עם השותפים יצאו לדרך מאתגרת. "השותפים שלי ואני חיפשנו מקום לקיטשן גרג הבשרי, חיפשנו בעיר למטה, לא התחבר לנו, והנה הפתעה הגיעה שמועה שהבנק עוזב, בשטח שצמוד לגרג החלבי, והיו עוד רשתות שרצו להיכנס לפה, קיבלנו זכות קדימה".

    לדבריו של אור צריך להבדיל בין קפה למסעדה, במסעדה חייבים לדעת סרוויס, צריך להבין ביין, חייבים לתת ללקוח חוויה . הטאבון הגדול בפינת המסעדה מעיד על אפייה במקום, הכל טרי, והחידוש הגדול, מנות זוגיות שתוכלו לחלוק ביחד. במחיר שפוי שיגרום לכם לחזור שוב שוב, הכשרות של המקום, לדבריו של אור, הבשר הוא חלק כמובן בחזקת הרבנות טבריה, עופות מהדרין, והירק חסלט ישנו משגיח במקום שאפילו מנפה את הקמח בעצמו.

    החלום של אור, "אני רוצה להיות גאון במה שאני עושה, לפתח את הקונספט, לא מתכוון לעצור במסעדה אחת".

    קיטשן גרג מתחם ביג פוריה, המברג 1 ,

    בין המנות המדהימות שטעמתי כאן, מהמרק העדשים הקטיפתי ועד ההמבורגר המושלם (אור מעיד כי הם עברו מסע של מספר המבורגרים עד שהגיעו להמבורגר הזה שהוא חלק הבדץ בית יוסף}

    השף אור יפרח העניק לנו מתכון משגע לפסטה בולונז' ברוטב יין.

    חומרים להכנה:

    2 קילו בשר טחון טרי

    4 בצלים

    3 גזרים

    יין אדום בקבוק

    גבעולי סלרי

    אופן ההכנה:

    לבשל את הפסטה לפי המתכון ולגשת להכנת הרוטב

    מטגנים את הבצל מוסיפים את הגזר והסלרי לאידוי קל וטיגון קל, מוסיפים את הבשר הטחון, מבשלים על חצי מידה, ומוסיפים את הבקבוק יין , עד צמצום היין, שופכים על הפסטה ומגישים חם .



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ממש כתבה מדהימה,

      אבל לעניות דעתי הכשרות שלהם זה רבנות. ראוי לציין.