זירה מקומית • הקרב המוניציפלי בערים החרדיות יצא לדרך

    מנחם שפירא: דגל התורה מיוצגת ב-48 ערים, עם מעל למאה נציגים. אנחנו לא הולכים לבחירות על מנת לצבור כח פוליטי. נשלחנו על ידי גדולי ישראל לראות איך אנחנו יכולים לשמור על היהדות בארץ ישראל בצורה הכי איכותית שיכולה להיות. ולכן בכל עיר ועיר שאנחנו יכולים לשמור על הצביון היהודי. דגל התורה היא מפלגה בריאה שמתפקדת עם גדולי ישראל ורבנים שמנהלים אותה, המפלגה הכי חזקה היום ברשויות המקומיות
    איתי גדסי 3 Comment on זירה מקומית • הקרב המוניציפלי בערים החרדיות יצא לדרך

    "זירה מקומית" תוכנית מוניציפלית שבועית לקראת הבחירות ברשויות המקומיות, עם כל הדיווחים, הסקרים, הראיונות והפרשנויות • מנכ"ל ש"ס חיים ביטון: ועידת ש"ס הרביעית תהיה בסימן הבחירות המוניציפליות הקרבות • מנהל המחלקה המוניציפלית בדגל התורה מנחם שפירא: "רק גדולי ישראל יחליטו, וכשתתקבל ההחלטה כל עם ישראל ישמע" • זאב קשש: "מבחינתי, ראשות העיר לא על הפרק" • תוכנית בחירות שבועית

    צילום: דוד זר
    מנחם שפירא: דגל התורה מיוצגת ב-48 ערים, עם מעל למאה נציגים. אנחנו לא הולכים לבחירות על מנת לצבור כח פוליטי. נשלחנו על ידי גדולי ישראל לראות איך אנחנו יכולים לשמור על היהדות בארץ ישראל בצורה הכי איכותית שיכולה להיות. ולכן בכל עיר ועיר שאנחנו יכולים לשמור על הצביון היהודי. דגל התורה היא מפלגה בריאה שמתפקדת עם גדולי ישראל ורבנים שמנהלים אותה, המפלגה הכי חזקה היום ברשויות המקומיות
    12:10
    19.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on 'חוק הרבנים' נגנז: ההתנגדות בקואליציה והמשמעות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במגזר החרדי ידוע שההכרעה על זהות הנציגים והרשימות לקראת הבחירות ברשויות המקומיות מתרחשים ברגע האחרון. עם זאת, התוכנית החדשה "זירה מקומית" תלווה מידי יום שלישי בשבוע את מערכת הבחירות המוניציפלית יחד עם הנציגים ונבחרי הציבור לאורך השנה הקרובה עד למועד הבחירות, ותספק למאזין ולתושב את היכולת להציץ את מאחורי הקלעים של הבחירות, הנבחרים, הספינים, ועד רגע ההכרעה בהגשת הרשימות. זאת לצד היכולת להשפיע על התהליך ולהשמיע את קול המאזין באמצעות מערכת הסקרים וההודעות לשידור.

    מגיש: איתי גדסי.

    מגיש אורח: ישי כהן.

    הבחירות (הן לרשויות המקומיות והן למועצות האזוריות) צפויות להתקיים ביום ג', 30.10.2018, כ"א בחשוון תשע"ט.

    אינטרסים בולטים לסיעות החרדיות.

    הסיעה המרכזית (גור): חצור, חיפה, ערד, אשדוד, קרית גת, תל אביב, ירושלים, בית שמש

    הסיעה המאוחדת (ויז'ניץ): אלעד, אשדוד, בני ברק, חיפה.

    ש"ס: אלעד, בית שמש בעיקר לראשות, עמנואל ראשות, ירושלים, בני ברק, אשדוד, באר שבע, ביתר, נתניה, נתיבות, פתח תקווה, ראשלצ, רחובות, תל אביב.

    שלומי אמונים: ביתר, ירושלים, בית שמש, אלעד, בני ברק, צפת.

    דגל התורה: בני ברק, בית שמש, מודיעין עילית, ירושלים. לצד ערים עם ריכוזים קטנים יותר כמו אלעד, רכסים, ביתר, חיפה.

    בני ברק

    סגן ראש עיריית מודיעין עילית הרב אבנר עמר נשלח על ידי יו"ר ש"ס אריה דרעי לנסות לתווך בין מוסדות הרב דניאל זר לבין הסיעה המקומית. בני ברק היא אוטוריטה בפני עצמה בנושא הבחירות המקומיות עוד מתקופת מרן הגר"ע יוסף, ומנהלת מועצת חכמי תורה עצמאית.

    ההערכות הן כי באם המאבק בין נציגי דגל בבני ברק לא יוכרע, יתכן ויוחזרו ח"כ יעקב אשר או מוטלה קרליץ כמועמדי פשרה. ואולי אפילו את סגן ראש עיריית ירושלים יצחק פינדרוס יצניחו לבית שמש כמועמד פשרה בין מונטג לגרינברג.

    חיים ביטון

    ועידת ש"ס הרביעית

    מנכ"ל ש"ס והאחראי על הבחירות המוניציפליות בש"ס חיים ביטון בראיון.

    רק לפני חודשיים כינסתם ועידת ש"ס, מה קרה ששוב מקיימים ועידה בסוף השבוע הקרוב? אולי בגלל שאתם חוששים מאלי ישי ומכינים את השטח?

    ביטון: "אנחנו תמיד עושים כינוסים לנציגים, הם מחוברים עם כל שדרת המפלגה והתנועה יחד עם השרים וחברי הכנסת. אנחנו מתעסקים בעשייה, ותמיד עשינו את זה, זו הועידה הרביעית, והיא תעסוק במוניציפלי כי היא לפני הבחירות המקומיות".

    איך תתמודדו עם סוגיית אלי ישי?

    "יש לנו 167 נציגים שלנו ברחבי הארץ, מפלגה עם הכמות הגדולה ביותר. ואיך יודעים אם יש זליגה? אתה מזמין את כל הנציגים שלך לוועידה ותוך יומיים נסגר הרישום, אז אתה מבין שאתה חזק בציבור שלך".

    "בכל מערכת מוניציפלית יש מפלגות שיוצאות נגד, כמו זהות יהודית בחדרה. לפעמים זה אפילו משהו אישי נגד מישהו כזה או אחר ותמיד נכנסו או יכניסו מנדט. זה שונה מבחירות לכנסת".

    "אני לא חושב שצריך להתמודד עם אלי ישי, אלא לפעול בלי הפסקה למען הציבור, לא מול מישהו, כי העבודה בשטח מוכיחה את עצמה. בנוגע לבחירות הארציות קשה לומר שאלי ישי לקח קולות, זה לא אלי ישי, הוא לקח אחוז מסויים קטן והשאר זה מהחיבור עם מרזל שזה אנשים שלא בחרו ש"ס".

    אריה דרעי שלח אותך לבני ברק להביא פשרה בין הגאון הרב דניאל זר לאלי דדון סגן ראש העיר, נכשלת? ולכן שלחו גם את הרב אבנר עמר?

    "כן, אני יכול להגדיר שנכשלתי. לא הבאתי תוצאה. אבל צריך לקחת בחשבון שבבני ברק נעשה דבר שלא נעשה הרבה שנים, שזה חלוקת ההקצאות. ואם הרב אבנר עמר יפתור את הבעיה אני אשמח מאוד. במו"מ שלי מול ראה"ע וסגן ראש העיר, לא הצלחתי להביא את הפיתרון. אני מאוד אשמח שהשליח הרב אבנר עמר יביא פיתרון".

    לדעתך, מי אחראי למהומה בבני ברק הצד של סגן ראש העיר משס או של הרב  זר?

    "אני חושב שהרב זר קיבל הקצאות גדולות, זה לא מספק אותו, והעירייה טוענת שזה כן אמור לספק אותו. ויש פה מחלוקת מקצועית שקשה להכריע בה".

    שפירא: גדולי ישראל יכריעו!

    מנהל המחלקה המוניציפלית של דגל התורה וסגן ראש העיר בני ברק מנחם שפירא.

    מה יהיה בדגל התורה בבני ברק?

    "אין פה סודות, כמו בכל עיר, מי שיכריע גם בבני ברק זה יהיו גדולי ישראל".

    להערכתך בעוד שנה נראיין אותך כראש עיריית בני ברק?

    "מה שגדולי ישראל יכריעו זה מה שיהיה. ברגע שתהיה הכרעה, גדולי ישראל יעבירו את ההחלטה לוועדת הרבנים של המפלגה ואז אני מאמין שהציבור ישמע על זה".

    כמה נציגים יש לדגל התורה בארץ?

    "כיום דגל התורה מיוצגת ב-48 ערים, עם מעל למאה נציגים. אנחנו לא הולכים לבחירות על מנת לצבור כח פוליטי. נשלחנו על ידי גדולי ישראל לראות איך אנחנו יכולים לשמור על היהדות בארץ ישראל בצורה הכי איכותית שיכולה להיות. ולכן בכל עיר ועיר שאנחנו יכולים לשמור על הצביון היהודי ואנחנו נעשה את זה".

    האם תוכל לומר מה קורה בבית שמש? אבוטבול לא מתאים?

    "דגל התורה עדיין לא התחילה את המערכה המוניציפלית, ניסו לגרור אותנו לשם אבל לא נגררנו. לא בריא לעיר או לתושבים ולאף אחד מהמתמודדים להיות במערכת בחירות שנה שלמה. כשיגיע הזמן כולנו נהיה שם".

    האם יכול להיות מצב שנראה ח"ו פיצול בדגל התורה?

    "חס ושלום, יש לנו הנהגה אחת, לא יהיה פיצול, אולי אנשים מנסים לגרור את המערכת אבל הכל עובד כמו שצריך עם הנהגה מסודרת".

    אז נכון להיום לא דיברו עם גדולי ישראל על הבחירות המוניציפליות, וכל הדיווחים ששמענו כמו על בני ברק זה לא נכון?

    "זה נאמר כמה וכמה פעמים, ברגע שגדולי ישראל יכריעו, בטוחני שכל העם ידע מזה".

    אם ח"ו תהיה מחלוקת מה אתה תעשה כמנהל המחלקה המוניציפלית?

    "אני לא אהיה שם, אני אומר לך חד משמעית, אבל זה לא יקרה. זה גם לא בדרך לשם. אנחנו תחת הנהגת גדולי ישראל. דגל התורה היא מפלגה בריאה שמתפקדת עם גדולי ישראל ורבנים שמנהלים אותה, המפלגה הכי חזקה היום ברשויות המקומיות".

    אלעד. האם להערכתך דגל התורה תרוץ באלעד? או שתוותר לפרוש?

    "אם אשמש לרגע כפרשן, הסיכוי הוא 50-50%. ברגע שניכנס לתוך המערכת אנחנו נעלה את כל הצדדים בפני גדולי ישראל. אני עדיין לא יודע מתי זה יקרה. לכל דבר יש את הזמן שלו. המשימה שלנו היא לא להגיע לבחירות כמה שיותר מאוחר, כדי שהנציגים יעסקו בציבור ולא בבחירות".

    גפני קשש

     קשש: מבחינתי, ראשות העיר לא על הפרק

    מנכ"ל עיריית אלעד זאבי קשש, ששמו עלה בהקשר המועמד המוסכם של דגל התורה לראשות עיריית אלעד בראיון.

    אלעד הייתה משוסעת ומפולגת. האם אלעד בנויה לעוד מערכת בחירות כזאת?

    "זה שייך להיסטוריה, ואני לא חושב שזה קיים או יחזור על עצמו. אני יודע מה קורה היום, לא יודע לנבא, יש עבודה משותפת של כולם".

    בקדנציה הבאה על פי הסכם הרוטציה ישראל פרוש אמור לפנות את מקומו לטובת מועמד דגל התורה, האם בדגל סימנו אותך כמועמד המוסכם?

    "אני לא דובר דגל התורה, אבל מבחינתי זה לא עומד על הפרק, באתי לשמש כמנכ"ל. אין ספק שזכיתי לאמון וקונצנזוס זו זכות גדולה וסיפוק גדול. אני לא איש פוליטי, למרות שהייתי מקובל גם על דגל התורה".

    להאזנה לתוכנית המלאה:

    הסקר השבועי של זירה מקומית בקול חי

    והשבוע, שאלת הסקר היא:

    במי צריכים החרדים בירושלים לתמוך בבחירות לראשות העיר?

    1. להציב מועמד חרדי מוסכם לראשות העיר.

    2. לתמוך בראש העיר ניר ברקת.

    3. לתמוך במועמד הדתי משה ליאון.

    4. אסור להשתתף בבחירות

     

    מעוניינים להשפיע? חייגו עכשיו לתיבת הסקרים של התכנית זירה מקומית: 039-039-039 שלוחה מספר 3.

    ניתן להצביע החל מעכשיו ועד ליום שני הבא. בכל שבוע נעלה בתכנית סקר בנושא אחר הקשור לבחירות המוניציפאליות.

    יש לכם רעיון לסקר או אייטם לתכנית? ניתן להשאיר הודעה בתיבת ההודעות של התכנית. 039-039-039 שלוחה מספר 3.

    מועמדים, חדשות, מסמכים, הודעות תשדירי בחירות וזמרירים מהבחירות הקודמות ניתן לשלוח לתיבת המייל של התכנית: [email protected]



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      אלי ישי לשילטון

      1. אלי ישי לא עשה כלום מי שמאמין בו ותומך בו הוא פתי

    2. 2

      חבל שזאבי קשש לא רוצה ללכת לראשות העיר!!! הוא הכי מתאים מפחינת המקצועי וגם מפחינת התושבים
      צריך לשכנע אותו ללכת!!!