יחידת הצוללנים של זק"א: 20 הצטרפו לצוות חוד החנית

    בנצי לייזרוביץ No Comments on יחידת הצוללנים של זק"א: 20 הצטרפו לצוות חוד החנית

    מתנדבי יחידת הצוללים צוות "חוד החנית" של זק"א השתתפו באימון מיוחד באילת

    מתנדבי יחידת הצוללים צילום: רועי סלומון
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    20 צוללים מתנדבים המצטרפים לצוות "חוד החנית" מחזור 3 של זק"א, הוכשרו והוסמכו לצלילות במסכות פנים מלאות המצוידות במערכת תקשורת תת ימית, ביצעו תרגילי ניווט וחילוץ טובע, טכניקות סריקה והיחלצות מרשתות דייג, וכן שימוש בסקוטר (מנוע תת ימי). אחד מאתגרי האימון המורכבים היו צלילות חיפוש ותרגול ביצוע משימות עם מסכות מושחרות המדמות מצב של העדר ראות מתחת למים, את האימון הוביל מדריך צלילה בכיר פליקס לוטן המשמש כמדריך ראשי של היחידה.

    צוות "חוד החנית" מהווה סיירת מובחרת של יחידת הצוללים – זק"א, מתנדבי היחידה מוקפצים לעשרות אירועי טביעה ואיתור נעדרים במים, המתנדבים בעלי ציוד צלילה אישיים פזורים בכל הארץ ובאירוע אמת מוקפצים למתן מענה מקצועי באיתור וחילוץ הנעדר כל זאת בהתנדבות מלאה ועל חשבון זמנם הפרטי במסגרת התנדבותם בארגון זק"א, מסגרת האימונים והתרגולים ביחידה מכשירים את המתנדבים לפעול במגוון רחב של תרחישים .

    חיים אוטמזגין מפקד היחידות המיוחדות של זק"א, אמר: "כמדי שנה בתקופת החורף אנו מבצעים אימונים מורכבים למתנדבי צוות חוד החנית על מנת להעניק להם את הכלים וההתנסות למשימות הקיץ הקרבות והמזמנות לנו, השתתפות באיתור וחילוץ טובעים במתארי מים מורכבים, כגון: אגמים וטביעה בים סוער. האימון התקיים במשך שלושה ימים ברצף במועדון הצלילה "דיפ סיאם" באילת. תהליך ההכשרה וההסמכה מתבצעים ע"י ארגון הצלילה האמריקאי ERDI המכשיר ומסמיך מתנדבים בצלילות איתור וחילוץ מורכבות מתחת למים".

    עוד מוסיף אוטמזגין: "לאימון רצוף של שלושה ימים יש חשיבות עליונה בליכוד הצוות וגיבושו וביצירת שפת פעולה אחידה מתחת למים, ביחידה נערכים לקליטת טכנולוגיות מהטובות בעולם בזמן הקרוב שיסייעו למתנדבי חוד החנית לאתר טובע תוך זמן קצר ואפשרויות איתור במקומות המוגבלים גם לצוללים מיומנים".

    יהודה משי זהב, יו"ר זק"א שיבח את המתנדבים מהיחידות המיוחדות על מסירותם הרבה. "ארגון זק"א הוא הארגון האזרחי היחיד בארץ המשקיע משאבים רבים לתפעול יחידת צוללים מקצועית לסיוע באיתור נעדרים בים ושמירה על כבוד המת".

    בזק"א הודו למועדון הצלילה "דיפ סיאם" אשר אירח את המתנדבים ועמד לימינם לכל אורך התרגיל ודאג להם שיוכלו להתאמן ולהצליח.



    0 תגובות