בנט: "המצאנו את השבת; בעד תחב"צ – באופן נקודתי"

    דוד פיינגולד 4 Comment on בנט: "המצאנו את השבת; בעד תחב"צ – באופן נקודתי"

    מאבק השבת: דעתו של יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, נשמעה במהלך השבועות האחרונים עם מאבק הנציגות החרדית בכנסת בניסיון פריצת חומות השבת – אך בשפה רפה ובקול שונה מזה שנוהג השר להשמיע בנושאים שנחשבים קרובים לליבו – התיישבות, חינוך וציונות • כעת נחשפת דעתו על המאבק האחרון על קדושת השבת וצביונה היהודי של המדינה

    בנט צילום: פלאש 90
    9:01
    19.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ח"כ שוסטר על פרישת סער: "צעד מיותר; נמשיך לפעול יחד"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, מביע תמיכה מסויגת בנוגע לפתיחת עסקים בשבת. בשעה האחרונה הציע בנט לחבריו לדף הרשת החברתית לשאול שאלות ולקבל מענה. אחת מהשאלות שהופנו אליו, ע"י איש קול חי, ישי פופובסקי, קיבלה מענה הנשמע כתמיכה במידת מה בתומכי חילולי השבת המשנים את צביונה היהודי של המדינה.

    "למה הבית היהודי לא משמיעה את קולה בסוגיית השבת?" נשאל בנט וענה: "הנה עמדתי: השבת היא נכס אדיר של העם היהודי. המצאנו את זה. המצאנו את רעיון החירות פעם בשבוע. החירות ממלאכה. נתנו את זה במתנה לכל העולם. לכן, ראוי שצביון השבת בישראל יהיה מיוחד. שלא יהיה סתם יום של חול או יום של מסחר".

    בנט הוסיף: "מאידך, מרבית העם אינו דתי, ולא ראוי לכפות עליו את ההלכה. לכן צריך איזון. לדעתי האיזון הראוי: בידור ותרבות–כן. מסחר–לא. תחבורה ציבורית–בצורה נקודתית על פי צורך, לפי אופי המקום. קוראים לזה שכל ישר. זה היה חוסך את כל המאבקים המיותרים" אמר בנט בביטחון בנימה מעט מטיפה כלפי הנציגות החרדית שפעלה בשבועות האחרונות למנוע את פרצות חומת השבת.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      למה לא ? אם הנציגים כביכול של הציבור החרדי עושים מעצמם צחוק ומאשרים פתיחת חנויות "נוחות" בשבת כאילו ההלכה האוסרת על חילול שבת פסחה על חנויות נוחות…. או שאולי נציגי החרדים קיבלו היתר מיוחד מבורא עולם לחילול שבת לחנויות כאלה ולאחרות לא… אז למה שנציג של מפלגה "דתי לפי דעתי" עם כיפה ויראת שמיים בגודל של אפונה מיובשת ידבר אחרת ?

    2. 3

      כנראה גם גודל הכיפה שלו ואם בכלל יש כיפה הוא מתאים לתשובה שלו

    3. 2

      יש בעיה תפיסתית גם אצלנו. ממא נפשך, או שהחלטנו שהתורה חייבת את כולם וכולם אלה שכעט רחוקים מתורה ואז לצד מפעל אדיר של חזרה בתשובה שצריך להקים יש גם לפעול במישור המשפטי לדחוף יותר דת וכו' או שהשלמנו עם החילונים שאין לנו עסק איתם כי הם אבודים ואז מה לנו לכוף עליהם בכוח אורח חיים של מי שמחוייב במצוות? אלא כן לדחוף בדרך משפט לשמירה על המצוות בכל מקום בארץ וכן גם שכל אחד ואחד יקום היום לקרב לאבינו שבשמיים יהודים רחוקים, ללקט אחד אחד בדרכי נועם כו' ולא לסמוך על המחזירי בתשובה משונים שפעמים מזיקים יותר ממה שמתקנים. יש כאן תרתי דסתרי כרגע!

    4. 1

      הבעיה היא איך יכול להיות שאחרי 70 בארץ הקודש (ואף יותר) נשאר פה עוד חילוני אחד??? צריך כל אחד לקום ולהפוך את המצב! מספרית אם כל יהודי דתי בארץ מחזיר חילוני אחד בתשובה כל עשור (!!!) תוך 30-40 שנה אין חילוני אחד בארץ! למה אף אחד לא שם לב לנתון הפשוט הזה