פנס התפלל בכותל המערבי

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on פנס התפלל בכותל המערבי

    סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס ביקר בכותל המערבי ונשא תפילה | רב הכותל והמקומות הקדושים הגר"ש רבינוביץ' אמר: "ירושלים נקראה על שם השלום. בבית המקדש היו נישאות תפילות לשלום כל עמי העולם. אלפיים שנה היטלטלה ירושלים מיד ליד"

    סגן הנשיא פנס בכותל המערבי צילום: הקרן למורשת הכותל
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן נשיא ארה"ב מייק פנס, ביקר בכותל המערבי מלווה ברעייתו, בשליח למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט ובשגריר ארה"ב בישראל מר דייויד פרידמן ווצוות עוזריו ויועציו. ביקורו של סגן נשיא ארה"ב נערך לאחר ביקורו ההיסטורי של נשיא ארה"ב, מר דונלד טראמפ, בחודש אייר האחרון.

    סגן הנשיא ורעייתו התקבלו על ידי רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרה"ג שמואל רבינוביץ ורעייתו יעל ומנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי מרדכי (סולי) אליאב ורעייתו אילנה. סגן הנשיא שמע הסבר מפורט על חשיבות המקום לעם היהודי ועל הקשר העמוק שלו למקום זה ולהר הבית. ההסבר לווה בתרשימים על עברו של המקום והגילויים המיוחדים, שנחשפו במהלך השנים האחרונות.

    לאחר מכן סגן הנשיא התפלל יחד עם רב הכותל המערבי ליד אבני הכותל ואמר את פרקי התהילים קכ"א וקכ"ב, טמן פתק בין אבני הכותל המערבי והתפלל תפילה קצרה.

    רב הכותל והמקומות הקדושים ומנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי העניקו לסגן הנשיא חנוכייה ייחודית, עבודת אמנות עשויה אבן, שהוכנה במיוחד לרגל ביקורו בכותל, המהווה סמל מוחשי של העם היהודי. על החנוכייה כתובה ברכה: "שנדע להפיץ את האור ולסלק החשיכה מהעולם".

    אשת סגן הנשיא קיבלה מרעיית רב הכותל שרשרת עליה הוטבע תחריט עתיק של הכותל מהמאה ה- 19.

    מייק פנס

    רב הכותל המערבי אמר לסגן הנשיא: "147 שנים לפניך ביקר כאן מזכיר המדינה של הנשיא לינקולן – וׅוילְיׇאם סוּאָרד. בתיאור המרגש ביותר שלו הוא מספר על ערב שבת בכותל המערבי, אליו נוהרים כל יהודי ירושלים. על תפילה נשגבת, מלאת כאב וגעגוע, שלעתים נדירות רואים כמוה".

    "כך הוא כתב לפני 147 שנים, וקשר את הקשר הראשון בחיבור העמוק של ארצות הברית של אמריקה וירושלים. לאחרונה ראינו את פירותיו של הקשר העמוק הזה, כשכבוד הנשיא טראמפ הכיר, כפי שהוא בעצמו אמר, במובן מאליו: ירושלים היא בירת ישראל הנצחית. מאז – ולעולם".

    "כאן, ממש מעלינו, על הר הבית, בנה שלמה המלך את בית המקדש. היה זה בנין מיוחד במינו. החלונות שלו היו בנויים כך שבמקום להכניס את האור מן החוץ – פנימה, הם היו מוציאים את האור מן הפנים – החוצה. האור שאותו אנחנו מבקשים להביא לעולם, אדוני סגן הנשיא, אינו מגיע מבחוץ – הוא מגיע מבפנים. זהו הסוד שהעם היהודי העתיק ידע לכל אורך ההיסטוריה הארוכה והעתיקה שלו".

    "אורה של ירושלים הוא אור של אהבה, אור של דאגה לשלום העולם, אור של שלום. ירושלים נקראה על שם השלום. בבית המקדש היו נישאות תפילות לשלום כל עמי העולם. אלפיים שנה היטלטלה ירושלים מיד ליד ורק עכשיו, מששבה לידי בניה, יכולים שוב מתפללים בני כל העמים וכל האמונות לבוא אל הכותל המערבי ולהתפלל בו, ולקיים מחדש את הנבואה העתיקה "כי ביתי בית תפילה ייקרא לכל העמים". ממקום זה לא זזה שיכנה מעולם".

    "החיבור העמוק לארץ התנ"ך והמחויבות לדבר הנביאים הם בארות העוצמה שלנו. בשם העם היהודי אני מודה לך ולנשיא טראמפ על האומץ להביא לעולם את האור, מול כל החושך".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בדיוק אותה מקום וצורה שטראמפ היה!.