שר הביטחון הורה לתחנת הרדיו הצבאית: החרימו את האמן

    דוד פיינגולד No Comments on שר הביטחון הורה לתחנת הרדיו הצבאית: החרימו את האמן

    האמן הישראלי המשתייך לשמאל הקיצוני השווה בין אנה פרנק הי"ד לנערה המכה עהד תמימי וקומם עליו את שר הביטחון שהורה לתחנת הרדיו הצבאית: הפסיקו להשמיע ולראיין את האמן

    ליברמן צילום: דוברות הכנסת
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון אביגדור ליברמן פרסם היום הודעה לפיה הורה לתחנת הרדיו הצבאית "גלצ" להפסיק להשמיע ולראיין אמן ישראלי המשתייך לשמאל הקיצוני לאחר שזה עשה השוואה מקוממת בין עהד תמימי, הנערה הפלסטינית המכה שנמצאת במעצר לבין הנערה היהודיה אנה פרנק, שנספתה בשואה ויומנה התפרסם לאחר מכן ברחבי העולם.

    ליברמן כתב: "הנחתי הבוקר את מפקד גל"צ צה"ל להפסיק להשמיע או לראיין". ליברמן הוסיף "מדינת ישראל לא תיתן במה לאדם שמשווה בין ילדה שנספתה בשואה ולוחמת גיבורה שנלחמה במשטר הנאצי לעאהד תמימי הפרחחית שתקפה חייל. רדיפת הכותרות של גפן מחליאה ומקוממת".

    אך ספק אם לשר הביטחון יש כלל את הסכמות הזו. באגף הדוברות של היועץ המשפטי נמסר היום כי על פי הדין, כפי שנקבע כבר בעבר על ידי היועץ המשפטי לממשלה, אין לשר סמכות חוקית להתערב בתכנים המשודרים בתחנה. "הסמכות החוקית לקבוע את התכנים שישודרו בתחנה מסורה בידי גורמי המקצוע של התחנה בלבד" נכתב ואף הובאה אסמכתא לכך מסעיף 7 להוראת הפיקוד העליון המסדיר את העצמאות העתונאית של התחנה וקובע כי "מפקד התחנה כפוף לקצין החינוך והנוער הראשי, אולם בעניינים עיתונאיים-מקצועיים, שבהם הוא עוסק בתפקידו כעורך ראשי של התחנה, הוא לא יהיה נתון למרות מפקדיו, ויעמדו לנגד עיניו השיקולים המקצועיים העיתונאיים".

    בהודעה ציינו גם פסיקת בג"ץ בנושא שעמד על חשיבות עצמאות הגורמים המקצועיים בתחנה והיקף שיקול הדעת הרחב המסור להם בכל הקשור לתכנים המשודרים, תוך שהוא מדגיש את חשיבות התחנה כחלק ממערך השידור הציבורי בישראל.

    עם זאת, בהודעה הודגשה עמדתו של היועץ המשפטי כי אינו נותן לגיטמציה להשוואה המקוממת "מובן כי אין בדברים האמורים בכדי לתת לגיטימציה כלשהי לתוכן הדברים המקוממים שנאמרו" נאמר בהודעה.



    0 תגובות