שקט או הסלמה? אסטרטגיית החמאס \\ קובי פינקלר

    קובי פינקלר No Comments on שקט או הסלמה? אסטרטגיית החמאס \\ קובי פינקלר

    האם חמאס מעוניין ברגיעה או שמא בהסלמה של קו הדרום? הקשר למעצרו של ראש הארגון הסלפי ברצועה ופגישת סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס במצרים

    מחבלי חמאס במפגן היום
    מחבלי חמאס במפגן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי כמעט שבועיים של שקט מוחלט בירי מרצועת עזה ואחרי 40 רקטות שנורו בתקופה האחרונה, הולכת ומתבררת התמונה.

    מעצרו של נור עיסא בכיר המנהיגים הסלפים ברצועת עזה בידי ארגון החמאס, הוא זה שהביא את "חטיבת תווחיאד" המסונפת לארגון הסלפי נאסר א דין (שבראשה עומד אותו עיסא) להתריס בפני החמאס ולנסות להפר את השקט בירי לעבר ישראל, של רקטות, פצצות מרגמה וגם ירי על כח צה"ל שנע על גדר המערכת, ירי שגרר אחריו תגובה של צה"ל בדמות הפצצת אחת ממנהרות חמאס, מספר מפקדות והמשך הפעילות למניעת כריית המנהרות בעזה.

    הארגון הזה, אומרים במערכת הביטחון, פועל כדי להביא לשחררו של נור עיסא ואנשיו מכלא חמאס ואחת התביעות המרכזיות של אנשי הארגון היא, תשחררו את אנשינו ואנחנו נפסיק את הירי לעבר שטח ישראל.

    בביקור שערך שלשום סגן הנשיא האמריקני מייק פנס במצרים, הוקדש חלק לא מבוטל מהשיח האמריקני-מצרי לנושא רצועת עזה והמנופים עליה.

    בישראל, רואים היום חמאס מבודד מבחינה מדינית לאומית, זאת לצד מצב כלכלי ופנימי (כמו זה עם הארגונים הסלפים) וכזה שלא מעוניין בעימות עם ישראל. אך אולי דווקא מתוך המצוקה, יכול חמאס לפתוח בחזית דרומית ולכך מערכת הביטחון ערוכה ודרוכה.



    0 תגובות