ניצחון דגלאי: תקנות המזון הבריא במוסדות לא אושרו

    איתי גדסי 4 Comment on ניצחון דגלאי: תקנות המזון הבריא במוסדות לא אושרו

    שנה אחרי הסערה סביב תקנות המזון לאוכל בריא שהביא שר החינוך דאז יעקב ליצמן ועורר עליו סערה מצד דגל התורה, היום מאושרות התקנות חלקית: רק חנויות לממכר אוכל ומזנונים יפוקחו, מוסדות הלימוד לא יפוקחו בשלב זה

    צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדיוק שנה לאחר שאושרו תקנות המזון בוועדת החינוך, מופץ היום תזכיר חוק תקנות המזון שלא כולל את הארוחות המוגשות במוסדות החינוך על ידי חברות הסעדה והצהרונים.

    כזכור, לפני שנה אישרה ועדת החינוך, התרבות והספורט את התקנות לפיקוח על איכות המזון ולתזונה נכונה במוסדות חינוך. התקנות הותקנו ע"י שר החינוך  ושר הבריאות לפי חוק לפיקוח על איכות המזון ולתזונה נכונה במוסדות חינוך. והן נועדו לוודא כי יסופק או ימכר לתלמידים במוסדות החינוך מזון איכותי, העונה על צורכיהם התזונתיים והבריאותיים, מבחינת הכמות, הגיוון והאיזון, כפי שמפורט בתוספות לתקנות שאושרו.

    אישור התקנות הוביל לויכוח עז בין סיעת ש"ס ליהדות התורה, כשחבר הכנסת מרגי הודיע בוועדה כי יאשר את התקנות למרות התנגדות נציג איגוד מנהלי הישיבות שלמה ברילנט. מרגי אמר כי "אם שר הבריאות יעקב ליצמן וסגן שר החינוך פרוש אישרו את התקנות, אין סיבה לעכב את ההצבעה". והתקנות אכן אושרו. כשלאחר מכן הגיש חבר הכנסת יעקב אשר מדגל התורה רוויזיה על ההצבעה וביקש לקיים הצבעה חוזרת במועד אחר.

    את התקנות הביא שר הבריאות יעקב ליצמן יחד  עם שר החינוך נפתלי בנט, כאשר ברור הוא שהוא מתכוון לטובתו של הציבור אך מנגד בסיעת דגל התורה חששו מתקנות אלו כאשר מנהלי מוסדות רבים, כאשר אותם המנהלים טוענים כי מדובר בנטל כספי כבד.

    היום, כאמור, הופץ תזכיר חוק הכולל את התקנות החדשות בצורה חלקית, התקנות, יפקחו על המוצרים הנמכרים במסדות החינוך במסגרת קיוסקים, מזנונים ומכונות לממכר מזון, ובעתיד, יובאו תקנות אשר יפקחו על הארוחות המוגשות במוסדות החינוך על ידי חברות הסעדה וכיוצ"ב.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      חבל מאוד!
      לא מייצגים את טובת הציבור

    2. 3

      חבל, שוב דואגים למנהלים המושחתים על חשבון הציבור.

    3. 1

      המוסדות גם ככה בקושי מחזיקים מעמד…
      ושכר לימוד גבוה במיוחד..