סגן הנשיא פנס: "השגרירות תעבור לירושלים תוך שנה"

    לפני שנתיים הממשל הקודם חתם על הסכם עם איראן שרק דוחה את היום שבו היא תוכל להשיג נשק זה. ההסכם הזה הוא אסון וארה"ב לא תתמוך יותר בהסכם הזה, שנולד בחטא. אני מבטיח לישראל, לכל המזרח התיכון ולעולם: ארה"ב לעולם לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני
    איתי גדסי No Comments on סגן הנשיא פנס: "השגרירות תעבור לירושלים תוך שנה"

    סגן נשיא ארה"ב פנס בנאום היסטורי במליאת הכנסת: "השגרירות תעבוד לירושלים עד סוף השנה הבאה" • רוה"מ נתניהו: "ישראל תמיד הייתה מחויבת לשלום אמת ואני נכון לשתף פעולה עם הנשיא טראמפ כדי להשיגו" • יו"ר האופוזיציה הרצוג: "אנו במבוי סתום חמור ודרושה התקדמות נועזת" • חברי הרשימה המשותפת הניפו שלטים והורחקו מהמליאה

    צילום: דוברות הכנסת
    לפני שנתיים הממשל הקודם חתם על הסכם עם איראן שרק דוחה את היום שבו היא תוכל להשיג נשק זה. ההסכם הזה הוא אסון וארה"ב לא תתמוך יותר בהסכם הזה, שנולד בחטא. אני מבטיח לישראל, לכל המזרח התיכון ולעולם: ארה"ב לעולם לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו 1 Comment on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת קיימה ישיבה המיוחדת לכבודו של סגן נשיא ארה"ב מייקל פנס, במעמד נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, חברי כנסת לשעבר ובכירי סגל א' של המדינה, ובהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש האופוזיציה יצחק הרצוג. במהלך נאומו זכה פנס למחיאות כפיים שוב ושוב. עם תחילת נאומו של הנשיא פנס הניפו חברי הרשימה המשותפת שלטים בהם נכתב  "מזרח ירושלים – בירת פלשתין", וקראו קריאות בוז, הם הוצאו מהמליאה באופן מיידי על ידי סדרני הכנסת והורחקו מהמשך הדיון על ידי היו"ר אדלשטיין.

    פנס אמר בנאומו: "באפריל נציין את  יום ההולדת השבעים של מדינת ישראל, ועל זה צריך לברך" ואז בירך פנס בעברית "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה", וזכה למחיאות כפיים.

    סגן הנשיא התייחס להצהרת טראמפ בדבר ירושלים ואמר: בשבועות הקרובים הממשל שלנו יכין את התכנית להעברת השגרירות והשגרירות תיפתח לפני סוף השנה הבאה. הנשיא עשה זו מתוך אינטרס אמריקאי אבל גם הבהיר שההחלטה הזו היא לטובת השלום. אנחנו הכרנו בעובדה וזה מה שיביא לשלום ארוך וצודק."

    פנס התייחס למשא ומתן המדיני ואמר: "בהכרזתו על ירושלים הנשיא גם קרא לכל הצדדים לשמור על הסטטוס קוו, כולל בהר הבית וגם אמר שאין לנו שום החלטה לגבי הגבולות הסופיים, אם שני הצדדים יסכימו ארה"ב תתמוך בפתרון שתי המדינות. ארה"ב מעריכה את זה שהממשלה שלכם מוכנה להמשיך את המשא ומתן וקוראת לפלשתינים לחזור לשולחן. ולדיאלוג. אנחנו יודעים שהשלום ידרוש הרבה פשרות אבל אתם יכולים להיות בטוחים שארה"ב לא תתפשר בענייני צרכי הביטחון של ישראל. כל הסכם יצטרך לדאוג שישראל תוכל להגם על עצמה בכוחות עצמה"

    סגן הנשיא פנס התייחס להסכם הגרעין עם איראן ואמר: "נעבוד עם ישראל כדי להילחם במממנת המובילה של הטרור – איראן. העולם רואה שוב את המשטר הברוטלי של איראן, דיקטטורה שמדכאת את אזרחיה. איראן תמכה בטרור שהגיע למפתן דלתה של ישראל וגרוע מכל – היא המשיכה בתוכנית הגרעין שלה. לפני שנתיים הממשל הקודם חתם על הסכם עם איראן שרק דוחה את היום שבו היא תוכל להשיג נשק זה. ההסכם הזה הוא אסון וארה"ב לא תתמוך יותר בהסכם הזה, שנולד בחטא. אני מבטיח לישראל, לכל המזרח התיכון ולעולם: ארה"ב לעולם לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני".

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בדיון: יש לנו עבר משותף, עתיד משותף וגורל משותף. הברית הקרובה בינינו איתנה מתמיד. הקשרים הביטחוניים והכלכליים מעולם לא היו חזקים יותר. שיתוף הפעולה המודיעיני בהרבה תחומים מעולם לא היה פורה יותר והתמיכה הדיפלומטית מעולם לא הייתה חד משמעית יותר. בשם העם בישראל אני מבקש להודות לנשיא טראמפ, לך ולשגרירה היילי על התמיכה הבלתי מסויגת בישראל באו"ם. מול השקרים והזדון אתם מתייצבים מאחורי ישראל ומאחורי האמת. בשם כולנו, תודה לכם".

    בהתייחסו לאיראן ולתהליך השלום אמר נתניהו: "שתי המדינות שלנו מתמודדות יחד מול האיום החמור שנשקף לעולם החופשי ובעיניי לעולם כולו ממשטר הקנאות באיראן ומשלוחות הטרור שלו. אנו נבלום את איראן ולא ניתן לה להתחמש במשק גרעיני. זו המדיניות שלנו ושלכם. אנחנו חותרים יחד להשיג שלום אמת, שלום בר קיימא עם כל שכננו כולל הפלסטינים והשלום מתחיל בהכרה של זכותו של העם היהודי למדינת לאום כאן הארץ ישראל. ישראל תמיד הייתה מחויבת לשלום אמת ואני נכון לשתף פעולה עם הנשיא טראמפ כדי להשיגו".

    אנחנו מהדקים את קשרינו עם מדינות רבות בעולם כפי שבא לביטוי בביקורי בהודו אבל אין לא יהיה תחליף לברית המיוחדת עם ארה"ב ולא יהיה תחליף לארה"ב כגורם הבין-לאומי המוביל בחיפוש אחר שלום. הברית בינינו עמוקה ובלתי ניתנת לניתוק כי היא טבועה ויצוקה עמוק בלבבות עמנו. לאמריקה אין ידידה גדולה מישראל ולישראל אין ידידה גדולה מאמריקה. ביקורך הוא הזדמנות לומר לך ולמדינתך מעומק הלב מילה אחת מעומק הלב – תודה"

    יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג התמקד בנאומו בצורך לחידוש ההליך המדיני: אנו נמצאים באחת התקופות המורכבות והמסובכות ביותר ביחסי שני העמים. מבוי סתום חמור שיש צורך להתגבר עליו, לפתוח אותו ולנסות בכל דרך ליצור אופק מחודש של תקווה. אנו מקווים שלא תתייאשו וכי הנשיא, אתה וממשלכם  תמשיכו לנסות ולפעול בכל דרך כדי להתניע תהליך מדיני מחודש בינינו לבין הפלסטינאים. מיליוני בני אדם, בני כל הדתות, תלויים בכך ומצפים לכך. השלום הוא לא רק מילת סרק, הוא תפילה משותפת של אבות ואימהות יהודים וערבים, החיים על פני האדמה הזו ומייחלים לו.

    המצב שבפניו אנו ניצבים נפיץ ורגיש. אבדן התקווה הוא מסוכן. הלקח ההיסטורי מלמד שכשיש אבדן תקווה, כשיש ייאוש, כשיש סטגנציה, כשיש מים עומדים, נוצרת ביצה עכורה טובענית שמאיימת להטביע את שני העמים בתוכה.  זו הסיבה שבעטיה רבים מאיתנו באולם הזה ורוב העם בישראל מבינים את הדחיפות והצורך לנוע להיפרדות פוליטית בינינו לבין הפלסטינאים: שלא ניגרר חלילה דמוגרפית ומעשית למציאות דו-לאומית אסונית."

    יו"ר הכנסת יולי יואל אדשלטיין אמר בפתח הישיבה: "את הביטוי ״יֶחָרֶב בֵּיתְך״ לא תשמע בבית הזה, כאן תשמע את ברכת: ״בְּנֵה בְּיתְך״  אנו מאחלים לך ולעם האמריקאי, שתבנו את ביתכם לתלפיות, ותמשיכו להיות מגדלור לעולם החופשי. ולשואפים להחריב את ביתנו נאמר: כי ידה האחת של ישראל תמשיך להרוס מנהרות תופת, וידה השנייה תמשיך לבנות בתים,  ליישב ולפתח את הארץ, כולל יהודה ושומרון."

    כמו כן, התייחס יו"ר הכנסת בנאומו לתהליך המדיני והסיכוי לשלום ואמר: "אנחנו לא מיואשים, לא איבדנו את תקוות השלום  כי אנחנו יודעים היטב אחרי עידן השקרים יגיע עידן האמת. מה שלמדנו במאה-ועשרים שנות סכסוך ובעשרות שנים של משא ומתן,  הוא ששלום אמת לא יצנח, הוא יצמח  השלום לא יופיע לפתע-פתאום,  אם רק נלחץ ידיים ונחתום על מסמך הוא יצמח מעבודה ממושכת  שתביא לשיפור תנאי החיים המשותפים,  לקידום הרווחה ולחיזוק הכלכלה בכל רחבי הארץ. הוא יצמח אם נדע לבנות גשרים יציבים, עליהם נוכל להעביר קרונות עמוסים בשיתוף פעולה וברצון טוב."



    0 תגובות