דיווח טורקי: חמישה חיילים נהרגו בהתקפה כורדית

    שלמה ריזל 1 Comment on דיווח טורקי: חמישה חיילים נהרגו בהתקפה כורדית

    דיווח טורקי: הכורדים משיבים אש לעבר הטורקים

    פיצוץ בסוריה • אילוסטרציה
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שהכריזה טורקיה על מבצע ענף זית בגבול סוריה בשטחה, דיווח טורקי מעלה כי במקום ישנם הרוגים מהכוחות הטורקיים.

    על פי הדיווח, הכורדים החליטו להשיב מלחמה ולהגיב בעורף הטורקי. הם ירו רקטות על עיר הגבול הטורקית קיליס ופגעו בכמה מבנים. במקביל, לפחות 5 חיילים טורקים נהרגו בפעולות התנגדות כורדיות נגד הכיבוש הטורקי.

    כזכור, מספר עובדות שהובאו כאן באתר קול חי מוקדם יותר, פורשות את מפת האינטרסים סביב המלחמה הזו אליה יצא ארדואן עם מטרה רשמית ומטרות רבות שאינן רשמיות.

    המטרה שהוכרזה היא ניקיון טרוריסטים מהאיזור אך בפועל מדובר על כיבוש מעוז כורדי. על פי ההערכות, המבצע נועד לכבוש את האוטונומיה הכורדית בצפון מערב סוריה שנוכחותה מציקה לטורקים. הטורקים מנסים ליצור איזור חיץ בן 30 ק"מ מדרום להם (בצפון האוטונומיה), בעוד 'צבא סוריה החופשי' פועל איתם יד ביד ומנסה לכבוש את הטריטוריה הזו מדרומה.

    מפת האינטרסים היא כדלהלן: אסד לא רוצה שיכנסו לארצו אך מאידך הוא נהנה שמחסלים את הכורדים, שנחשבים לקבוצה הלוחמת הטובה ביותר במדינה. המפסידה הגדולה כאן היא ארה"ב שתומכת בכורדים השומרים על חבלי ארץ ששוחררו משלטון אסד. לכן למבצע הזה קדמו הצהרות טורקיות אנטי-אמריקאיות בולטות.

    עד כה, הפציצה טורקיה 163 יעדים מהאוויר. לפחות 4 אזרחים חפים מפשע נהרגו. והעולם שותק.

    נכון להבוקר מדווחים בטורקיה על כניסת טורי טנקים ומשוריינים וטורי חיילים לעומק של 5 קילומטר. מאידך, הכורדים שהתכוננו מבעוד מועד עם נשק (ו"יועצים") אמריקאיים טוענים כי בלמו את הפריצה הטורקית



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הכורדים שונאי ישראל