ריבלין: פיוס עבור חמאס – אמצעי קידום טרור

    בנצי לייזרוביץ No Comments on ריבלין: פיוס עבור חמאס – אמצעי קידום טרור

    נשיא המדינה רובי ריבלין סייר בעוטף עזה והתייחס לפיוס הפלסטיני: "אמצעי לקידום מלחמה" | באשר לאיום המנהרות אמר: "לא ננוח ולא נשקוט עד שנבנה חומת ברזל"

    ריבלין בסיור היום צילום: מארק ניימן, לע"מ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה רובי ריבלין, ביקר היום (ראשון) בבסיס האוגדה בעוטף עזה, שם קיבל סקירות אודות האתגרים הנוכחיים בגזרה מסגן הרמטכ"ל אלוף אביב כוכבי, מפקד פיקוד דרום אלוף אייל זמיר ומפקד אוגדת עזה תת-אלוף יהודה פוקס אשר ליוו את הביקור. הנשיא סייר בשכונה החדשה הנבנית בקיבוץ נירים, ונפגש עם כ-250 תלמידים ותושבים מהאזור בבית הספר "נופי הבשור". במפגש נשאו דברים נשיא המדינה, ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני ונציג מועצת התלמידים אייל אוגד. בפגישותיו עם מפקדי צה"ל באוגדת עזה קיבל הנשיא סקירה מפורטת על המאמץ המבצעי לבלימת מנהרות הטרור ועל האמצעים והיכולות המסייעים לכוחות.

    "אני מגיע אליכם עכשיו מפגישות עם כוחות הביטחון ומסקירות מבצעיות" פתח הנשיא והתייחס לימי צוק איתן: "במבצע הזה נלחמנו על הבית. על גני הילדים ובתי הספר. על השבילים והשדות. זו הייתה מלחמה על קיום ועל שגרה".

    הנשיא התייחס לארגון החמאס הפועל בעזה ואמר: "המערכה הסתיימה זה מכבר. אבל המלחמה לא תמה, משימתה של מדינת ישראל – לא הושלמה. אנו נלחמים בארגון טרור. ארגון טרור שהוא אכזרי. קיצוני ורצחני. ארגון טרור שאינו מקדיש ולו בדל מחשבה לעתידם ולרווחתם של תושבי עזה, ושעבורו "פיוס" מסוג כזה או אחר הוא רק צעד לקידומה של המלחמה".

    "ארגון טרור שאינו מכיר בקיומנו וששם לו למטרה לפגוע ולהשמיד את מדינת ישראל. החמאס מטפח בסיסי טרור בבתי חולים, במסגדים, בבתי ספר. הוא ממשיך להשקיע את מרצו בהתחמשות צבאית, בבניין מנהרות, ובתכנון מתקפות כנגד מדינת ישראל. איננו שאננים. אנו יודעים שהמערכה הבאה, אם תיכפה עלינו – תהיה שונה וקשה מקודמתה. אבל אנו נחושים להגיע אליה מוכנים, מאומנים, מפתיעים ולא מופתעים, ולהכות באויב מכה קשה וחותכת. גם בימי שגרה, כוחותינו עומדים כל הזמן מול הסכנה. הם פועלים בתנאים מורכבים מאד, מול כוחות שחותרים מעליהם ותחתיהם, תרתי משמע".

    ריבלין אמר: "אנחנו לא ננוח ולא נשקוט עד שנבנה חומת ברזל, קיר ברזל, שיחד עם כיפת ברזל יגנו על תושבינו מפני מבקשי רעה. יבוא יום שהם יבינו כי אנו פה כדי להישאר ולפרוח. עזה עומדת בפני קריסה. קרבה השעה בה תקרוס התשתית העזתית ותותיר אחריה אזרחים רבים במצוקתם. ללא תנאים סניטריים, עם חשיפה לזיהום מי תהום ומגפות. העולם כולו חייב לדעת ולהבין, שמי שמונע שיקום זה אנשי חמאס. ישראל היא הגורם היחיד באזור, שמעביר בכל מצב, צרכים מינימליים לתושבים על מנת שיוכלו לקיים את הגוף והנפש. לצערנו חמאס שב ומנצל את מצוקתם של אזרחי הרצועה ומשתמש בחומרים העוברים אל הרצועה לרווחת חייהם של התושבים לצרכי טרור. אסור לשתוק אל מול מעשי העוול האלה. אנחנו לא נסבול שיפנו אלינו אצבע מאשימה. אני פונה לכל אומות העולם, לכל מי שיש לו את היכולת, ואת ההשפעה, ללחוץ על המערכת השלטונית בעזה, על החמאס, לקבל אחריות על מעשיו ועל חיי התושבים".

    בסיום דבריו הודה הנשיא לתושבי האזור ואמר: "יישובי עוטף עזה, ממשיכים להוות עבורנו מקור עוצמה. פעם אחר פעם אני שומע על הגידול המופלא ביישובים, בקיבוצים, במושבים ובערים של עוטף עזה. הביקוש כיום גדול על ההיצע. אני מבין שיש רשימות המתנה, של צעירות וצעירים שרוצים, לגור כאן. זאת הציונות, ואת הציונות הזו, אי אפשר להפסיק".



    0 תגובות