נתניהו: "אחד מרגעי השיא בהודו – הביקור בבית חב"ד"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "אחד מרגעי השיא בהודו – הביקור בבית חב"ד"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת הממשלה כי אחד משני רגעי השיא בביקורו המוצלח בהודו היה המפגש עם מוישי הולצברג בבית חב"ד במומביי | ומה היה רגע השיא השני?

    נתניהו ומויישי הולצברג בבית חב"ד במומביי צילום: אבי אוחיון, לע"מ
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר בפתח ישיבת הממשלה והתייחס בין היתר לביקורו המדיני בהודו.

    "חזרתי השבוע מביקור היסטורי בהודו. אני מודה לחברי, ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, על קבלת פנים שהייתה יוצאת דופן בעוצמתה ובחמימותה. היא משקפת את הקשר המתהדק בינינו, ההדוק מאוד, וגם את הקשר המתהדק בין המדינות והעמים. זהו ביקור שייזכר זמן רב, הוא תרם וגם יתרום רבות לישראל מבחינה כלכלית, ביטחונית, טכנולוגית ומדינית".

    "אני חייב להגיד שהיו שם הרבה רגעים מאוד מרגשים, אבל מעל כולם אני אזכור שני אירועים מיוחדים שנוגעים לעמנו. הראשון, זה המפגש עם מוישי בבית חב"ד. עלם חמודות שממשיך את חייו באהבת הסבים והסבתות, בעצם באהבת עם ישראל כולו. גם תודות למטפלת ההודית, סנדרה, שהצילה אותו ושליוותה אותו בביקור. המפגש המרגש השני היה עם נציגי הקהילה היהודית בהודו. זאת קהילה קטנה מאוד שחלק גדול ממנה כבר עלה לארץ ותורם לבניין הארץ ולפיתוח המדינה, אבל התרומה שלהם בהודו היא חסרת פרופורציה למספרים שלהם. הם החזיקו את השלהבת דורות וייחלו לרגע הזה שראש ממשלת ישראל יבוא להודו. הם דיברו שם, כל אחד בתורו, ורבים מהם פשוט בכו מאושר, וזה לא משום שבהודו הייתה אנטישמיות. מעולם לא הייתה שם אנטישמיות, אבל הם ייחלו למפגש התרבויות ולמפגש המדינות והעמים והוא התממש לנגד עיניהם. פשוט חוויה בלתי רגילה".

    "הערב יגיע לישראל ידיד גדול של מדינת ישראל, ידיד אמת, סגן נשיא ארה"ב מייק פנס. אנחנו נקבל את פניו בברכה, אני מצפה מאוד לשיחותינו. אנחנו נדון במאמצי ממשל טראמפ לבלום את התוקפנות האיראנית ואת תכנית הגרעין האיראנית, וכמובן לקדם את הביטחון והשלום באזור. מי שבאמת שואף להגשים את המטרות האלה, יודע שאין תחליף למנהיגותה והובלתה של ארה"ב".

    "אני רואה זאת כחרפה שחברי כנסת מתכוונים להחרים את הביקור החשוב הזה בכנסת ואפילו מבקשים להפריע לו. אנחנו כולנו נהיה שם ונחלוק לסגן הנשיא פנס את הכבוד הגדול והראוי לו".

    "בהמשך השבוע אסע לפורום הכלכלי בדאבוס, הוזמנתי שם להרצות על כלכלת ישראל. חשוב להבין, ראיתם את זה בביקור בהודו, נרנדרה מודי אמר את זה בצורה מפורשת, ישראל היא מעצמה טכנולוגית עולמית. אנחנו מטפחים את הכוח האמיתי הזה, אנחנו גם ממנפים אותו בהרבה פורומים. הפורום הזה הוא הפורום הכלכלי המרכזי בעולם. אפגש שם עם שורה ארוכה של ראשי מדינות וגם עם ראשי תאגידים גדולים, היום חלקם לא פחות חשובים. כמובן אייצג את האינטרסים הלאומיים שלנו בכל הפגישות הללו".

    "דבר נוסף, אני שומע טענות בעניין המהגרים הבלתי חוקיים והמדיניות שלנו. איננו פועלים נגד פליטים, אנחנו פועלים נגד מהגרים בלתי חוקיים שבאים לכאן לא לפליטות אלא לצרכי עבודה. ישראל תמשיך לשמש כמקלט לפליטי אמת ותוציא מתוכה מסתננים בלתי חוקיים. בניגוד לנטען, שמעתי את הטענות הרבות, ההסדרים שקבענו עם המדינה השלישית מבטיחים ליוצאים מכאן שמירה על ביטחונם האישי. הם מקבלים שם אישורי שהייה שמאפשרים מגורים, עבודה, יכולת להשתלב במדינה. גם הם, באותה מידה שירצו בכך, יוכלו לחזור למדינות המוצא שלהם. הם מקבלים מאיתנו סיוע כספי משמעותי. אל תשכחו שישראל משקיעה כאן הון תועפות בזמן שהייתם כאן, וגם במעבר שלהם לאותה מדינה שלישית להמשך חייהם".

    "התהליכים שאני מתאר מאושרים על ידי המערכת המשפטית, הם מפוקחים באופן שוטף על ידי נציגים רשמיים של ישראל ושל המדינה השלישית. במקביל הוריתי להקצות למשרד הפנים, והממשלה גם אישרה, תוספת מיוחדת של תקציב כדי להאיץ את הבדיקות של בקשות למקלט בישראל. זוהי מדיניות שתואמת לחלוטין את הנחיות בית המשפט העליון וגם את החוק הבינלאומי, ולכן אין בסיס לטענות המושמעות נגדנו".



    0 תגובות