חוטובלי לשגרירים: "תם עידן אונר"א"

    איתי גדסי No Comments on חוטובלי לשגרירים: "תם עידן אונר"א"

    סגנית שר החוץ חוטובלי לשגרירים: "נושא העברת השגרירות לצד הכרה בירושלים כבירת ישראל יוצב גבוה בסדר היום הדיפלומטי של כל המדינות; תם עידן אונר"א"

    אונר"א צילום: עבד רחים כתיב, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי נאמה היום בכנס שגרירי מזרח תיכון, אירופה, ארה"ב, ואירו אסיה במשרד החוץ הודתה להם על עבודתם החשובה ואמרה: "שנת ה-70 למדינת ישראל תעמוד בסימן ההכרה בירושלים כבירת ישראל".

    חוטובלי אמרה: "במשרד מתגבשת עבודת מטה על העברת שגרירויות. לראשונה משרד החוץ עוסק במשימה החשובה של העברת הנציגויות הזרות למקומן הטבעי בירת ישראל. נושא העברת השגרירות לצד הכרה בירושלים כבירת ישראל יוצב גבוה בסדר היום הדיפלומטי של כל המדינות. אנו מקווים שהמאמצים המשולבים בין עבודתכם לעבודת המטה בירושלים תבשיל להרחבת המגמה של הכרה בירושלים והעברת השגרירויות".

    בנוסף, סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי דיברה על הרוח החדשה שמנשבת מהממשל האמריקאי בסוגיית המימון לרש"פ. היא התייחסה לסוגיית אונר"א ואמרה: "תם עידן אונר"א. אני מבקשים להעלות בפני כל מדינה שתורמת לאונר"א את הדרישה הישראלית להסיט את כספי התרומות לארגוני סיוע הומניטרי ולחדול מטיפוח רעיון השיבה הפלשתיני שמנציח את הסכסוך".

    חוטובלי טענה: "במשך שנים רבות, הקהילייה הבינ"ל התעלמה מדרישת השיבה הפלשתינית ויצרה מציאות מעוותת בה הפלשתינים ממשיכים להיחשב פליטים שמבקשים לשוב ליפו, עכו, לוד ורמלה ובעצם שואפים להחרבת מדינת ישראל. גישה זו אינה משקפת את הגדרת הפליטות על פי המשפט הבינלאומי לפיה הפליטות לא עוברת בירושה והדבר לא משרת את רצונן של המדינות לראות בפתרון הסכסוך. ההוכחה היא נאום אבו מאזן מהשבוע שעבר. אנו דורשים מהאירופאים גינוי לדברי השנאה של אבו מאזן שמסרב להכיר בזכות הקיום של ישראל ורואה בה פרויקט קולוניאליסטי".



    0 תגובות