המבצע הטורקי, ענף זית, ממשיך בסוריה

    שלמה ריזל No Comments on המבצע הטורקי, ענף זית, ממשיך בסוריה

    המבצע הטורקי ענף זית ממשיך בתוככי סוריה: העובדות וההערכות על הימשכות המבצע גדוש האינטרסים

    מפגין מחזיק בדגל טורקי צילום: בד רחים כתיב, פלאש 90
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המבצע הטורקי בסוריה, ענף זית, נכנס ליומו השני. זהו מבצע בו טורקיה מכריזה על ניקוי טרוריסטים אלא שעולה חשד כי כוונותיה של טורקיה מעט שונות.

    הנה מספר עובדות באשר למבצע. ראשית, המבצע נועד לכבוש את האוטונומיה הכורדית בצפון מערב סוריה שנוכחותה מציקה לטורקים. הטורקים מנסים ליצור איזור חיץ בן 30 ק"מ מדרום להם (בצפון האוטונומיה), בעוד 'צבא סוריה החופשי' פועל איתם יד ביד ומנסה לכבוש את הטריטוריה הזו מדרומה. רשמית, אם טורקיה תישאל, מדובר ב"ניקיון מטרוריסטים", אבל בפועל זה כיבוש מכוון נגד לוחמי החופש הכורדים.

    אבל הנקודה הבאה היא מפת האינטרסים, כמו במזרח התיכון יש כאן ניגוד אינטרסים ענק. מחד, אסד לא רוצה שיכנסו לארצו אך מאידך הוא נהנה שמחסלים את הכורדים, שנחשבים לקבוצה הלוחמת הטובה ביותר במדינה. המפסידה הגדולה כאן היא ארה"ב שתומכת בכורדים השומרים על חבלי ארץ ששוחררו משלטון אסד. לכן למבצע הזה קדמו הצהרות טורקיות אנטי-אמריקאיות בולטות.

    עד כה, הפציצה טורקיה 163 יעדים מהאוויר. לפחות 4 אזרחים חפים מפשע נהרגו. והעולם שותק.

    נכון להבוקר מדווחים בטורקיה על כניסת טורי טנקים ומשוריינים וטורי חיילים לעומק של 5 קילומטר. מאידך, הכורדים שהתכוננו מבעוד מועד עם נשק (ו"יועצים") אמריקאיים טוענים כי בלמו את הפריצה הטורקית



    0 תגובות