מפלס הכנרת עלה בשלושה ס"מ

    בנצי לייזרוביץ 2 Comment on מפלס הכנרת עלה בשלושה ס"מ

    ברשות המים מדווחים על משקעים רבים בעיקר בגליל העליון וצפון רמת הגולן | וגם, מפלס הכנרת עלה בשלושה סנטימטרים

    סירה בכנרת | אילוסטרציה
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברשות המים מעדכנים על תוצאות הגשם שירד בסוף השבוע. "פרק הגשם שעבר אותנו בתחילת סוף השבוע" אומרים ברשות "הוריד את מירב משקעיו בגליל העליון וצפון רמת הגולן".

    על פי הנתונים שבידם "בהרי יהודה ירדו כ-30-35 מ"מ ובחוף הרבה פחות, כיאה לאירועים בהם הרוח החזקה מיטיבה עם ההר. גם הפעם, פרק הגשם הקצר לא איפשר התפתחות זרימות חזקות בנחלים באזור כנרת. ספיקת השיא בנהר הירדן הגיע רק לכ-20 מ"ק לשנייה"

    בנוגע למפלס הכנרת, אומרים ברשות המים: "מפלס הכנרת עלה ב-3 ס"מ עד הבוקר לרום של 214.205 – מ'. מהשפל של דצמבר המפלס עלה עד כה ב-20.5 ס"מ, שיעור עלייה נמוך מאוד ביחס לממוצע". אם שאלתם, לכנרת מלאה חסרים עוד 5.405 מטר.

    מבחינת כמויות משקעים ביחס לממוצע העונתי עד כה, הרי שהחודש הלועזי הנוכחי, שיפר את המצב משמעותית. ברשות המים מספרים כי אנחנו כיום ב-77% עונתי באגן כנרת (שזה רק 35% ביחס לכמות השנתית הכוללת) 90-100% בגליל המערבי (45% ביחס לכמות השנתית הכוללת). 80-85% בירת"ן ( 36% ביחס לכמות השנתית הכוללת) ובין 70 ל-80% בחוף (הרבה פחות בחוף המרכזי, 77% בדרומו, החלק החשוב מבחינת הפקה) ועם כל הגשם חשוב לחזור ולהדגיש: החוסרים במקורות המים בשל ארבעת השנים השחונות והחודשים שקדמו לחודש זה הם עדיין עצומים (כ-2.5 מיליארד קוב מים).

    על פי תחזית מזג האוויר, אנו צפויים ל-2 אירועי גשם נוספים. האחד קטן בשני-שלישי ושני סביב סופ"ש הבא.

    בתפילה שנזכה לגשמי ברכה.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      די לחפור על הכנרת (אפי' שזה לא פחות חשוב) אולי תתמקדו גם בים המלח שעל פי תחזיות שונות בקיץ הקרוב כבר יעלם לאחר שרוב החופים שבו נסגרו מכבר מחמת ריחוק המים ועוד מעט ואין ים המלח ואין מה שיזכיר לנו את אשתו של לוט שהפכה לנציב מלח בדיוק שם בהפיכת סדום ועמורה וכו'