תחזית: סערה; נמל אשדוד: "נערכים לגלים בגובה 9 מטרים"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on תחזית: סערה; נמל אשדוד: "נערכים לגלים בגובה 9 מטרים"

    תחזית מזג אוויר סוערת במיוחד: בשעות הערב יחלו גשמים שיתחזקו בשעות הלילה ויגיעו לשיאם מחר בבוקר

    חוף סוער צילום: בן קלמר, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברשות המים אומרים היום כי משעות הערב יחלו גשמים שיתחזקו במהלך הלילה. השיא: בשעות הבוקר המוקדמות. יש חשש להצפות עקב כמויות משקעים גבוהות בזמן קצר.

    בנוגע לזרימות בנחלים: ספיקות בינוניות בנחלים הגדולים. בנחלים העירוניים יתכנו ספיקות גבוהות. בשישי לקראת צהריים הכל נחלש.

    כמויות משקעים מצטברות מתחילת החודש הלועזי: לאחר פרק הגשם הקרוב וזה שיפקוד אותנו באמצע השבוע הבא, נגיע בגליל המערבי, בכרמל ובחוף הצפוני, לכמויות המשקעים הממוצעות של חודש ינואר. באגן הכנרת נתקרב לממוצע ובאגן ההר וברוב אגן החוף כנראה שעדיין נישאר מתחת לממוצע של ינואר.

    הגשמים שיפרו וישפרו את מאזן הגשם הארצי, אם כי בשקלול ארצי אנחנו עדיין נמצאים כ-80% ביחס לממוצע העונתי עד כה, והמחסור במקורות המים הוא עצום (כ-2.5 מיליארד קוב) בשל רצף השנים השחונות. נקודה מהותית אותה יש לקחת בחשבון היא שהתגובה ההידרולוגית לגשמים היא עדיין נמוכה.

    אירועי הגשם השנה קצרים וחזקים ולא מספקים ליצור זרימות בנחלים וכניסות מים לכנרת ומי התהום. מפלס הכנרת עלה ב-17 ס"מ מהשפל שנקבע בדצמבר, כאשר בשנה ממוצעת הוא עולה בכמטר עד סוף ינואר. על אף הגשם אנחנו נמצאים עדיין בבצורת הידרולוגית קשה, למרות השיפור במצב הגשמים והגשם שעוד ירד בשבוע הבא. לכנרת מלאה חסר (גם אחרי הגשמים האחרונים) – 5.43 מטר.

    חברת נמל אשדוד הודיעה כי "בעקבות תחזית מזג האוויר הסוער לסוף השבוע הקרוב, והצפי לרוחות דרום מערביות עזות, בעוצמה של עד 100 קמ"ש, ולגלים בגובה של עד 9 מטרים, הנהלת נמל אשדוד רעננה את ההנחיות הבטיחות בעבודה בתנאי מזג אוויר קשים".

    "עובדי הנמל יבצעו פטרולים בזמן הסערה על מנת להעניק סיוע לאוניות העוגנות בנמל ולשמור על בטיחותן. כלי שיט קטנים יוכנסו למחסה. כמו כן, הנמל הוציא הודעה לסוכני האוניות בדרישה ליידע את רבי החובלים לחזק בחבלי סערה, את האניות הקשורות לרציפים. אוניות שהסערה מהווה להן סכנה, יצאו ללב ים. בחלק מהרציפים יוותרו מרווחים גדולים בכדי שבמהלך הסערה תשמר בטיחות האוניות והצוות".



    0 תגובות