הרש"פ לא רצתה לשלם, הכסף קוזז מהתקציב

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הרש"פ לא רצתה לשלם, הכסף קוזז מהתקציב

    בית המשפט הישראלי קבע כי הרשות הפלסטינית חבה אחריות כלפי פלסטינים שעונו על ידי שלוחותיה וחייב אותה בפיצויים אלא שבשרות סירבו לשמוע מכך | הפתרון: קיזוז בתקציב

    אבו מאזן
    16:24
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on תעלומה: מי פרץ לדף הבית של להיטי אברהם פריד?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר חודשים של התחמקות מצד משרד האוצר והחשב הכללי, השתמש שר האוצר בסמכותו וקיזז תשלומים מהכספים המועברים לרשות הפלסטינית לצורך תשלום הוצאות משפט למשתפי פעולה עם ישראל שתבעו את הרשות הפלסטינית.

    תחילת הסיפור לפני קצת פחות משנה אז התפרסם פסק דינו של השופט דרורי מבית המשפט המחוזי ירושלים שדן בחטיפתם כליאתם, עינויים ואף רציחתם של 52 בני אדם. בפסק הדין הנפרש על פני 1,800 עמודים נקבע כי הרשות הפלסטינית חבה באחריות נזיקית כלפי אותם פלסטינים שנחשדו.

    על פי פסק הדין נקבע כי סכומי הפיצויים יקבעו בעתיד אך הרשות תשלם בינתיים כחצי מיליון שקלים עבור הוצאות משפט ועוד כ-900,000 עבור חוות דעת מומחים. הרשות לא הסכימה לשלם והוצאו נגדה צווים בהוצאה לפועל.

    כל בקשות העיקול עלו בתוהו, חשבת משרד האוצר אף סירבה לקבל את בקשת העיקול, רק חשב רשות המיסים ומנכ"ל משרד האוצר הסכימו לאשר את עצם קבלת הצו בחותמת התקבל, האחרים אפילו סרבו לאשר כי הצו הומצא להם. אולם למרות חלוף המועד הקבוע בחוק אף אחד מהצדדים לא הגיב לצו העיקול. לאחר שחלפו המועדים ולאחר ההמצאה לכל הגורמים לעיל לא נותרה ברירה ועורכי הדין של משתפי הפעולה עתרו לזימון הגורמים הנ"ל לחקירה.

    החקירה הייתה אמורה להתקיים לפני כשלושה שבועות אך הגורמים הנחקרים ביקשו דחייה. היום הייתה אמורה להתקיים החקירה אך רשם ההוצאה לפועל הודיע כי לאחר מכתב מהרשות הפלסטינית שאמנם כופרת בחוקיות לקיזוז הכספים אך נכנעת לקיזוז הנוכחי, הוא יקזז את הכספים ותעבירם בתוך שבוע לעורכי הדין.

    עורכי הדין אריה ארבוס וברק קדם ממשרד רום, ארבוס, קדם, צור מסרו בתגובה: "אנו מברכים את מדינת ישראל על החלטתה לקזז למעלה מחצי מיליון שקלים מכספי הרשות הפלסטינית. כספים אלו מקוזזים לטובת הוצאות משפט של משתפי פעולה שתבעו את הרשות על כליאת שווא ועינויים. זו החלטה ערכית חשובה מאוד. ההחלטה מבהירה כי מדינת ישראל תעמוד לצד אלו שעמדו לצידה בעת מלחמתה בטרור".



    0 תגובות