תחזית ירושלמית: מזג אוויר סוער

    בנצי לייזרוביץ 3 Comment on תחזית ירושלמית: מזג אוויר סוער

    עיריית ירושלים השלימה את היערכותה למזג האוויר שלדבריה אמור להיות סוער בסוף השבוע | בעירייה מפרסמים המלצות לתושבים והנחיות מפורטות

    ברקת במזג האוויר סוער צילום: אהרן והב, חדשות 24
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על פי התחזית המעודכנת שבידי עיריית ירושלים, החל מיום חמישי בערב ועד יום שישי בצהרים, צפוי מזג אוויר גשום וסוער, בדגש על משקעים מרובים ורוחות חזקות, הצפי למשבים הוא עד 100 קמ"ש.

    מטה החירום העירוני משלים את היערכותו למזג אויר סוער וממליץ לתושבים לשמור על בטיחות, להיערך למזג האוויר הסוער ולהישמע להנחיות שיופצו בתקשורת. ראש העיר, ניר ברקת הנחה את גורמי הקהילה והרווחה לפעול לטיפול בדרי רחוב, קשישים ונזקקים במטרה לספק להם ציוד חם ומקום לינה במידת הצורך.

    גורמי התפעול ערוכים לטפל במפגעים ככל שיידרשו ויעמידו צוותים בכוננות בכל רחבי העיר וכן יועמדו מספר כלים הנדסיים בכוננות שיוכלו לתת מענה במידת הצורך. המוקד העירוני 106 יתוגבר במטרה לתת מענה לפניות התושבים.

    יש לציין כי על אף הסיכוי הנמוך לשלג, השלימה עיריית ירושלים את היערכותה לפינוי הצירים הראשיים ולסיוע לגורמי החירום וההצלה.

    הנחיות לתושבים: התושבים ובעלי עסקים מתבקשים לשמור על הניקיון, להקפיד לא להשליך קרטונים ושקיות זבל מחוץ לפחי האשפה מחשש שיסתמו את פתחי הניקוז. יש לגזום עצים וענפים בגינות פרטיות בסמיכות לכבלים ולפנות את הגזם באופן מוסדר, לבדוק בטיחות מערכות חשמל ולהצטייד בתאורת חירום וערכות לחימום. חשוב לחזק אנטנות, דודי שמש וחפצים אחרים על הגגות ובמרפסות.

    מומלץ מאד לבדוק את תקינות מערכת החימום, בעיקר אלה המחייבות אוורור, כמו גם תקינות חיבורי החשמל והגז כדי למנוע קצרים, התקלחות ודליפת גז. בנוסף, יש לוודא איטום גגות ופתחים (חלונות ותריסים), לנקות ולפתוח תאי ניקוז מים בחצרות ומרזבים על הגגות. כמו כן, יש לפנות חפצים שאינם מוחזקים ועשויים ליפול ממקום גבוה או לעוף כגון עציצים, אדניות, ריהוט ושלטים. להימנע משהייה תחת סככות, פרגולות, צריפים או מבנים ארעיים.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      בינתיים בדקתי בהרבה תחזיות ואף תחזית לא צופה שלג בירושלים לא השירות המטאורולוגי לא אורי בץ ולא בועז דיין הבעיה היא שכשבאמת יש שלג לא נערכים מספיק וכשאין שלג נערכים

    2. 2

      אני כבר הפסקתי לתת אמון בשלג….

      1. נראה לי שהיא הנותנת- אחרי שראו שירד שלג רציני יותר מהציפיות-

        ללא שהיו ערוכים- למדו להתכונן ליתר בטחון גם כשהסיכוי קלוש