סערה במגזר הדתי: "צו התייצבות צבאי, להשתתפות בכנס פרטי"

    איתי גדסי No Comments on סערה במגזר הדתי: "צו התייצבות צבאי, להשתתפות בכנס פרטי"

    סערה במגזר הדתי לאומי: על פי טענות ארגון "חותם", בארגון "אלומה" המעודד גיוס בנות דתיות לצבא, עשו כנס בו נטלו חלק בנות שהגיעו בעקבות צו צבאי

    חיילים במהלך תרגיל • אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המאבק לשירות בנות דתיות בצבא אינו תם. בימים אלו הסתיים כנס בחסות עמותת אלומה, בכנס הוסבר 'חשיבות' הגיוס של הבנות הדתיות לצבא. אך מפניות שהגיעו לארגון חותם התברר, כי לאחרונה נעשה שימוש בצו התייצבות צבאי, המותר בשימוש על פי חוק לצורך קריאה להתייצבות צבאית, כדי לכפות על תלמידות בחמ"ד להתייצב לכנסי הסברה.

    בארגון אלומה, שיזמו את 'כנס הבת הדתית' פרסמו דברי התרברבות על הימצאות 1,500 בנות דתיות בכנס, אך שכחו משום מה לציין, שמאות בנות שהגיעו לכנס, עשו זאת בעקבות צו צבאי. מדובר על תלמידות שעדיין לא הספיקו להגיש טופס הצהרת דת, והתייצבו למסירת פרטים אישיים במסגרת הצו הראשון.

    בעקבות כך, שיגר מנכ"ל חות"ם עמיטל בראלי מכתב לשר החינוך, נפתלי בנט ובו קרא לו לעצור את השיטה הכוחנית הזו, ולהפסיק לאלתר לכפות על תלמידות החמ"ד להשתתף בכנסים פרטיים. "עמדת החמ"ד, המתבססת על עמדת מרבית רבני הציונות הדתית מאז ומעולם וקוראת לבנות הדתיות לתרום תרומה משמעותית למען המדינה במסגרת השירות הלאומי, ולא במסגרת צה"ל. לאחרונה התברר כי הניסיון הכוחני לשנות את עמדת החמ"ד, אינו מקרי או חד פעמי". כותב בראלי

    "כנס 'הבת הדתית' של ארגון 'אלומה' נועד לעודד את גיוס הבנות לצה"ל. מארגני הכנס נקטו בשיטה כוחנית, ובתיאום עם נציגי מיטב הנפיקו צו התייצבות צבאי הכופה את הבנות להשתתף בו. המצב בו גוף אזרחי עושה שימוש בצו צבאי כדי לחייב אזרחים להופיע בכנס אותו הוא מארגן אינו מתקבל על הדעת ומתאים למדינות עולם שלישי".

    לבסוף כותבים בחותם, כי יש לכבד את מדיניות החמ"ד: "אנחנו קוראים למשרד החינוך לכבד את מדיניות החמ"ד ולהימנע מתמיכה בגופים המשתמשים בכוחניות במטרה לכפות על מוסדות החינוך הדתי, לרבות אולפנות, תכנים שאינם תואמים את תפיסת עולמם. מגמה זו משדרת חוסר אמון בתרומה המשמעותית של הבנות במסגרת השירות הלאומי, ומנסה ליצור שינוי רדיקלי שלא תואם את המציאות בשטח".



    0 תגובות