תקציב בסך 18 מליון ש"ח לשנה עבור "יוזמת השמיטה"

    איתי גדסי 3 Comment on תקציב בסך 18 מליון ש"ח לשנה עבור "יוזמת השמיטה"

    ביוזמת שר החקלאות, ח"כ אורי אריאל וסגן שר האוצר, יצחק כהן יוצאת בשורה לחקלאים שומרי המצוות: תוקם "קרן השתלמות" לחקלאים משביתי האדמה • משרד החקלאות פרסם נוהל התמיכה בחקלאים לשנים 2018-2021 תקציב התמיכה לשנה יעמוד על סך 18 מיליון ש"ח

    חקלאים • אילוסטרציה
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לראשונה: בשנת השמיטה הקרובה כל חקלאי בארץ ישראל יוכל שלא לעבד את אדמתו ללא חשש לפרנסת משפחתו ויהיה רשאי להיכנס לתוכנית, לקראת "שנת השמיטה" ולתת לעצמו ודאות וביטחון כלכלי. הקרן זכתה לברכת גדולי הדור.

    שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל (האיחוד הלאומי) אמר: "למדינת ישראל אכפת מהחקלאים שלה ולראשונה יש הכרה בזכות החקלאים שומרי המצוות לשבות בשנת השמיטה ללא חשש. עבודת האדמה היא מצווה ואני שמח שחקלאים ששומרים על מצוות השמיטה יוכלו מהיום, באמצעות קרן ההשתלמות הייעודית שהוקמה בזכות שיתוף הפעולה עם סגן השר הרב יצחק כהן לתכנן את הכנסותיהם ולהבטיח את פרנסתם לקראת שנת השמיטה הקרובה ותוכנית זו קיבלה את ברכתם של גדולי ישראל".

    על פי הנוהל שפורסם באתר משרד החקלאות ופיתוח הכפר, משביתי משקים, משתלות עצי פרי ומשביתי כרם יין יתחילו כבר מיום פרסום הנוהל ביצירת חיסכון על שמם, שישמש גם כמענק לשנת השמיטה הקרובה. על כל הפרשה של החוסך תשתתף המדינה ותשמור על התחייבות לטובת הגדלת החיסכון. כך למעשה, בתום התקופה יצטבר סכום שיאפשר להשיג את מטרות התמיכה. בהתאם לנוהל, לאחר קבלת הזכאות אודות השבתת הפעילות, תועבר תמיכה חלקית בגובה של כ- 50% בתחילת 2022. את היתרה יקבל החקלאי ברבעון האחרון לשנת השמיטה.

    בנוסף, ובכדי להקל על החקלאים, משרד החקלאות משריין את תקציב התמיכה עבור כל חקלאי מבעוד מועד. והחקלאי מקבל את כל המידע אודות היקף הזכאות העומד לרשותו באותה השנה. כך יוכל החקלאי לתכנן את שנת השמיטה, מבחינה כלכלית ומעשית. ניתן לומר כי התמיכה בקרן הינה חוצה מגזרים ומאחדת את כלל גדולי הדור במהלך חשוב זה.

    בשנות שמיטה קודמות לא היה תקציב ידוע מראש לשומרי השמיטה וחקלאים שביקשו להצטרף לשומרי השמיטה. בתכנית זו, המדינה נותנת ודאות לחקלאי ישראל ובשנת השמיטה הקרובה חקלאי יוכל שלא לעבד את אדמתו ולשמור את מצוות השמיטה בהידור רב.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      תמהני על קול חי המכובדים שמפרסמים כתבה כזו המנוגדת לדעת גדולי ישראל שליט"א.
      מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א וגדו"י נוספים נגד היוזמה הזו.

      1. הרי הרה"ג הרב זילברשטיין והרב'ה מגור שליט"א הובילו את המהלך …אההה שכחתי שהרי מנהל חווות דעת לא קיבל יצוג היי חבל ……………..

    2. 2

      איך יתכן לומר שזה נגד גדולים שהרב זילברשטיין הוביל את המהלך בגדול–ולכן על אוהבי כסף נאמר הקנאים…………