מאבק האוצר ברבנות: הרה"ר הגר"ד לאו נפגש עם רבני בנועם

    איתי גדסי No Comments on מאבק האוצר ברבנות: הרה"ר הגר"ד לאו נפגש עם רבני בנועם

    הרב הראשי דוד לאו נפגש עם עשרות רבני ארגון "בנועם דניאלי" שחיזקו אותם על מאבקם העיקש נגד קיצוץ בתקציב המשרד לשירותי דת והרבנות הראשית לישראל

    הרב הראשי הגר"ד לאו
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע מאבק משרד האוצר ברבנות הראשית ובמשרד לשירותי דת, הרב הראשי דוד לאו נפגש עם עשרות רבני ארגון "בנועם דניאלי" בלשכתו בירושלים, שחיזקו אותו על עמידתו האיתנה לטובת שירותי הדת בישראל.

    הרבנים סיפרו לרב הראשי על המהפכה בקרב הציבור החילוני עליה הם עמלים. "הנגשת שירותי הדת בישראל עוברת שינוי מהותי", אמר הרב ישראל מאיר ריאני מייסד הארגון, "אנחנו רואים יותר היענות מצד זוגות חילונים שרוצים להינשא כדת משה וישראל באמצעות הרבנות הראשית ולא על ידי הרפורמים. כל זה מתחיל בגלל הפעילות של הרבנים בגיבוי הרבנים הראשיים לבטל כמה שיותר את הבירוקרטיה".

    ההיענות הרבה מצד זוגות להליך רישום נישואין ברבנות הראשית החל כאמור בעקבות כך שהארגון פתח באחרונה אפשרות של שליחת מסמכים דרך הווסטאפ ובכך בוטלו הקשיים שהיו עד היום בהליך הרישום – מציאת והגשת מסמכים השונים.

    הרב ריאני אמר: "כיום הדרך שצריכים לעבור בני זוג שרוצים להירשם לנישואים היא ארוכה. צריכים להגיע לרבנות לפעמים פעמיים ואפילו שלוש וארבע פעמים. זה מסרבל את ההליך, אנשים מפסידים ימי עבודה וזה יוצר לא מעט בעיות אצל הזוגות. יש כאלה שפעם ראשונה מגיעים לרבנות ואז מבינים שצריכים לשלם אגרה ולהביא מסמכים, פעם שנייה להירשם ולהציג עדים, פעם שלישית לקחת כתובה – וכל שלשב עלול להיתקע".

    כאמור בימים האחרונים משרד האוצר ביקש לאחד למטה אחד את הרבנות הראשית המשרד לשירותי דת באמצעות שינויים מבניים במשרדי הממשלה, שינויים שאמורים לשפר את הרגולציה לצד חיסכון תקציבי. הצעה זו ככל הנראה נגנזה ולא תעלה שוב עד למאבק הבא על תקציב המדינה וחוק ההסדרים.

    הגרד לאו בנועם הגרד לאו הרהר הגרד לאו רבני בנועם הגרד לאו



    0 תגובות