מפגש מרגש בין ניצול הפיגוע לכונני מד"א שהצילו את חייו

    בנצי לייזרוביץ No Comments on מפגש מרגש בין ניצול הפיגוע לכונני מד"א שהצילו את חייו

    עמית שטיינהרט שנפצע קשה בפיגוע ירי בהר אדר: "חשבתי 'פה אני הולך למות' ופתאום המלאכים בלבן עם המגן דוד הגיעו אלי, הם נתנו לי את הכוח והאנרגיה להילחם" | את הדברים אמר במפגש מרגש בו פגש את צוותי מד"א שהצילו את חייו חודשים לאחר הפיגוע בתחנת מד"א בירושלים

    10:20
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on ועדה מיוחדת בצה"ל תבחן את הוקרת החטופים והאזרחים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש, התרחש מפגש מרגש בין צוותי מד"א שטיפלו בפצועים בפיגוע הירי הרצחני בהר אדר לעמית שטיינהרט, שנפצע בפיגוע באורח קשה, וחייו ניצלו הודות לטיפול הרפואי שקיבל מאנשי מד"א, הפאראמדיקים במד"א זוהר לומר ואור דנון, החובש הבכירים במד"א תמיר שרון ועומרי כהן וחובשת רפואת חירום במד"א דפנה ניקחו.

    כזכור, לפני כשלושה חודשים הגיע מחבל לשער היישוב הר אדר ורצח ביריות את לוחם מג"ב סמ"ר סולומון גברייה ז"ל ושני מאבטחים, יוסף עותמאן ז"ל ואור אריש ז"ל ופצע אדם אחד באורח קשה – את עמית שטיינהרט. חובש בכיר במד"א, עומרי כהן, שהיה הראשון ממד"א שהגיע לזירה והחל להעניק טיפול רפואי לעמית, סיפר: "כשהגעתי ביצעתי הערכת מצב לשלושת הפצועים ששכבו, לאחר שראיתי כי הם היו ללא סימני חיים, ניגשתי לעמית, זיהיתי שהוא נפגע מירי בפלג גופו העליון ומיד התחלנו להעניק לו טיפול רפואי מציל חיים כשאלי מצטרפים כונני מד"א אביב סבר וראובן ציוני. בתוך דקות בודדות הגיעה הניידת טיפול נמרץ בראשות הפאראמדיק זוהר לומר שהמשך בטיפול ופינה אותו לבית החולים." גם לאחר הפיגוע, כהן המשיך לעקוב אחר מצבו של עמית, מה שהפך את המפגש למרגש עוד יותר. "האירוע הזה נחרט לי בראש" מספר כהן, "זו הייתה סיטואציה לא קלה ולראות אותו היום זו סגירת מעגל. לדעת שהוא על הרגליים ומגיע להודות לנו, זה העביר בי צמרמורת".

    כונן מד"א אביב סבר תושב הישוב הר אדר שהיה בין הראשונים לטפל בעמית: "כתושב המקום ומי שרגיל להגיע לאירועים עם עמית, אני כחובש מד"א והוא כרבש"צ, התחושה הייתה לא פשוטה כשאני רואה אותו כשהוא שוכב פצוע אבל ברגעים כאלו אני יודע שחייבים לנתק את הרגשות ולהתרכז בטיפול הרפואי".

    פאראמדיק מד"א זוהר לומר, שבעצמו נפגע בפיגוע דקירה בשנת 2014 שחזר את האירוע: "מרגש לראות אותך כאן. אני זוכר את הרגעים האלו של הפיגוע, הכנסנו אותך לניידת טיפול נמרץ, היית בסך הכל רגוע וזה חשוב מאוד במקרה של פציעה. אנחנו כצוות רפואי סייענו במה שיכולנו מבחינה טיפולית. אני מכיר את הסיטואציה, חייתי אותה, אני הייתי בקניות בסופר-מרקט כשמחבל תקף אותי מאחורה עם גרזן. לאורך כל האירוע התנהגת כמו שאתה מורגל מתוקף תפקידך כשרבש"צ. צריך לדעת לשים דברים במקום, לא לשכוח ולהמשיך את החיים, שנה וחצי הייתי בבית בשיקום, זה היה מאבק לא קל שהצריך הרבה כוח רצון אבל הנה היום אני פה בעבודה".

    עמית שטיינהרט הודה לצוות ושיחזר את האירוע: "הייתי במצב קריטי, נפגעתי ממספר כדורים שפגעו בי. ברגעים האלו הייתי בטוח שאני הולך למות, התקשרתי לנעמה אשתי ופשוט נפרדתי ממנה, דיממתי כל כך הרבה שלא יכולתי לסייע לעצמי, איבדתי את כל האנרגיה שהייתה לי בגוף וכבר חשבתי 'פה אני הולך למות'. פתאום המלאכים בלבן עם המגן דוד הגיעו אלי, הם נתנו לי את הכוח והאנרגיה להילחם ולא לוותר, פתאום חשבתי "אוקיי, אז יש לי סיכוי, אני לא הולך למות פה עכשיו" והם התחילו לדבר ולבדוק אותי, זה נותן הרגשה אחרת, מהשלמה עם המוות, פתאום לקבל רוח של תקווה, לשמוע אותם אומרים לי "אנחנו עושים כל שביכולתנו להציל אותך, תישאר איתנו, תישאר בהכרה, אל תעצום עיניים". אין לי דרך להגיד את זה באמת, המילה 'תודה' לא מספיקה כדי להסביר את מה שאני מרגיש בלב. זו השגרה שלכם, אתם מדהימים, אתם מצילי חיים, תודה רבה על הכל".

    מנהל מרחב ירושלים במד"א, שלמה פטרובר אמר לעמית במהלך האירוע המרגש: "אנחנו במד"א נלחמים על קיצור זמני תגובה. להגיע לפצוע במצב שאתה היית, או בכל סיטואציה רפואית אחרת, הדקות הראשונות הן קריטיות. אנחנו רותמים את הציבור הרחב לשמש כ'נאמני חיים' ואני מעניק לך תיק עזרה ראשונה של 'נאמן חיים' שאיתו תוכל להציל חיים".

    בתום המפגש המרגש, עמית הצהיר לאנשי מד"א כי בכוונתו בעתיד כשיחלים להצטרף למתנדבי מגן דוד אדום כחובש ונהג אמבולנס.



    0 תגובות