ליברמן: אבו מאזן מחפש תירוצים להתחמק

    עמית דניאל No Comments on ליברמן: אבו מאזן מחפש תירוצים להתחמק

    שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אומר: "הנאום של אבו מאזן מוכיח שמעולם לא היה לנו פרטנר בצד השני – מה שאמרתי במשך שנים" • וגם, איום המנהרות, הסדרת חוות גלעד, יציבות הקואליציה ומדוע הוא סבור שבחוק המרכולים, הפרו את ההסכם הקואליציוני, דווקא כלפיו?

    ליברמן צילום: הכנסת
    16:59
    25.04.24
    אבי יעקב No Comments on רבנים, שרים ואישי ציבור בברכת כהנים בכותל המערבי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון אביגדור ליברמן שוחח עם אבי מימרן במהדורה המרכזית והתייחס לנאום אבו מאזן, המתיחות הבטחונית, חוק המרכולים ונושאים נוספים שעל סדר היום.

    באשר לאיום המנהרות ופיצוצן המבוקר מעת לעת כפי שמתפרסמים בכלי התקשורת, אמר ליברמן: "כל המנהרות בעוטף עזה יחוסלו, נשלים את המכשול ונמשיך לדאוג להחזרת הנעדרים. אני לא מתכוון להעביר שקל אחד ממשלם המסים הישראלי לרצועת עזה. חמאס השקיע 260 מליון דולר במנהרות, אם הם היו משקיעים בחיים, בבריאות ובחינוך ולא במוות – עזה הייתה נראית אחרת. הבחירה שלהם לא קשורה אלינו".

    שר הביטחון ליברמן הוסיף ואמר על דברי אבו מאזן אתמול: "הנאום של אבו מאזן מוכיח שמעולם לא היה לנו פרטנר בצד השני, מה שאמרתי במשך שנים. ברק ואולמרט הציעו לא הכל וזה לא עזר. עכשיו הוא מצא תירוץ על הצהרת טראמפ בנושא ירושלים. זה תירוץ לחמוק שוב מכל מחויבות".

    האזינו:

    באשר לחוק עונש מוות למחבלים שמקדם השר ליברמן, אמר: "אותם גורמי ביטחון שאומרים שעונש מוות למחבלים לא אפקטיבי, אומרים שהריסת בתים כן אפקטיבית, איזה הגיון יש בזה? המחבל מחכה לעסקאות כמו עסקת ג'יבריל, ושליט, כדי להשתחרר. עונש מוות יעצור להם את ההמתנה".

    על הסדרת היישוב חוות גלעד והיחס ליישובים נוספים ביהודה ושומרון אמר ליברמן: "נקים ישובים חדשים: החוק הישראלי מחייב החלטת ממשלה להקמת חוות גלעד בצורה מוסדרת. בנתיים אנחנו מסדירים את ענייני החשמל והתשתיות לישובים האלו".

    חוק המרכולים שעבר בשבוע החולף בכנסת חרף התנגדותו העזה של ליברמן, לטענתו הפר את ההסכם הקואליציוני דווקא עם מפלגתו – ישראל ביתנו: "שהצטרפנו לקואליציה חתמנו על סעיף שכל נושא שקשור לדת ומדינה יובא להסכמת כל המפלגות, ובמרכולים דילגו עלינו. החוק הזה כבר גרם לסגירת שני מרכזי מסחר באשדוד וזה יוצר פילוג מיותר. אני בדעה שכל עיר תנהל את ענייניה. לא יתכן שמישהו ישב בירושלים ויחליט מה יקרה בקצרין".

    לדבריו: "אני אדם מסורתי, אני עושה קידוש עם משפחתי, ואחר כך נוסע במכונית. היהדות צריכה לבוא באהבה ובהתחשבות ולא בכפייה".

    לסיום, התייחס השר למצב הקואליציה ויציבותה ואמר: "הקואליציה יציבה ומתפקדת, אף אחד לא רוצה בחירות", לדעתו, "הבחירות יהיו במועדן ב-30 לאוקטובר 2019".



    0 תגובות