נתניהו ממריא להודו: "הזדמנות להדק שיתופי הפעולה"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו ממריא להודו: "הזדמנות להדק שיתופי הפעולה"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו ממריא הערב (מוצאי שבת) להודו | במהלך הביקור ייפגש עם ראש הממשלה ההודי, הנשיא ושרת החוץ | למשלחת מצטרפים אנשי עסקים ישראליים וילד אחד, מוישי הולצברג

    ראש הממשלה ההודי בפגישה עם ראש הממשלה צילום: לע"מ
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא הלילה (מוצ"ש) לביקור רשמי בהודו. ביקור זה מגיע במליאת 25 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין המדינות וכחצי שנה לאחר ביקורו ההיסטורי בישראל של ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי. ראש הממשלה יבקר בדלהי, מומבאי וגוג'ראט. ראש ממשלת הודו מודי ילווה אישית את רה"מ נתניהו בחלקים נרחבים במהלך הביקור.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב: "בביקור הזה אני מתכוון לחזק עוד יותר את היחסים בין המדינות. הביקור הוא הזדמנות להדק את שיתוף הפעולה עם מעצמה עולמית בתחומי הכלכלה, הביטחון, הטכנולוגיה והתיירות. ראש ממשלת הודו מודי הוא ידיד קרוב של ישראל ושלי ואני מעריך את העובדה שהוא אישית מלווה אותי בחלקים נרחבים של הביקור".

    ראש הממשלה צפוי לקיים פגישות עם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, נשיא הודו ראם נאת' קובינד ושרת החוץ ההודית סושמה סוואראג'.

    במהלך הביקור יחתמו הסכמים בילטראליים בנושאי אנרגיה, סייבר ותעופה. המנהיגים צפויים לדון בתכנית עבודה מפורטת לחמש השנים הבאות, בהמשך להחלטת הממשלה המקיפה שהוביל רה"מ נתניהו לחיזוק הקשרים בין הודו לישראל.

    ההסכמים יכללו שיתופי פעולה בתחומים שונים. כך למשל יחתם הסכם אנרגיה בתחום הגז והנפט בו יתחייבו הצדדים לחזק את שיתוף הפעולה בחיפוש ופעילויות הפקה ומו"פ ויקדמו יצירת קשרים אקדמיים בין אוניברסיטאות ומוסדות בעבודה משותפת בתחום הסטרטאפים בתחום הנפט והגז.

    בנוסף יחתמו הסכמי תעופה, סייבר והשקעות הדדיות.

    לראש הממשלה מצטרפת המשלחת העסקית הגדולה ביותר שיצאה אי פעם לביקור רשמי של ראש ממשלה ישראלי.

    מי שעוד יצטרף לביקור המדיני הוא הילד מוישי הולצברג, בן ה-12, שאיבד את הוריו בפיגוע בבית חב"ד במומבאי מצטרף לנסיעה, כפי שהבטיח לו ראש הממשלה נתניהו בעת פגישתם עם ראש ממשלת הודו מודי ביולי האחרון בארץ.

    ראש הממשלה ורעייתו ישתתפו בטקסים במומבאי לזכר הפיגוע שאירע במלון טאג' פאלאס ולזכר הפיגוע שאירע בבית חב"ד.



    0 תגובות