- רדיו קול חי - -

תקציב החינוך לשנת 2019 כ-60 מיליארד שקל

השר בנט מציג הישגים בתקציב החינוך לשנת 2018-2019: תוספת של שניים וחצי מיליארד ₪ מביאה את תקציב החינוך קרוב לכ- 60 מיליארד ₪, התקציב השני בגודלו במדינה לאחר תקציב הביטחון.

השר בנט: "השנתיים הקרובות יהיו שנים של חינוך טוב, איכותי ואישי. בחרנו להשקיע בעתיד האישי של כל ילדה וילד, במורים, ולא פחות מכך – להשקיע בעתידה של המדינה. נמשיך לחזק את המתמטיקה, את האנגלית המדוברת, להקטין את הצפיפות בכיתות, לקצר את החופשות ולשפר את תנאי העסקתם של מורים".

מה בתקציב:

ü      בתי הספר של החגים – כבר מפסח הקרוב

ü      שנתיים נוספות לתכנית הלאומית לקידום המתמטיקה והמדעים

ü      חיזוק לתכנית אנגלית מדוברת למערכת החינוך

ü      צמצום תלמידים בכיתה

ü      סייעת שניה

ü      תכנית הצפון

ü      חוג לכל ילד

ü      תכנית ניצנים – צהרונים לילדים לאחר יום הלימודים

בשורה למערכת החינוך ולציבור ההורים בישראל! תקציב משרד החינוך לשנים  2019-2018 יגדל בעוד כשני מיליארד וחצי ₪, והוא יעמוד בשנת הלימודים הבאה על כ- 59 מיליארד ₪ (לא כולל תקציב בינוי כיתות). תוספת התקציב תיתן מענה לשורה רחבה של צרכים חינוכיים ובראשן הרפורמה החדשה – תכנית בנט לקיצור החופשות, המשכן של הרפורמות הלאומיות – קידום המתמטיקה והמדעים, מעבר מערכת החינוך לאנגלית מדוברת והחינוך הטכנולוגי- מקצועי. לצד אלה, התקציב כולל קידום של הרפורמות החברתיות שנועדו לצמצום פערים – חוג לכל ילד והתכנית לקידום הצפון.

תכנית בנט לקיצור החופשות – בתי הספר של החגים – כ- 400 מיליון ₪

התכנית הלאומית לקידום המתמטיקה – 75 מיליון ₪

התכנית הלאומית  לקידום האנגלית – 70 מיליון ₪

תכנית הצפון – 120 מיליון ₪

מתוך ה- 120 מיליון ₪ מוקצים 44 מיליון ₪ לטובת "חוג לכל ילד"

המשרד ימשיך להעניק לכ-33,000 תלמידים מכיתות ד'-ה' מגוון רחב של חוגים בשפות (אנגלית, ערבית, עברית), טכנולוגיה/מדעים (מחשבים, פיתוח חשיבה, רובוטיקה, יזמות וחדשנות, רשתות חברתיות באינטרנט), טבע, (סביבה וקיימות), שחייה/ספורט (התעמלות מכשירים, התעמלות קרקע, אומנויות לחימה, שחמט, שחיה, אופנים, כדורסל וכדורגל), מוזיקה בקבוצות (כלי נשיפה, כלי פריטה, כלי הקשה, מקהלות, הרכבים מוזיקליים ואמנות – תיאטרון, צילום סטילס/וידיאו/סמרטפונים, אמנות פלסטית, כתיבה יוצרת).

הודות לתכנית, לראשונה כ-20,000 תלמידים שמעולם לא השתתפו בחוגים זכו לקחת בהם חלק. התכנית "חוג לכל ילדה וילד" פועלת בקרב תלמידי ד'-ה' במגזר היהודי ובקרב תלמידי ד-ו' במגזר הלא יהודי.

המשך צמצום תלמידים בכיתה –50 מיליון ₪

סייעת שניה – כחצי מיליארד ₪

צהרונים – "ניצנים":  600 מיליון ₪