נתניהו: מדיניות ישראל – לא לאפשר נשק שובר שוויון לחיזבאללה

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: מדיניות ישראל – לא לאפשר נשק שובר שוויון לחיזבאללה

    ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף במפגש שגרירי מדינות נאט"ו בישראל ואמר: "יש לנו מדיניות רבת שנים למנוע העברה של נשק שובר שוויון לחיזבאללה משטח סוריה"

    נתניהו היום צילום: חיים צח, לע"מ
    8:47
    25.04.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on צפו: שידור חי ממעמד ברכת הכהנים בכותל המערבי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף בארוחת צהריים משותפת עם שגרירי מדינות נאט"ו בישראל בראשות שגריר יוון בישראל, בירושלים. במהלך האורחה נשא ראש הממשלה בפני הנוכחים נאום על מדיניות ישראל.

    "אדוני השגריר, אתה ציינת את שיתוף הפעולה המצוין בין נאט"ו לישראל. זהו שיתוף פעולה טבעי. נאט"ו הוקמה שנה אחת אחרי הקמת מדינת ישראל. זוהי ברית ייחודית של דמוקרטיות שחולקות ערכים משותפים, כמו גם מחויבות לשמירת החופש והגנה על השלום וקידומו. ישראל היא דמוקרטיה מסוג זה. זוהי הדמוקרטיה היחידה מסוג זה באזורנו, ולכן שיתוף הפעולה בינינו הוא טבעי. הוא התחיל מאוחר אך זכה לתנופה ושגשוג משמעותיים בעקבות פתיחת משרדנו במטה נאט"ו בדצמבר 2016. מעבר לתחומים החשובים הרבים שציינת, ישנם שני תחומים חשובים שאני מבקש להדגיש בפניכם בהם ישראל תורמת לביטחונן של כל אחת מחברות נאט"ו, ושניהם קשורים באסלאם הקיצוני".

    נתניהו התייחס לאיום הטרור ואמר: "העולם מאוים בימים אלה ע"י סונים קיצונים, שהובלו בתחילה ע"י אל-קאעידה והיום ע"י דאע"ש, ושיעים קיצוניים בהובלת איראן. כשאנחנו מדברים על דאע"ש, חשוב להבין שישראל מסייעת לאירופה בשתי דרכים בסיסיות. הראשונה היא שישראל, באמצעות שירותי המודיעין שלה, מספקת מידע שמנע עד כה כמה עשרות פיגועי טרור גדולים, רבים מהם במדינות אירופיות, חלקם עלולים היו להיות פיגועים המוניים מהסוג הנורא ביותר שחוויתם על אדמת אירופה, ואף גרוע מכך, כיוון שהם כוללים תעופה אזרחית. ישראל מנעה זאת ובכך סייעה בהצלת חייהם של אירופאים רבים".

    באשר לדעא"ש בסיני אמר נתניהו: "הסיוע השני שישראל מעניקה לאירופה ולנאט"ו הוא מניעת הקמת מה שאני מכנה "דאע"ש-מערב" בסיני. בשעה שדאע"ש מתכווץ ומתרסק בעיראק וסוריה, הוא מנסה להקים בסיס טריטוריאלי חלופי בסיני. ישראל תורמת למאמץ למנוע זאת בדרכים רבות, ובאופן כללי, הייתי אומר שישראל היא הכוח המקומי החזק ביותר במזרח התיכון שנלחם באסלאם הקיצוני".

    בנוגע לאיראן אמר: "וכעת לזרם השני של האסלאם הקיצוני, וזוהי איראן. מדוע איראן כל כך מסוכנת? כיוון שאיראן, אם לצטט את קיסינג'ר, היא שליחות, לא מדינה. והשליחות היא הגמוניה אזורית תחת הזרם השיעי של האסלאם הרדיקלי. אנחנו השטן הקטן, אתם השטן הבינוני, אמריקה היא השטן הגדול, אבל יש להם תכניות עבור כולנו. איראן מסוכנת כיוון שאותה אידיאולוגיה קיצונית חותרת להשיג נשק גרעיני. המשימה הראשונה היא למנוע מהם השגת נשק גרעיני".

    "הסיבה השנייה שהם כל כך מסוכנים היא כיוון שהם מנסים להקים אימפריה, אימפריה טריטוריאלית מטהראן לטרטוס בים התיכון, העוטפת את המזרח התיכון גם מהדרום דרך תימן ותכליתה בסופו של דבר כיבוש המזרח התיכון. זאת התכלית של איראן".

    "אנו מחויבים כל כולנו למנוע מאיראן לקיים בסיס כזה, בסיס צבאי בסוריה. ואנו מגבים את המילים במעשים. זה מסוכן גם עבורכם כיוון שכיבוש המזרח התיכון ע"י איראן ישפיע בסופו של דבר על האינטרסים של כולכם. להן האינטרס השלישי הספציפי שצריך להדאיג אתכם. כחלק מתכנית הכיבוש והקולוניזציה של סוריה ע"י איראן, איראן מבקשת לייבא לתוך סוריה כ-100,000 לוחמים שיעים שאינם איראנים, ולהכפיפם תחת פיקוד איראני. אם חשבתם שהייתה תגובת נגד לדאע"ש, כלומר לאסלאם הקיצוני, האסלאם הסוני הקיצוני, זה נכון, זה אכן מה שקרה בסוריה. חצי מיליון נטבחו, מיליונים נעקרו מבתיהם ומיליונים היגרו לאירופה. הם לא הלכו לשום מקום אחר, רק לאירופה. ייתכן שזה עומד להסתיים. כך אנו מקווים, שהטרגדיה הזאת תיגמר".

    "אולם אם איראן תממש את מטרתה להכניס 100,000 לוחמים שיעים לתוך סוריה, הדבר יצית מחדש את אותו סכסוך ותקבלו בעקבות זאת את הבן של דאע"ש והנכד של אל-קאעידה שיילחם בכוח השיעי החדש הזה. לאן הדבר יזלוג? לאירופה. לאן ילך הזרם האנושי? לאירופה. מי מונע זאת כרגע? ישראל. כרגע, ישראל לבדה. אולם אני טוען שזה אינטרס משותף שיש לנו עם נאט"ו, ולכן המסר שלי אליכם היום הוא שהאסלאם הקיצוני, שיעי וסוני כאחד, מאיים על כולנו. ישראל נלחמת בשניהם. ישראל מבקשת את סיועכם. יש לכם הצהרה וסיסמה בנאט"ו שאני חושב שהיא מאוד הולמת – מתקפה על אחד כמוה כמתקפה על כולם – ומתקפה ע"י האסלאם הקיצוני מזרם כלשהו נגד מי מהדמוקרטיות שלנו היא מתקפה על כל הדמוקרטיות שלנו. זוהי לא רק הצהרה המשקפת עקרון מופשט. זוהי האמת הפשוטה. ולכן אני טען בפניכם שמה שעלינו לעשות הוא לחזק את שיתוף הפעולה בינינו למען האינטרס המשותף שלנו, הביטחון המשותף שלנו וחתירתנו לשלום".

    במענה לשאלת כתבים על סוריה אמר נתניהו: "יש לנו מדיניות רבת שנים למנוע העברה של נשק שובר שוויון לחיזבאללה משטח סוריה. מדיניות זאת לא השתנתה, ואנו אוכפים אותה לפי הצורך בפעילות".



    0 תגובות