בטיחות בדרכים: מהו הציון שהעניקו הבני ברקים לעצמם?

    איתי גדסי No Comments on בטיחות בדרכים: מהו הציון שהעניקו הבני ברקים לעצמם?
    בני ברק במבט רחפן צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סקר מדגמי שביצעו מתנדבי עמותת אור ירוק במטרה לברר את תחושתם של הישראלים לגבי רמת הבטיחות בדרכים בישובים מצא כי הציון הממוצע אותו העניקו הנשאלים לתחושת הבטיחות בדרכים הוא 5.6 (בסולם של 1-10). הסקר נערך ב-137 רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ והשתתפו בו 2,800 נשאלים.

    בין המקומות בהם התבצע הסקר גם היישובים בני ברק, אלעד ומודיעין עילית.

    בבני ברק העניקו הנשאלים מקרב התושבים את הציון הממוצע 4.6 למצב בטיחות הדרכים בישוב, באלעד לעומת זאת העניקו הנשאלים מקרב התושבים את הציון הממוצע 6.2 למצב בטיחות הדרכים בישוב ובמודיעין עלית העניקו הנשאלים מקרב התושבים את הציון הממוצע 8 למצב בטיחות הדרכים בישוב.

    הציון הממוצע שהעניקו הנשאלים לתחושת הבטיחות בדרכים בישובים הוא 6.3 ולתחושת הבטיחות בדרכים באירופה לפי דעתם העניקו הנשאלים את הציון 7.1. כשנתבקשו לדרג את מידת הנראות של המשטרה בכבישים נמצא כי הציון הממוצע הוא 5.6 מתוך 10.

    מטרת הסקר הינה להביא לידיעת ראשי הרשויות המקומיות את תחושת התושבים בתחום הבטיחות בדרכים, בכדי להעלות למודעות את הנושא.

    בכדי לבצע את הסקר, פנו מתנדבי עמותת אור ירוק לעשרות תושבים במקומות מרכזיים בישובים במטרה להבין כיצד הם חשים לגבי הבטיחות בדרכים ביישוב. המתנדבים מקווים כי ראשי הרשויות יתייחסו לנתונים בכובד ראש ויפעלו למען תחושת הבטיחות של תושביהם בדרכים.

    על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בשנת 2017 נהרגו בתאונות דרכים בתוך הערים והישובים 153 בני אדם, עלייה של 20% מאשר בשנת 2016 בה נהרגו בתוך הערים והיישובים 127 בני אדם.

    מעמותת אור ירוק נמסר: "על הרשות המקומית לפעול למען בטיחות התושבים. יש לשפר את מצב התשתיות, לתקן מפגעי כביש, להתקין פסי האטה לפני מעברי חציה באזורים בהם יש ריכוז גבוה של קשישים וילדים, להשקיע בחינוך ובהסברה ולהעלות את מודעות כל האוכלוסיות בישוב לנושא הבטיחות בדרכים. יש להציב את הצלת החיים בראש סדר העדיפויות, רק כך ניתן יהיה להפחית את מספר הנפגעים בתאונות דרכים ולהגביר את תחושת הבטיחות של התושבים".



    0 תגובות