האם ההסכמות שהושגו אתמול בחוק המרכולים הן פשרה?

    איתי גדסי No Comments on האם ההסכמות שהושגו אתמול בחוק המרכולים הן פשרה?

    אתמול הושגו הסכמות סביב חוק ההמלצות: חנויות הנוחות בתחנות הדלק הוחרגו אך העיר אילת נשארה בתוך החוק | גורם חרדי בכיר לאתר קול חי: "ההסכמות אינן פשרות"

    דרעי וגפני
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול פורסם כי המפלגות החרדיות הגיעו להסכמה בישיבת ראשי הקואליציה באשר לסעיפי חוק המרכולים. על פי הדיווחים שאומתו לאחר מכן עם הגורמים, מחוק המרכולים יוחרגו חנויות הנוחות בתחנות הדלק. החוק צפוי לעלות היום וטרם ברור האם האופוזיציה תבקש פיליבסטר ארוך או מקוצר יותר מזה שחוו חברי הכנסת לפני שבועיים בדיון על חוק ההמלצות.

    בקואליציית שבת שוויון תקפו את ההסכמות ואמרו "הקואליציה קיימה "מכירה פומבית הפוכה" ומכרה את השבת עקרונותיה וסמלה ההיסטורי למרכיבים בקואליציה המפעילים במחיר השבת. רועי לחמנוביץ מנכ"ל קואלציית שבת שוויון הוסיף ואמר: "חוק וירטואלי, שאמור להיות מקודם על ידי דורשי טובת השבת, שלא ישנה כהוא זה בתמונת השבת בישראל מוסיף חטא על פשע ומציג את השבת כסחורה הנמכרת בשוק ושניתן לספסר בה. יש כאן התעלמות מוחלטת מועסקים קטנים , מעובדים שירצו לעבוד בתחומים שהוחרגו ובעיקר זילות השבת ורצון להניחה בקרן זווית".

    "לו דרעי ליצמן וגפני היו פועלים לחוקק את אמנת גביזון-מדן כחוק השבת הייתה השבת מבוצרת, נשמרת ויוצרת חיבור בין כלל החברה בישראל ומעל לכול מצמצמת את חילול השבת ורמיסתה".

    אך דא עקא כי עיון במשמעות ההסכמות מעלה מציאות אחרת. גורם חרדי בכיר המעורב בהשגת ההסכמות אומר לאתר קול חי כי "מספרית, רוב תחנות הדלק וחנויות הנוחות נמצאות בין כה בכבישים בינעירוניים בשטחן של המועצות האזוריות להן בכל מקרה אין כיום חוק עזר האוסר מסחר בשבת וממילא חוק המרכולים לא ישפיע עליהן".

    עוד מוסיף הגורם ואומר: "ותחנות הדלק שבתוך הערים שיש להן חוק עזר שאוסר מסחר ושפתוחות בשבת עלולים להערים ולסווג את עצמם כ"בית קפה" וממילא לקבל היתר. באשר לאלו שברשויות המקומיות הלא יהודיות – הן ממילא הוחרגו. לכן במכלול השיקולים ומאחר וגם חנויות אלה זקוקות להיתר לפי חוק שעות עבודה ומנוחה (שלא ניתן להן עד כה) אין ב"ריכוך" זה כדי לייתר את כל התועלת המרובה משאר סעיפי החוק שבכוחם לשמר את המעמד החוקי הקיים של המסחר בשבת ברחבי מדינת ישראל".

    נציין כי בשעה זו מתוך שישים ושישה חברי קואליציה נראה כי רק חמישים ושמונה בעד החוק. מי שמתכוונים להימנע או להתנגד הם חברי ישראל ביתנו (5), ח"כ שרן השכל (הליכוד), ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו) וח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) שיושב שבעה על פטירת אמו ע"ה. כך שבשורות הקואליציה חמישים ושמונה צפויים להצביע בעד החוק.



    0 תגובות